3 945 440 läst ·
18 619 svar
3945k läst
18,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Hmm... Hade du inte svaret i din första mening...?M mattias1343 skrev:T60 hylsbit.
Tack ingenjören på Renault. Skulle älska en förklaring varför man väljer att göra en specialbult för att hålla fast en bromsokshållare. Istället för en standard m10 eller m12 valde du, i din vishet en m10 fingång, 20mm diameter på skallen och som grädde på moset, T60 verktygsfattning.
Normalt folk hade tagit en vanlig hexskalle 14mm.
Renault - fransk bil.... 🙄
En kompis hade en Cittra i början på 90-talet, det var en del special att meka med den... 😁
Allvetare
· Västra götaland
· 10 924 inlägg
Äntligen!
Allvetare
· Västra götaland
· 10 924 inlägg
Det var ett Traderafynd, var tvungen att köpa båda för att komma över 25 mm ...T Testarn skrev:
Nyare Belzer 1952 är inte lika smäckra som de var förr, så det stack i ögat..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
24 mm hade jag redan 4.. 🙄
Logga in
Skapa konto
De extra 2 (nu 3) får inte hänga på finhyllan, utan ligga i "om krisen eller kriget kommer"-lådan;
Logga in
Skapa konto
(Den skarpsynte ser att 25-an bara heter Belzer, och inte SandvikBelzer, så jag lär fortsätta leta ett tag till)
Nejdå, jag har inget problem.😂
Allvetare
· Västra götaland
· 10 924 inlägg
I mitt fall har jag byggt hängaren själv, så alla klarar minst 2 .. Visste inte då att jag skulle ha 5 st 24 mm nycklar... 😂Gimp skrev:
Edit; tror helt klart en stödgrupp vore på sin plats.
Kolonistugornas årliga loppis i det här fallet, det krävs en del tur men ibland dyker det upp saker till oväntat låga priser men då gäller det att vara på hugget. Tuna Park i Eskilstuna har ibland trevliga verktyg, men också mycket skrot. Köpte dessa för en tid sedan men då var priset tjugo kronor styck samt trettio för Bahchotången. Ett helt okej pris och inget behov av att pruta.R roli skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 924 inlägg