pjgb pjgb skrev:
Jag är en svag människa.
[bild]
+Frässtål i träbox från Makita simmade tyvärr ur bild, men nu öppnar sig en ocean av möjligheter.
Asså, du kan väl inte blanda sådär, det är inte rätt, kasta en av dom och välj ett märke som en normal människa...😉
 
  • Haha
pjgb och 1 till
  • Laddar…
T
M mattias1343 skrev:
T60 hylsbit.

Tack ingenjören på Renault. Skulle älska en förklaring varför man väljer att göra en specialbult för att hålla fast en bromsokshållare. Istället för en standard m10 eller m12 valde du, i din vishet en m10 fingång, 20mm diameter på skallen och som grädde på moset, T60 verktygsfattning.

Normalt folk hade tagit en vanlig hexskalle 14mm.
Hmm... Hade du inte svaret i din första mening...?
Renault - fransk bil.... 🙄

En kompis hade en Cittra i början på 90-talet, det var en del special att meka med den... 😁
 
Äntligen!
 
  • Gilla
  • Haha
Qjanto och 11 till
  • Laddar…
Cheesen
T Testarn skrev:
Hmm... Hade du inte svaret i din första mening...?
Renault - fransk bil.... 🙄

En kompis hade en Cittra i början på 90-talet, det var en del special att meka med den... 😁
En modern Audi, VW, Skoda eller liknande har väldigt många 12kant xzn...
 
  • Gilla
mattias1343
  • Laddar…
T
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Äntligen!
[video]
Är det det där som kallas "självreglering av inköp"?

Eller är det universums sätt att säga att du behöver fler verktygstavlor...? 🤔
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Äntligen!
[video]
Faan, har samma problem.
6st 10mm går på och 4st 16mm, men sen "rinner det över".

Bilda stödgrupp med gråtsessioner?
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Är det det där som kallas "självreglering av inköp"?

Eller är det universums sätt att säga att du behöver fler verktygstavlor...? 🤔
Det var ett Traderafynd, var tvungen att köpa båda för att komma över 25 mm ...
Nyare Belzer 1952 är inte lika smäckra som de var förr, så det stack i ögat..
Två skiftnycklar av märket Belzer ligger på en träbänk. Den ena är stämplad med 25 mm och den andra med Belzer 1952.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


24 mm hade jag redan 4.. 🙄
Fem skiftnycklar av märket Belzer och SandvikBelzer ligger på ett bord, varierande storlekar, där en nyare modell står ut bland äldre.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


De extra 2 (nu 3) får inte hänga på finhyllan, utan ligga i "om krisen eller kriget kommer"-lådan;
Verktygslåda med diverse skiftnycklar, skruvmejslar och tänger, inklusive en äldre Belzer skiftnyckel, synliga från ovan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


(Den skarpsynte ser att 25-an bara heter Belzer, och inte SandvikBelzer, så jag lär fortsätta leta ett tag till)
Nejdå, jag har inget problem.😂
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Peter_Bromma och 11 till
  • Laddar…
Gimp Gimp skrev:
Faan, har samma problem.
6st 10mm går på och 4st 16mm, men sen "rinner det över".

Bilda stödgrupp med gråtsessioner?
I mitt fall har jag byggt hängaren själv, så alla klarar minst 2 .. Visste inte då att jag skulle ha 5 st 24 mm nycklar... 😂

Edit; tror helt klart en stödgrupp vore på sin plats.
 
  • Haha
  • Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Det är svårt att låta bli när det ligger högar för två kronor styck.😀
Här ett litet axplock, behöver en stor vertygstavla.
 
  • En rad med olika storlekar på skiftnycklar liggande på ett rödbrunt kaklat golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Gilla
saiter och 3 till
  • Laddar…
Var hittar man dessa ”högar” för två kronor styck?
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
R roli skrev:
Var hittar man dessa ”högar” för två kronor styck?
Kolonistugornas årliga loppis i det här fallet, det krävs en del tur men ibland dyker det upp saker till oväntat låga priser men då gäller det att vara på hugget. Tuna Park i Eskilstuna har ibland trevliga verktyg, men också mycket skrot. Köpte dessa för en tid sedan men då var priset tjugo kronor styck samt trettio för Bahchotången. Ett helt okej pris och inget behov av att pruta.
 
  • Verktyg uppställda på golv, inklusive skiftnycklar och Bahchotång med rött handtag, köpta för låga priser på loppis i Eskilstuna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Gilla
saiter och 3 till
  • Laddar…
30 spänn för en i princip ny bacho-rörtång, inget överpris. Grattis 👍
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Det är svårt att låta bli när det ligger högar för två kronor styck.😀
Här ett litet axplock, behöver en stor vertygstavla.
Springer du på några SandvikBelzer model 1952 är jag alltid spekulant.. 👍🏾😄
 
Tejphållare i plast och metall med blått handtag och rött hjul på en träbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Totalt onödigt men lite gött ändå
 
  • Gilla
Qjanto och 3 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Springer du på några SandvikBelzer model 1952 är jag alltid spekulant.. 👍🏾😄
Ska hålla utkik efter dessa men på loppis blir det ju en salig blandning av alla olika märken och dimensioner så med så specifika önskemål så ska det till mycket tur.😀
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.