T
Purre Purre skrev:
Habo har tre olika gångjärnsrikare. Så allt beror på vad för gångjärn som sitter.
Riktare 1 - 14 och 17,5mm
Riktare 2 - 19 och 22,5mm
Riktare 3 - 13mm
aha - så man får alltså lov(/måste) att köpa TVÅ till verktyg nu. TACK!
 
T trycklös skrev:
aha - så man får alltså lov(/måste) att köpa TVÅ till verktyg nu. TACK!
Bara att börja samla...


Tre metallverktyg hålls i en handskbeklädd hand på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 5 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
useless useless skrev:
Bara att börja samla...


[bild]
Antingen har du världens rakaste dörrar hemma eller en lång lista med dörrar du ska raka upp ”vilken dag som helst nu” ;)
 
  • Haha
Norrtull
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Antingen har du världens rakaste dörrar hemma eller en lång lista med dörrar du ska raka upp ”vilken dag som helst nu” ;)
Snarare så att man var tionde år när man kommer på att det är dags att rikta den där dörren man irriterat sig på måste köpa en ny för att man inte har någon aning om vart de gamla är.

I kombination med det senare...
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Cheesen
useless useless skrev:
Bara att börja samla...


[bild]
Du har ju bara två mått.... Vilken dålig samling.
 
Cheesen Cheesen skrev:
Du har ju bara två mått.... Vilken dålig samling.
Olika vinklar på armen också, så en bra start ;)
 
Cheesen Cheesen skrev:
Du har ju bara två mått.... Vilken dålig samling.
För övre, nedre och mittersta gångjärnet.
 
  • Haha
Appendix och 2 till
  • Laddar…
K
Tog äntligen tag i saken och köpte bälteskrokar som gör att maskinerna inte ramlar när man ställer ner dom med 2Ah batterier.

Det är alltså krokar till 12V maskinerna man ska ha, som referens ligger gamla 18V krok bredvid.

Tre Makita borrmaskiner med bälteskrokar och olika batteristorlekar på ett träbord. Två maskiner med 18V och en med 12V.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dheri och 10 till
  • Laddar…
K kniv skrev:
Tog äntligen tag i saken och köpte bälteskrokar som gör att maskinerna inte ramlar när man ställer ner dom med 2Ah batterier.

Det är alltså krokar till 12V maskinerna man ska ha, som referens ligger gamla 18V krok bredvid.

[bild]
Det ser heller inte jättesvårt ut att bocka en annan form på 18 V-krokarna.
 
Ossian K Olsson
Person med kortbyxor och Blåkläders knäskydd stående på ett kaklat golv, omgiven av verktyg och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gränsfall om detta är verktyg men det är ju materiella ting som vi har för att arbeta. Men jag köpte något jag borde köpt för länge sedan, Blåkläders Knäskyddsfickan 4067. Alltså drapåknäskydd jag kan ha när jag arbetar i kortbyxor. Fick de här i veckan och de är otroligt sköna och mina knä tackar mig redan.
 
  • Gilla
Nilstyko och 6 till
  • Laddar…
K
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
[bild]

Gränsfall om detta är verktyg men det är ju materiella ting som vi har för att arbeta. Men jag köpte något jag borde köpt för länge sedan, Blåkläders Knäskyddsfickan 4067. Alltså drapåknäskydd jag kan ha när jag arbetar i kortbyxor. Fick de här i veckan och de är otroligt sköna och mina knä tackar mig redan.
Nya stålhätta skor härnäst? Nuvarande ser lite slitna ut, knappt någon stålhätta kvar…
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
K kniv skrev:
Nya stålhätta skor härnäst? Nuvarande ser lite slitna ut, knappt någon stålhätta kvar…
Safteyflopps
 
  • Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
K kniv skrev:
Nya stålhätta skor härnäst? Nuvarande ser lite slitna ut, knappt någon stålhätta kvar…
Gissar att han gjort norgetestet och kommit fram till att de är bäst. Kört över dem och ett par stålhätteskor med bilen, skorna med stålhätta var alldeles tillknycklade, de där såg ut precis som vanligt, och jag vill gärna att mina fötter ser ut som vanligt efter en olycka..
 
  • Haha
Emil.P och 2 till
  • Laddar…
K
tveksamt tveksamt skrev:
Gissar att han gjort norgetestet och kommit fram till att de är bäst. Kört över dem och ett par stålhätteskor med bilen, skorna med stålhätta var alldeles tillknycklade, de där såg ut precis som vanligt, och jag vill gärna att mina fötter ser ut som vanligt efter en olycka..
Jag brukar inte använda bil när jag slipar gips, men vi alla har våra tricks för att slippa se om det är dåligt slipat i släpljuset..
 
  • Haha
Testarn
  • Laddar…
K kniv skrev:
Jag brukar inte använda bil när jag slipar gips, men vi alla har våra tricks för att slippa se om det är dåligt slipat i släpljuset..
Händer det ofta att du behöver stålhätta just när du slipar gips? 😉
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.