ralvejd
Helt ok slang, iallafall för mina behov.

• Gilla
naikon
  • Laddar…
ralvejd ralvejd skrev:
Helt ok slang, iallafall för mina behov.
Instämmer!

• Gilla
naikon
  • Laddar…
Q
P Pysslarn skrev:
Jag har också varit väldigt köpsugen på Parksides lackfräs pga funktionen och priset i förhållande till ”originalet”. Det som har fått mig att inte slå till är dels att jag inte har något kommande jobb där den skulle behövas samt att vi inte har Lidl i Varberg.

En annan aspekt är att det är en Parkside-produkt… Varken Parkside eller Metabo (eller andra verktygs- och maskintillverkare för den delen) är välgörenhetsorganisationer; ingen har som affärsidé att sälja varor av högsta tänkbara kvalitet till lägsta tänkbara pris till folket.

Det måste finnas anledningar till att maskinen kostar en bråkdel av Metabos variant! Någonstans skär man i kurvorna…
Sedan kan naturligtvis allt vi erbjuds av Festool, Bosch, Dewalt, makita, hikoki med flera, inklusive Metabo, vara kolossalt överprissatt men jag tror inte att skillnaden i pris bara ligger där i förhållande till lågprismärkena.

Med det sagt — jag är lite avis på er som lagt vantarna på en Parkside lackfräs. Jag hoppas att maskinen är bättre än jag tror och är er till god hjälp i era projekt.

Bonne chance!
//Ronnie
Parkside lackfräs görs av Scheppach så det borde vara ok kvalité...

Har scheppach någon egen tillverkning?

Q
Z z_bumbi skrev:
Har scheppach någon egen tillverkning?
Utveckling och tillverkning. De finns i Bavaria och är kanke granne med BMW 😄

• Scheppachs webbplats med text om kontinuerlig utveckling och förbättringar för innovation och effektiv tillverkning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Kanske läge att starta en ”Bahco lådor tråd”!
Flest lådor vinner! :D:D:D:D:D:D:D
Vad är egentligen skillnaden mellan s910-wpp och s910?

• Gilla
kioskdavid
  • Laddar…
Q Qjanto skrev:
Utveckling och tillverkning. De finns i Bavaria och är kanke granne med BMW 😄
Det jag har från dem och övrigt jag har kollat på är gjort i Kina precis som majoriteten av allt annat på marknaden. Dessutom extremt likt andra maskiner med samma funktion dvs beställ vilken färg och märkning du vill. Det är ganska universellt så ingen kritik mot märket och jag blev bara förvånad över att de har egen tillverkning. Vad gör de i egen regi?

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
A Akuten skrev:
Vad är egentligen skillnaden mellan s910-wpp och s910?
En polygrip och två ledade delar till spärrskaften (universalknutar), tycker jag det ser ut som.
Minimal skillnad i design på vreden på spärrskaften.

B
Purre Purre skrev:
[länk]
Om du klickar dig tillbaka via citaten några gånger så kommer du till precis den posten, så det är den som är orsaken till frågeställningen... ;)

Purre
B breakman skrev:
Om du klickar dig tillbaka via citaten några gånger så kommer du till precis den posten, så det är den som är orsaken till frågeställningen... ;)
Ja och då är det bara kolla på bilden? Det syns ganska självklart vad som är skillnaden på dom två väskorna. Så egentligen en onödig fråga från början som fick ett självklart svar.

Ett litet maskinskruvstycke inköpt för 75:-. Undrar varför det står Manchester United under det bara...

• Ett maskinskruvstycke i metall på ett träbord, med en märklig inskription "Manchester United" undersida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bomba och 3 till
  • Laddar…
U
F Fluxor skrev:
Ett litet maskinskruvstycke inköpt för 75:-. Undrar varför det står Manchester United under det bara...
Ser EXAKT ut som sånna vi tillverkade i gymnasiet för att lära oss grunderna i svarv och fräs (och ritningslära).
Så gissar att ”tillverkaren” var ett fan av United ;)

• Gilla
  • Älska
Dilato och 3 till
  • Laddar…
j.f.s
Har ett som är väldigt likt det på bilden och det gjorde syrran under sin utbildning 👍

U Utsliten och utdömd skrev:
Ser EXAKT ut som sånna vi tillverkade i gymnasiet för att lära oss grunderna i svarv och fräs (och ritningslära).
Så gissar att ”tillverkaren” var ett fan av United ;)
Tanken har faktiskt slagit mig. Det ser väldigt exakt ut, så inget handrattsnde här inte :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.