Ett knippe pozidrivmejslar.
Inte provat detta fabrikatet förut, men dom känns bra. Dom är rätt tunga, det beror nog på att dom är
gjorda för att bankas på. Tiden får väl visa om det var ett bra köp.
Fyra pozidrivmejslar av märket Vessel, placerade på ett bord, i olika storlekar och med robust design för att tåla slag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FRS05 och 1 till
  • Laddar…
U
Set med nya mejslar, blev Wiha denna gången då jag tycker Wera’s produktutveckling snarare gått bakåt än framåt.
Set med röda och svarta Wiha-mejslar på en kartongförpackning utomhus på en träbänk.
Skapa konto

• Gilla
cpalm och 6 till
  • Laddar…
Rund pennvässare i metall på en träyta.
Skapa konto

• Gilla
Dilato och 11 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
[bild]
Lite på samma tema:
Kartong med en spiralkutter, inklädd i plastskydd, samt tillbehör som reservskär och japanska lager.
Skapa konto
Spiralkutter för Moreten RPH 330 med japanska NSK lager och reservskär, placerad på en verkstadsyta med kartong i bakgrunden.
Skapa konto

Det är en spiralkutter till min Moreten RPH 330. Från Canada via Swedendro på en månad.
Japanska kvalitetslager och några reservskär följde med. Kullagren var en bonus, visste inte att de ingick.

• Gilla
  • Wow
Lilllen och 13 till
  • Laddar…
Välkommen till den ljusa sidan…

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Lite på samma tema:
[bild][bild]

Det är en spiralkutter till min Moreten RPH 330. Från Canada via Swedendro på en månad.
Japanska kvalitetslager och några reservskär följde med. Kullagren var en bonus, visste inte att de ingick.
Nö(r)dvändiga saker båda två :)

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Efter gårdagens cykelöverraskningar visade det sig både saknas verktyg och cykeldelar. Försökte hålla fast med både polygrip och skruvstäd men misslyckades. (Skadade bara aveln, förhoppningsvis dock på helt okritiska delar. Men nytt är på väg.)

• Cykelverktyg Park Tool SCW-17 i förpackning på kartong.
    Skapa konto
  • Älska
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Lite på samma tema:
[bild][bild]

Om du inte ska ha dina gamla kullager köper jag dem gärna av dig, till att öva smide med :)

Svärmors fynd.
Multimeter med kablar liggande på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
Keld och 6 till
  • Laddar…
Hoppsan, skulle ju bara köpa en ny grästrimmer 🙈.

Två grästrimmers ligger på en gräsmatta, redo för arbete.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Appendix och 7 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Hoppsan, skulle ju bara köpa en ny grästrimmer 🙈.

[bild]
Man kan ha en fram och en bak.😎

• Haha
mexitegel
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
"Skadade bara aveln, förhoppningsvis dock på helt okritiska delar. Men nytt är på väg."
Det är bra att det är typ gratis att lämna in ->aveln<- på vård, har man tur kan man få en programuppdatering med bättre riskanalys samtidigt. 😂 Fast ibland återgår hårdvaran till tidigare drivrutiner efter ett tag...

Om du inte ska ha dina gamla kullager köper jag dem gärna av dig, till att öva smide med :)
Förvisso ett ädelt ändamål. Men det är, vad jag vet, inget fel på dem så vill nog behålla dem som reserv.

nanowire nanowire skrev:
Förvisso ett ädelt ändamål. Men det är, vad jag vet, inget fel på dem så vill nog behålla dem som reserv.
Självklart! :)

T
Nu blev jag nyfiken... Vad är det för speciellt med kullager som du vill öva smide med...? 🤔

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.