T Testarn skrev:
Nu blev jag nyfiken... Vad är det för speciellt med kullager som du vill öva smide med...? 🤔
Knivar, ffa skedknivar :)

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
T
Frustrator Frustrator skrev:
Knivar, ffa skedknivar :)
Aha!

Tack för att du stillade min nyfikenhet. 👍

VidarH VidarH skrev:
Det är bra att det är typ gratis att lämna in ->aveln<- på vård, har man tur kan man få en programuppdatering med bättre riskanalys samtidigt. 😂 Fast ibland återgår hårdvaran till tidigare drivrutiner efter ett tag...
Upptäckte hur väl autocorrect rättat från axeln till aveln, tyvärr efter att jag inte längre kunde redigera. Tycker nya (nåja, snart två år gammal) telefonen har många hyss för sig, tex expert på att separera på sammansatta ord man sett till att skriva ihop. När man skrivit klart och tycker mellanslag blir det plötsligt två ord av det, där dessutom gärna ett blir ett annat ord än vad som skrivits.

nanowire nanowire skrev:
Gårdagens verktygsinköp. Och tyvärr dagens verktygsretur. Den fungerade i exakt 4 minuter.
Bosch är verkligen som en ask choklad; en vet aldrig vad en får. Och nu vet inte jag vad jag ska ha istället (förutom att det definitivt inte blir Bosch) 🤷🏻‍♂️[bild]
Det blev en Metabo istället. https://www.amazon.se/dp/B08LDY9PL3?ref_=pe_24982401_513610551_E_301_dt_1
Fungerar helt ok med variabelt blås via avtryckaren (vars läge även kan låsas med tummen). Får klara mig utan sugfunktion.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
En Stenberg CSB no.1012 blev dagens fynd! Denna skall renoveras upp till @vectrex Wadkin-standard och sen sättas i arbete! Den kommer ersätta en Skil 1340 så förväntar mig viss skillnad i stabilitet 😅

• Skogsmaskin Stenberg CSB no.1012 i lastutrymme på skåpbil, redo för renovering, med trädelar och verktyg inuti.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
pinec0ne och 11 till
  • Laddar…
Vet inte om det här räknas som verktyg, men pga av denna kan jag ju köpa mer verktyg, så...
Lastade av i morse, glömde tyvärr ta fler bilder just då, men nu står den i alla fall på gräsmattan.
Ska lyfta ner den bakom garaget med teleportern när det blir torrare i marken.

Gul container lyfts av en kran på en gräsmatta framför ett rött hus.
Skapa konto

En lång, gul fraktcontainer står på en gräsmatta, omgiven av träd och bilar, fotograferad i mörkret.
Skapa konto

Sonens projekt har svällt ut så behövde någonstans att ställa några bilar och ett gäng motorcyklar så vi får in nya projekt, fick byta däck på gräsmattan häromdagen så då kände jag att något måste göras.

• Gilla
slugger och 5 till
  • Laddar…
Blev besviken på mig själv i veckan när jag fick leta efter mitt set med microbits. Så det blev att klicka hem ett set Wera. Nära det blev stora setet med 25 delar men fick tygla mig!

Verktygstavla med skruvmejslar, tänger, borrmaskin och handverktyg prydligt organiserade på väggen.
Skapa konto

• Gilla
jackt och 10 till
  • Laddar…
A
Jag har sneglat på Viking Arms länge men tvekat pga priset. Idag skulle tunga, färdigmonterade bänkskåp på plats och kollegan var sjuk, så bättre köpläge var svårt att få. Sjukt bra pryl! Med dem och en rullvagn med fastskruvade reglar på gick det som en dans att snurra runt och justera in allt utan att bryta sig själv eller skåpen.
Vattenrör och monterade reglar på vägg under installation av bänkskåp i ett kök. Verktyg och klämmor används för justering.
Skapa konto
Kök med bänkskåp på hjulplattform, grön laserlinje, två hängande lampor och byggutrustning.
Skapa konto
Bänkskåp monteras med hjälp av två Viking Arms och en rullvagn med fastsatta reglar för justering, allt på ett betonggolv.
Skapa konto

• Gilla
MasMats och 11 till
  • Laddar…
Q
B Bomba skrev:
Blev besviken på mig själv i veckan när jag fick leta efter mitt set med microbits. Så det blev att klicka hem ett set Wera. Nära det blev stora setet med 25 delar men fick tygla mig!

[bild]
De heter inte micro förgäves 😉

• Gilla
Bomba
  • Laddar…
Orange elgräsklippare av märket Husqvarna står i ett garage intill en silverfärgad bil.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Qjanto och 3 till
  • Laddar…
SC Aero SC Aero skrev:
[bild]
Vad är det, någon slags manuell robot? 😊

nanowire nanowire skrev:
Vad är det, någon slags manuell robot? 😊
Gräsmatteluftare, om inte mina Googleskillz sviker mig. 😎
Har själv kollat efter en men för stunden fick det bli en grep och manuell luftning. 😇

• Gilla
SC Aero och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Gräsmatteluftare, om inte mina Googleskillz sviker mig. 😎
Har själv kollat efter en men för stunden fick det bli en grep och manuell luftning. 😇
Tack, sånt här med gräsmattekvalitet är lite nytt för mig. Det var aldrig en grej innan roboten när jag klippte ”gräsmattan” med trimmer 🙈Då var jag glad ju långsammare det växte. Nu ska det gödas, jämnas och tydligen luftas också! 😅

• Gilla
  • Älska
Festlund och 3 till
  • Laddar…
Verktyg och verktyg men verktygsförvaring.
Bosch L-boxx 136 verktygsförvaring framför en hylla med skruvmejslar i bakgrunden.
Skapa konto
Bosch L-boxx 136 verktygslåda på arbetsbänk med skruvmejslar i bakgrunden.
Skapa konto

L-boxx 136.

• Gilla
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.