F
nanowire nanowire skrev:
En ny Bahco ergo slim BE8230S som ersättare för den äldre BE8230S (utsliten klinga).
De har uppdaterat modellen men jag gillar inte förändringen 😢[bild]
Värdelöst att de tagit bort färgindikatorn, svårare att hitta.

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
Värdelöst att de tagit bort färgindikatorn, svårare att hitta.
Och dessutom flyttat dimensionen till tryckt text istället för stansad, känns som det kommer försvinna. Såg inga förbättringar med nya modellen?

pjgb pjgb skrev:
@nanowire
Du ska köpa den som heter Ergo Slim VDE om du vill ha samma som förr, nu har du en vanlig Ergo Slim

[länk]
Men visst var det väl en VDE även på bilden? Men denna såg ju bättre ut. Tyvärr fortfarande dimension i tryck istället för stansat och färgfyllt.

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
@nanowire
Du ska köpa den som heter Ergo Slim VDE om du vill ha samma som förr, nu har du en vanlig Ergo Slim

[länk]
Nej, där har du tyvärr fel. Som du ser i länken är det jag köpte en Ergo Slim VDE. Och som de skriver har inte de mindre mejslarna i serien färgindikering. Så det som ändrats är tydligen vilken storlek som räknas som mindre. Tidigare var 0,6x3,5x100 (modellbeteckning BE8230S) tillräckligt ”stor” för att ha färgmarkering men nu tillverkas den med det mindre handtaget utan färg. Tyvärr.
Fem olika skruvmejslar från serien Bahco Ergo Slim visas på ett träbord. Mejslarna har olika modellbeteckningar och tre saknar färgmarkering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
trycklös
  • Laddar…
Åfan, vilka rövare! Mea culpa!

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
Och dessutom flyttat dimensionen till tryckt text istället för stansad, känns som det kommer försvinna. Såg inga förbättringar med nya modellen?

Men visst var det väl en VDE även på bilden? Men denna såg ju bättre ut. Tyvärr fortfarande dimension i tryck istället för stansat och färgfyllt.
Nej, bara försämringar (förutom att de troligen ger billigare tillverkning).

nanowire nanowire skrev:
Nej, bara försämringar (förutom att de troligen ger billigare tillverkning).
Tror nog att de alltid har tillverkats i Belzers fabrik i Spanien. På mina gamla står det just ”Belzer” och inte ”Bahco”. Det har varit väldigt olika genom åren hur de har varit märkta.

Ossian K Olsson
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
[bild]

Har ångrat mig sedan Black friday att jag inte slog till då men idag slog jag till på en på Hornbach (med prismatchning mot Amazon)!
Förpackning av Bosch Professional BT 250 stativ står i ett rum med trägolv.
Skapa konto

Nu blev hela dealen ännu lite bättre. Tack vara Bosch Pro deals så fick jag ett stativ till! Kom hemlevererat idag. Succé!

Ställer det bland de andra 5 stativen jag har 😅

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Blev en till Blå till samlingen. Lagomt till däckbyte.. Bosch blå sladdlös slagborrmaskin, modell Professional GDS 18V-750 C, med ProCORE 18V 4,0 Ah batteri, i en förvaringslåda.
Skapa konto

• Gilla
Fluxor och 4 till
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Blev en till Blå till samlingen. Lagomt till däckbyte..[bild]
Nice, den har jag sneglat på ett tag, riktigt sugen på den, tyvärr inte högst på priolistan av inköp då jag redan har GDX'en och GDS 1000, hade varit himla trevligt med en lättare när man inte behöver något fullt så kraftigt som 18V-1000, den är onekligen rätt tung och otymplig. Planen är väl egentligen att sälja den och skaffa 750'n + 1600'an.

• Gilla
trojlee och 2 till
  • Laddar…
Varit sugen på att köpa en bandsåg ett tag och hade bestämt mig för denna lagom till vårens projekt att bygga en 2,5m bred personkorg till teleskoplastaren.
https://duab.se/maskiner-verktyg/metallbearbetning/metallkapsagar/hawk-metallbandsag-mcb260hd

Men faan, farsans kusin har sålt huset och "måste" göra sig av med massor med prylar och lämpade av den här igår, gratis, knappt använd.
Metallsåg på stativ i en verkstad, omgiven av verktyg och arbetsmaterial.
Skapa konto

Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen, nu känns det inte helt motiverat att lägga 24k på en bandsåg när jag har den här gnistsprutande högljudda tingesten.. 🤔

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Gimp Gimp skrev:
Varit sugen på att köpa en bandsåg ett tag och hade bestämt mig för denna lagom till vårens projekt att bygga en 2,5m bred personkorg till teleskoplastaren.
[länk]

Men faan, farsans kusin har sålt huset och "måste" göra sig av med massor med prylar och lämpade av den här igår, gratis, knappt använd.
[bild]

Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen, nu känns det inte helt motiverat att lägga 24k på en bandsåg när jag har den här gnistsprutande högljudda tingesten.. 🤔
Liknar min från Biltema. Duger bra för bonn-byggen. Precisionen är inre dess starka sida. Men funkar 😀

• Gilla
Putte G...
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Den är mindre än jag tänkt mig, men det är ju inte första gången. Som flickan sa.
You make me weekend! And... where did you buy it? Before this be available in Jula and Biltema but I don't see them now. And sometimes it's irreplaceable, for example under the hood.

Rubank på loppis idag. Blir bra för en del träfixande.
200 spänn. Bra skick. Bra stål.

En trä-rubank med en prismärkning på 200 kr, i fint skick, ligger på ett träbord.
Skapa konto

• Gilla
Silkesnusa och 9 till
  • Laddar…
S sturnus skrev:
You make me weekend! And... where did you buy it? Before this be available in Jula and Biltema but I don't see them now. And sometimes it's irreplaceable, for example under the hood.
https://www.amazon.se/-/en/dp/B0DLSK8XZS

• Gilla
sturnus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.