FredrikR FredrikR skrev:
Verktyg och verktyg men verktygsförvaring.
[bild][bild]
L-boxx 136.
Vad skall förvaras där?
Har alltid varit pedantisk med att L-Boxx skall ingå när man köper verktyg men inser nu senare att de tar plats.....
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Verktyg och verktyg men verktygsförvaring.
[bild][bild]
L-boxx 136.
Vilken städad bänk! 😮😎
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
K Kane skrev:
Vad skall förvaras där?
Har alltid varit pedantisk med att L-Boxx skall ingå när man köper verktyg men inser nu senare att de tar plats.....
18V fräsen... 🫣
Skulle köpt den i L-boxx direkt.

Håller med om att de tar plats, fördelen är att maskintillbehören ligger på "rätt" plats, nackdelen i detta specifika fallet är tillbehörs-basen TE600 inte får plats då den verkar kring en 238 boxx..😇

Har nån galen vision om en platsbyggd förvaring där varje L-boxx har en egen hylla, notera galen... Men man ska tydligen ha drömmar sägs det. 😉
 
Redigerat:
  • Gilla
Norrtull och 3 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Vilken städad bänk! 😮😎
Stagead för fotot.. 😂👌😉
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Vad skall förvaras där?
Har alltid varit pedantisk med att L-Boxx skall ingå när man köper verktyg men inser nu senare att de tar plats.....
Behöver du bli av med några lådor kan jag ta på mig besväret att överta dom 😉
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
T Trafikverket1 skrev:
Behöver du bli av med några lådor kan jag ta på mig besväret att överta dom 😉
Haha, så platsdesparat är jag inte (än)...
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Veckans verktygsköp. En 18V Cirkelsåg från Ryobi. Har både Makita och Ryobi batterier men 1700kr mot Makitas 3500 för motsvarande kändes onödigt. Sen en kap o ger från Bosch med stora stativet. Vilket köp!! H-vete vad nöjd jag är. 😁 Sen att det var kampanj och 1000kr cashback var inte fel heller. Imponerad över att Biltemas dammsugare ihop med den knappt lämnar nått spån på altanen.
 
  • Ryobi cirkelsåg och Bosch kap- och gersåg på stativ utomhus, med Biltema-dammsugare placerad på altan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Qjanto och 5 till
  • Laddar…
Fortsätter på sågtemat då, veckans inköp här blev också en såg, stativ och så fick det slinka med en liten FC till.
Kap- och gersåg på stativ i verkstad med sågklinga och inställningsrattar, omgiven av olika verktyg och tillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Wirre740 och 5 till
  • Laddar…
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Fortsätter på sågtemat då, veckans inköp här blev också en såg, stativ och så fick det slinka med en liten FC till.
[bild]
Inte illa! 🙌 😍

Vad hade du för såg innan denna?
Jag har en 12GDL sedan några år och blir fortfarande förvånad över hur lätt klingan rör sig jämfört med min gamla 10SD där klingskyddet trilskades lite eller många års användande.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Inte illa! 🙌 😍

Vad hade du för såg innan denna?
Jag har en 12GDL sedan några år och blir fortfarande förvånad över hur lätt klingan rör sig jämfört med min gamla 10SD där klingskyddet trilskades lite eller många års användande.
Jag hade en 12GDL jag också, hade väl den i 3 år drygt, innan dess 12SD. Kändes rätt att byta till batteriversionen nu, flyttar den en del och den här är ju några kilon lättare, sågen känns allmänt smidigare när man slipper den stora motorn uppepå. Och nu har jag tillräckligt med bra batterier för att verkligen ha noll oro över att det inte skulle finnas ett batteri.

Stativet är ju sjukt smidigt att rulla ut med, om än att det är lite kort, men då kan jag ju iaf rulla ut den och bara lyfta över den till det stora stativet, istället för att bära den dit.

EDIT: Och klingbytet är betydligt smidigare, har ett par olika klingor, men man drar sig för att byta, nu blir det förhoppningsvis lite ändring på det.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Jag hade en 12GDL jag också, hade väl den i 3 år drygt, innan dess 12SD. Kändes rätt att byta till batteriversionen nu, flyttar den en del och den här är ju några kilon lättare, sågen känns allmänt smidigare när man slipper den stora motorn uppepå. Och nu har jag tillräckligt med bra batterier för att verkligen ha noll oro över att det inte skulle finnas ett batteri.

Stativet är ju sjukt smidigt att rulla ut med, om än att det är lite kort, men då kan jag ju iaf rulla ut den och bara lyfta över den till det stora stativet, istället för att bära den dit.

EDIT: Och klingbytet är betydligt smidigare, har ett par olika klingor, men man drar sig för att byta, nu blir det förhoppningsvis lite ändring på det.
Trevligt att höra!

Instämmer gällande stativet.
Har ett till bordssågen och ett till kap&gersågen. 👍
 
Betyder det att ni har 12gdl till salu nu, eller det behålls som reserv?
 
  • Haha
Chiippe och 1 till
  • Laddar…
Har ett uppdrag som innefattar montering av diffspärr. Hittade inte någon av mina häftpistoler så jag åkte förbi Hornbach på väg in för att köpa en till.

De hade ingen Rapido så jag fick hålla tillgodo med deras märke.

J. C. Schwarts.
Tvåhundramemti pengar och ytterligare femti för klammer.
Svart häftpistol av märket J.C. Schwarz på ett bord, med två synliga klammer i träbredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Visar sig att den med svårighet orkar slå in i balsa. K-plyfa och granreglar är alldeles för hårt. Se exempel på bilden.

Rekommenderas till…
Metallåtervinningen.
Häftpistol av märket J.C. Schwarz ligger i en hink med spik och sågspån, omgiven av byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mvh Findus
 
  • Ledsen
  • Arg
  • Haha
  • Wow
Appendix och 10 till
  • Laddar…
Fick hem denna efter tips i Boschtråden.
Blå förvaringslåda med ett Bosch elverktyg, laddare och batteri inuti, tillsammans med plastpåse med borrar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FreQa och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.