3 945 390 läst ·
18 619 svar
3945k läst
18,6k svar
Dagens verktygsinköp!
18V fräsen... 🫣K Kane skrev:
Skulle köpt den i L-boxx direkt.
Håller med om att de tar plats, fördelen är att maskintillbehören ligger på "rätt" plats, nackdelen i detta specifika fallet är tillbehörs-basen TE600 inte får plats då den verkar kring en 238 boxx..😇
Har nån galen vision om en platsbyggd förvaring där varje L-boxx har en egen hylla, notera galen... Men man ska tydligen ha drömmar sägs det. 😉
Redigerat:
En vertikalskärare 👍nanowire skrev:
https://www.husqvarna.com/se/vertikalskarare-och-mossrivare/s138c/
Allvetare
· The Great North
· 1 207 inlägg
Veckans verktygsköp. En 18V Cirkelsåg från Ryobi. Har både Makita och Ryobi batterier men 1700kr mot Makitas 3500 för motsvarande kändes onödigt. Sen en kap o ger från Bosch med stora stativet. Vilket köp!! H-vete vad nöjd jag är. 😁 Sen att det var kampanj och 1000kr cashback var inte fel heller. Imponerad över att Biltemas dammsugare ihop med den knappt lämnar nått spån på altanen.
Inte illa! 🙌 😍mrVoodoo skrev:
Vad hade du för såg innan denna?
Jag har en 12GDL sedan några år och blir fortfarande förvånad över hur lätt klingan rör sig jämfört med min gamla 10SD där klingskyddet trilskades lite eller många års användande.
Jag hade en 12GDL jag också, hade väl den i 3 år drygt, innan dess 12SD. Kändes rätt att byta till batteriversionen nu, flyttar den en del och den här är ju några kilon lättare, sågen känns allmänt smidigare när man slipper den stora motorn uppepå. Och nu har jag tillräckligt med bra batterier för att verkligen ha noll oro över att det inte skulle finnas ett batteri.FredrikR skrev:
Stativet är ju sjukt smidigt att rulla ut med, om än att det är lite kort, men då kan jag ju iaf rulla ut den och bara lyfta över den till det stora stativet, istället för att bära den dit.
EDIT: Och klingbytet är betydligt smidigare, har ett par olika klingor, men man drar sig för att byta, nu blir det förhoppningsvis lite ändring på det.
Trevligt att höra!mrVoodoo skrev:
Jag hade en 12GDL jag också, hade väl den i 3 år drygt, innan dess 12SD. Kändes rätt att byta till batteriversionen nu, flyttar den en del och den här är ju några kilon lättare, sågen känns allmänt smidigare när man slipper den stora motorn uppepå. Och nu har jag tillräckligt med bra batterier för att verkligen ha noll oro över att det inte skulle finnas ett batteri.
Stativet är ju sjukt smidigt att rulla ut med, om än att det är lite kort, men då kan jag ju iaf rulla ut den och bara lyfta över den till det stora stativet, istället för att bära den dit.
EDIT: Och klingbytet är betydligt smidigare, har ett par olika klingor, men man drar sig för att byta, nu blir det förhoppningsvis lite ändring på det.
Instämmer gällande stativet.
Har ett till bordssågen och ett till kap&gersågen. 👍
Har ett uppdrag som innefattar montering av diffspärr. Hittade inte någon av mina häftpistoler så jag åkte förbi Hornbach på väg in för att köpa en till.
De hade ingen Rapido så jag fick hålla tillgodo med deras märke.
J. C. Schwarts.
Tvåhundramemti pengar och ytterligare femti för klammer.
Visar sig att den med svårighet orkar slå in i balsa. K-plyfa och granreglar är alldeles för hårt. Se exempel på bilden.
Rekommenderas till…
Metallåtervinningen.
Mvh Findus
De hade ingen Rapido så jag fick hålla tillgodo med deras märke.
J. C. Schwarts.
Tvåhundramemti pengar och ytterligare femti för klammer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Visar sig att den med svårighet orkar slå in i balsa. K-plyfa och granreglar är alldeles för hårt. Se exempel på bilden.
Rekommenderas till…
Metallåtervinningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mvh Findus



