Dito:
Stämjärn med plasthandtag och skyddshylsa på ett träbord, med en vattenflaska och ett måttband i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller en metallfil med ett rött och svart handtag, liggande på ett trädäck. I bakgrunden syns en plastförpackning och ett måttband.
Skapa konto
Hand håller ett stämjärn med en slipad kant, bakom syns ett paket på ett bord.
Skapa konto

Slipningen en aning grov men det är snabbt åtgärdat 💎✨

En slipad metallyta med grova slipmärken, håller på en träyta med verktyg i bakgrunden.
Skapa konto
Hand som håller ett slipat mejselverktyg från Hultafors ovanför ett träbord med bakgrundsföremål.
Skapa konto

• Gilla
FreQa och 6 till
  • Laddar…
Cheesen
nanowire nanowire skrev:
Dito:
[bild][bild][bild]
Slipningen en aning grov men det är snabbt åtgärdat 💎✨

[bild][bild]
Ser ut som hultas stämkniv i slipningen.. var oerhört missnöjd med den. (var inte plan och precis lika grov som den du har på bild) Den ersätter inte moras dito.
Hoppas stålet är bättre än i stämkniven. Väntar med spänning på att få en recension.

Kontaktade för länge sedan en säljare om spånsug, gick i vänt då han helst ville sälja komplett paket med flera maskiner. Fick respons för ett tag sedan men hade inte riktigt tid att hantera affär då. Idag blev det i alla fall av. Kändes kanske lite stor i garaget...
En stor spånsug i ett garage med en flexibel slang och en Luna-maskin, modell W-177, omgiven av verktyg och utrustning.
Skapa konto

Men hoppas 800 var ett hyfsat pris ändå. Känns så, framförallt om jag räknar med drivmedelskostnad och investerad tid i köpet då den fanns på gångavstånd(om än inte hämtades till fots)

Dessa kom i veckan
Moldingkniv från Toolbox, modell 8499HSS, specialtillverkad 40x4 hss6%, i förpackning med instruktioner och information på svenska.
Skapa konto

Och inköpet av dessa kom hem för någon månad sedan:
Tre gula sliphjul staplade på en kartong från Swedendro AB, märkta med etiketter och streckkoder.
Skapa konto

Då saknas bara ett siktglas och ny olja i matarverket från att ha slut på ursäkter till att göra klart dörrkarmarna till två skjutdörrar.

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
J JSten skrev:
En GLL 3-80:
[bild]
Efter @Jocce81 tips i tips-tråden (tackar så mycket för tipset), samt övertygat mig själv att jag behöver en, så blev det till att låna sambons busskort och åka till Hornbach för inköp. Alla på tuben använder dem när de lägger kakel, och man kan ju inte vara sämre vid analkande badrumsrenovering, rakt och i 90 grader måste det ju bli!
Laserverktyg från Bosch projicerar röda linjer på träyta i verkstad.
Skapa konto

Har ångrat mig sedan Black friday att jag inte slog till då men idag slog jag till på en på Hornbach (med prismatchning mot Amazon)!

• Gilla
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
Blev en rörtång. Den äldre modellen som jag köpte alltså, Bahco 142. Hittade på en loppis och tog den. Har haft behov av en ett tag men p.g.a. erfarenheterna av den röda modellen som är en billig kineskopia ville jag inte köpa en till modell från biltema eller dylikt m jag kunde undvika det.

Jag visste inte så mycket då jag köpte den röda men en sak jag ångrar är valet av S-käftar, de suger. 90 grader raka käftar ska de vara. Den här stora är allmänt värdelös tycker jag, flexar och känns mjuk i godset, den här känns mycket mera gedigen och robust trots den är en mindre modell.

Två rörtänger ligger på en arbetsbänk, en äldre Bahco 142 och en röd Procat-modell. Den äldre tången ser mer robust ut.
Skapa konto

• Gilla
kashieda och 8 till
  • Laddar…
En sån har min far, den kommer du inte bli missnöjd med.

• Gilla
Putte G...
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Blev en rörtång. Den äldre modellen som jag köpte alltså, Bahco 142. Hittade på en loppis och tog den. Har haft behov av en ett tag men p.g.a. erfarenheterna av den röda modellen som är en billig kineskopia ville jag inte köpa en till modell från biltema eller dylikt m jag kunde undvika det.

Jag visste inte så mycket då jag köpte den röda men en sak jag ångrar är valet av S-käftar, de suger. 90 grader raka käftar ska de vara. Den här stora är allmänt värdelös tycker jag, flexar och känns mjuk i godset, den här känns mycket mera gedigen och robust trots den är en mindre modell.

[bild]
Det är ett verktyg som kommer gå i arv

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Fick precis hem ett geringsanhåll från Enjoywood, väldigt justerbart och lätt att få helt i synk med bladet.
(För de som har ögonen med så kör jag aldrig igång sågen utan klyvkniv)

Geringsanhåll från Enjoywood monterat på en bordsåg med röd styrknapp och måttskala, bredvid ligger en träbit och en insexnyckel.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Jag har haft ett sånt. Stoppen är rätt vingliga och flexar för mycket för att användas med precision, men det går att lösa väldigt enkelt. Lås de två med varandra med ett par M6/80, så blir det helt stumt.

Stoppinställning på ett verktyg med två skruvar för att låsa samman komponenter och öka stabiliteten.
Skapa konto

Hep Hep skrev:
Jag har haft ett sånt. Stoppen är rätt vingliga och flexar för mycket för att användas med precision, men det går att lösa väldigt enkelt. Lås de två med varandra med ett par M6/80, så blir det helt stumt.

[bild]
Tack för tipset!
Vad tyckte du om den i övrigt?

Taclite Taclite skrev:
Tack för tipset!
Vad tyckte du om den i övrigt?
För det priset - väldigt bra. Jag bytte förresten ut skalan genom att limma på en som bara var metrisk och lät den börja på runt fem cm vilket var lagom för att kunna använde den och spånsugskåpa samtidigt.

Blev en Bosch Vinkelslip GWS 9 125 S

https://amzn.eu/d/cI0gmBJ

Tycker det var ett bra pris för att ha reglerbart varvtal.

Hoppas den håller, tyvärr gav min första och enda blå bosch upp efter 2h användning.

• Gilla
  • Wow
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Har en sån (eller om det är 7-modellen) men den har funkat bra hittills. Kapat en hel del både stål och sten.

Hur hade du ihjäl din gamla?

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Har en sån (eller om det är 7-modellen) men den har funkat bra hittills. Kapat en hel del både stål och sten.

Hur hade du ihjäl din gamla?
Den gamla var ingen vinkelslip utan en tigersåg. Enda erfarenheten jag har av blå bosch, där knäcktes bladfästet när jag sågade.

Det blev ett skruvstäd av det extremt kvalitativa märket(😉) 4-use från swedol. Dess huvudsakliga uppgift i firmabilen kommer vara att hålla motorsågen när kedjan ska filas så jag tror att kvaliten är tillräcklig. Fler användningsområden kommer säkert med tiden. Blått skruvstäd av märket 4-use monterat i en firmabil, omgiven av verktyg och ett par stövlar.
Skapa konto
Blått skruvstäd märkt 4-use monterat på en firmabil, omgivet av verktyg och utrustning.
Skapa konto

• Gilla
Anderscurl och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.