3 820 404 läst ·
18 067 svar
3820k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Verktygstokig
· Halland
· 8 131 inlägg
En ags går tom in i en v50, med mycket mek, tillsammans med 12 flaskor whisky..S Snow_Stone skrev:
Jaja bilar hit o bilar dit, frågan alla ställer sig är ju hurivida den är transporterbar mha rullstol...Frustrator skrev:
Grattis till "nya" sågen @Snow_Stone min firar väl ungefär tioårsjubileum nu sen sin pånyttfödelse och tuffar på stabilt o bra.
Jodå, hittade en uppe i Norrland men fick aldrig tag i säljaren. Sen dök Stenbergaren upp I Stockholm så det blev att hoppa på färjan från Åland över dagen! Renoveringstråden på min såg, nääääästan färdig 😅 https://www.byggahus.se/forum/threads/renovering-av-stenbergs-csb-bordssag.548655/S Snow_Stone skrev:
Också ett bra present-tips! Slår du in dom ihop eller som två separata paket?C Colonel Bogey skrev:
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 284 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 284 inlägg
Vi riktiga proffs kan inte spendera på såna moderniteter. Våra gamla häckar får vi köpa slitdelar till.nanowire skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Maskinen är så gammal att det går att byta. Får ge en eloge till DeWalts underhållsvänlighet. Traditionellt massivt kol utan såna där jäkla fjädrar. Har kunnat hålla liv i maskinen genom att knacka igång den senaste veckan när jag väntat på leverans. Kom i dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Andra bra fabrikat att byta kol på är Fein och (tadaa) Mafell. HILTI är ok. Festool är vedervärdiga. Kolen är skruvade trångt. I kåpan på en Festool är det fullt med kablar som sitter i plastgjutarporr på alla sidor. Allt lossnar när kåpan tas av och måste ligga rätt för att maskinen skall fås att fungera igen.
Mvh Findus