3 140 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
D-link avslutar sin gratis molnlagringstjänst - kan de göra det?
När jag köpte min D-link så var en av anledningarna att den hade 1 dags gratis molnlagring och tjänsten marknadsfördes som att den skulle ingå "för alltid". Nu har D-link ensidigt avslutat denna tjänst. Det är oklart om jag fortsatt kommer att få "alerts" eller om även denna funktion försvunnit. Om det är så, har jag inte längre den tänkta nyttan av kameran. Jag förstår att jag kan teckna mig för ett abonnemang och betala månadsavgift för detta, men det var inte så jag hade tänkt det från början. Jag har även en Arlo med 7 dagars gratis lagring som även denna ska vara "evig" eller i alla fall så länge hårdvaran håller, och här har man inte dragit in tjänsten. Är D-link i sin "fulla rätt" att efterföljande ändra villkoren? Det påminner lite om Telenor, där det fanns många som hade obgegränsad surf men där man sen ändå lyckades ändra på detta...
Klicka här för att svara
