1 208 läst ·
35 svar
1k läst
35 svar
Ctek batteriladdare - kvalitet hölje
Hade en V70 D5 -03 som förmånsbil i dryga 4 år, den satt batteriet baktill, är det samma i era V90CC ?
Den fick jag aldrig problem med batteriet på 19000mi, larmade aldrig för låg spänning.
Både V50 och V60 har ju batteriet fram, kanske det påverkar livslängden då det sommartid blir rätt varmt framtill.
Den fick jag aldrig problem med batteriet på 19000mi, larmade aldrig för låg spänning.
Både V50 och V60 har ju batteriet fram, kanske det påverkar livslängden då det sommartid blir rätt varmt framtill.
De större modellerna har supply-läge och kan då användas för det.F fusion skrev:
Men det är billigare att köpa en omvandlare hos biltema, jula, kjell eller någon annan butik.
Ja, inga korta körningar här utan i regel minst 2,5 mil enkel resa följt av samma retur inom ett par timmar.A AndersS skrev:
Som jag skrev så indikerar ju LED indikatorn alltid grönt när vi tar bilen till stan trots att vi kört värmaren via Volvo on Call och samtidigt haft CTek inkopplad. Men efter resan till stan visar den ofta rött, eller orange. Vet dock inte vad det motsvarar spänningsmässigt. Det står dock att röd färg innebär urladdat batteri när man googlar om det . Bilen larmar dock inte om låg spänningsnivå.
Klicka här för att svara