Blev det någon form av goodwill?
 
hej.
Jag fick köpa en ny panna för 4000 billigare direkt av ctc, än vad Rinkaby rör säljer dom för...
ingen vidare goodwill anser jag.
 
Jag blev utkallad till en kund idag som sa att det läckte vatten från hans V35:a. och det visade sig att det läckte från samma ställe som på din panna, låt vara att det var på höger sida, men precis ovanför sotluckan.
Denna panna var inte genomrostad, så jag kunde slipa rent , och då syns det tydligt att det var en por i svetsen som läckte. Det stod en nålsmal stråle rakt ut.
Klockrent fall av dålig svets som konstigt nog inte börjat läcka förrän nu 2022 01 11, vet inte ålder på pannan men troligtvis 2005-2010 årsmod.

Jag tömde pannan, slipade och svetsade. tre timmar senare kunde kunden tända igen. Fakturerad kostnad 1800kr.
 
  • Gilla
Crilleli och 2 till
  • Laddar…
Mikael Vesala Mikael Vesala skrev:
Jag blev utkallad till en kund idag som sa att det läckte vatten från hans V35:a. och det visade sig att det läckte från samma ställe som på din panna, låt vara att det var på höger sida, men precis ovanför sotluckan.
Denna panna var inte genomrostad, så jag kunde slipa rent , och då syns det tydligt att det var en por i svetsen som läckte. Det stod en nålsmal stråle rakt ut.
Klockrent fall av dålig svets som konstigt nog inte börjat läcka förrän nu 2022 01 11, vet inte ålder på pannan men troligtvis 2005-2010 årsmod.

Jag tömde pannan, slipade och svetsade. tre timmar senare kunde kunden tända igen. Fakturerad kostnad 1800kr.

Snyggt gjort!
Kul o höra att det finns människor som kan laga och hjälpa folk klara sig undan lindrigare ibland istället för standard svaret att ” det måste bytas ut ”.
Din kund är garanterat väldigt nöjd.
Hoppas både kunden och du sover gott inatt
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.