3 162 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Ctc v35 ved panna!
Hej! Blev nyligen hus ägare, och värmesystemet drivs av en gammal ctc v35 med laddomat 21!
Men har haft problem sen dag 1 med denna panna,
Får inte någon temp i actankarna ( 2 st 500l)
Samt har bytt laddomat.
Någon som har någon idé om vad de kan breropå?
Samt att de bubblar i vattensystem, typ som en gammal perkulator?
Skulle uppskatta om någon hade mer koll än vad jag har
Men har haft problem sen dag 1 med denna panna,
Får inte någon temp i actankarna ( 2 st 500l)
Samt har bytt laddomat.
Någon som har någon idé om vad de kan breropå?
Samt att de bubblar i vattensystem, typ som en gammal perkulator?
Skulle uppskatta om någon hade mer koll än vad jag har
Jag förmodar att du har sotat ur pannan så den inte är full av sot utan rökgas tempen är normal!
Var hos en bekant förra veckan. Tjyvtjock med sot och öste in ved utan att pannan blev varm.
Sotade ur pannan och nu...
Bubblar perkolator ljud. Pannan het och blir inte blir inte av med värme.
- Kolla cirkulationspumpar.
Var hos en bekant förra veckan. Tjyvtjock med sot och öste in ved utan att pannan blev varm.
Sotade ur pannan och nu...
Bubblar perkolator ljud. Pannan het och blir inte blir inte av med värme.
- Kolla cirkulationspumpar.
Vad får du upp för temperatur i pannan?
Har den förra ägaren visat sig hur du sotar ut pannan riktigt?
Alla kanaler i den nedre luckan ska sotas ur sen borde det sitta en lucka nere på höger sida av pannan som ska sotas ur.
Det borde sitta 3 termometrar på din laddomat vad visar dom vid eldning?
Har du ett öppet expansionskärl så kan det hända att du måste fylla på vatten i systemet.
Har den förra ägaren visat sig hur du sotar ut pannan riktigt?
Alla kanaler i den nedre luckan ska sotas ur sen borde det sitta en lucka nere på höger sida av pannan som ska sotas ur.
Det borde sitta 3 termometrar på din laddomat vad visar dom vid eldning?
Har du ett öppet expansionskärl så kan det hända att du måste fylla på vatten i systemet.
Japp sotar den ca varannan dag, om jag gör rätt kan jag inte avgöra
men tar över allt dör jag läst mig till iaf 
Panntempen blir 85c och på laddomat en så är vattnet ca 75 c,
Har bra cirkulation på vatten med, hade en röris är, och han kliade sig i huvudet, han förstod inte vad de kan vara.
Ang perkulator ljudet, så börjar de redan när den är kall, så har svårt att tro att den kokar, utan mer på luft. Men de borde väl försvinna?
Har bra cirkulation på vatten med, hade en röris är, och han kliade sig i huvudet, han förstod inte vad de kan vara.
Ang perkulator ljudet, så börjar de redan när den är kall, så har svårt att tro att den kokar, utan mer på luft. Men de borde väl försvinna?
Det går att räkna ut vilken effekt som pannan laddar tankarna med.Tallhöjden skrev:
Japp sotar den ca varannan dag, om jag gör rätt kan jag inte avgöramen tar över allt dör jag läst mig till iaf
Gå in på http://www.termoventiler.com/sv/vanliga-fragor#Q135572
Och sök på. " Hur kan jag räkna ut med vilken effekt min panna laddar tanken? "
Kan du lägga upp bilder av pannan och tankarna?
Klicka här för att svara