Hej
Jag har en CTC Drabant från 1989, varmvattenberedare med vattenburet system monterat uppepå. Har fungerat hyfsat bra med tanke på åldern, men nu när det börjar bli kallt ute har jag märkt att den inte håller temperaturen ut på elementen.
Igår när jag kom hem från jobbet justerade jag upp temperaturen med den manuella finjusteringen, 30c ut på elementen. När jag vaknade imorse visade mätaren för temp ut till elementen 15c. Om jag rör på finjusteringen bara litegrann så hoppar pannan igång och temperaturen går upp till 30c igen, håller sig där ett par timmar och faller sedan igen.
Någon som har en idé om var jag börjar? Oxid i potentiometern? Kass givare på fasaden? Automatsäkring som slår ifrån?
Otroligt tacksam för svar!