Bara sett första avsnittet ännu, men är helt fast. Så skön inställning. Och vilka grannar sen! Nej, nu får jag titta vidare!

• Gilla
radman
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Jag väntar ivrigt på S2 där du bygger garaget på 250kvm :cool:
Haha... det bidde bara ett på 56 kvm. Alldeles för litet... som vanligt när man bygger garage

• Gilla
RoffeN och 3 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Riktigt kul att titta på, även jag la dock märke till lite halvtaskigt säkerhetstänk ibland. Men det stämmer väl in på stilen du bygger. I vissa moment var det dock mest dumt ;)

Men kul att få följa, grymt jobbat!
Japp, slarva en hel del... men jag visste inte bättre just då, nybörjar novis, sorry man.!

• Gilla
AndersPS
  • Laddar…
K Klicka skrev:
Hur barkar timmerhustillverkarna av sina stockar i USA?
Kolla timberkings... dom kör med något sorts spade, verkar överjobbigt. Med Logwizard tog du barken och fick samtidigt en slät yta på stocken... win win.!

Riktigt kul programserie. Imponerande produktion med tanke på att du skött filmandet ensam!

Funderade på grunden, finns det inte risk att stenarna tjälskjuter?

All respekt mannen....!! Sjukt imponerande, vilken uthållighet alltså och din personlighet är som klipp och skuren för temat. Grym dokumentär och då menar jag allt från personlighet, stil, projekt, filmatisering till glesbyggdsliv och hur man använder sten och stock!!. Awesome!!

Självklar referens att tänka på då man blir lite less och trött;)

• Gilla
Valkyr
  • Laddar…
R radman skrev:
Haha... det bidde bara ett på 56 kvm. Alldeles för litet... som vanligt när man bygger garage
aha, kasta gärna in en helhetsbild :love:

Ska försöka hitta tid att kolla detta! Verkar lovande!:)

S
K Klicka skrev:
Hur barkar timmerhustillverkarna av sina stockar i USA?
maskinellt eller för hand

L Leatch skrev:
Självklart ska man vara försiktig och rädd om sig själv och de runt omkring men jag har full förståelse för att det inte går att jobba enligt arbetsmiljöverkets alla regler hemma. Prova att göra nåt själv ni som gnäller.
Vi är många som bygger själva och gör det säkert, så lägg ner din attityd. Givetvis väljer var och en sin egen nivå och ja, för hemmabyggare är det inte rimligt att ha samma krav som för kommersiella aktörer.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
SBH skrev:
maskinellt eller för hand[media]
Den där vinkelslipsvarianten såg ju snabb ut, bättre arbetsställning också. Förutom att slippa bolla med en 5-7kg motorsåg då ;)

V vectrex skrev:
Riktigt kul programserie. Imponerande produktion med tanke på att du skött filmandet ensam!

Funderade på grunden, finns det inte risk att stenarna tjälskjuter?
Tack... eftersom vi la fiberduk och ca 20 cm grus så tror jag att vi gardera oss mot detta, jag har inte märkt något i allafall. Kåken är tung och står stabilt. Bra grund om du är snål som jag.!

J jh74 skrev:
All respekt mannen....!! Sjukt imponerande, vilken uthållighet alltså och din personlighet är som klipp och skuren för temat. Grym dokumentär och då menar jag allt från personlighet, stil, projekt, filmatisering till glesbyggdsliv och hur man använder sten och stock!!. Awesome!!

Självklar referens att tänka på då man blir lite less och trött;)
Tack mannen... verkar som många diggar det. De bara kokar på FB, det enda jag får göra på dagarna är att skriva tacksvar...

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
aha, kasta gärna in en helhetsbild :love:
Timrad stuga med anslutande garage framför skog och sjö under klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
jawen och 39 till
  • Laddar…
Är tillbaks. Efter att ha kollat alla avsnitt igår, men diverse pauser för att bygga lite här hemma. (Går ju inte att låta bli när man blir så inspirerad!) Måste jag säga grymt snygg produktion, och jävla bra byggt! Snyggaste fågelholken jag sett! ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.