Hej Dick!
För mig är du en riktigt inspirationskälla.
Hel otroligt att du färdigställde din timmerkåk! Även helt otroligt att du la 2 veckors arbete på att"putsade" om allt trä.. wtf!?!? okej, det blev fint men hur f-n orkar du?
Jag och frun plöjde igenom alla 8 avsnitt på 3 kvällar, så till er som inte har sett serier, kolla in!
Dick, inga fler spännande projekt på gång??
Hel otroligt att du färdigställde din timmerkåk! Även helt otroligt att du la 2 veckors arbete på att"putsade" om allt trä.. wtf!?!? okej, det blev fint men hur f-n orkar du?
Jag och frun plöjde igenom alla 8 avsnitt på 3 kvällar, så till er som inte har sett serier, kolla in!
Hehe... äventyrslust dude.! Fan de bästa 3 åren av mitt liv trotts allt slit. Ska hälsa grannarna... Dick Bewarp alias radman.C Carl-Jo-han skrev:
Hmm, barkmaskiner ger stockarna fula märken så jag hade fått hyvla dom ändå för att få en slät yta. Kostnaderna håller jag för mig själv, men det blev dyrt, riktigt dyrt. Kåken drar runt 10.000 kwh / år inkl all el. Trä är den bästa isoleringen som finns. Dick Bewarp alias radman.Cancerman_777 skrev:
Det skulle vara intressant att få reda på kostnaderna för huset (gärna uppdelat i poster), och hur det presterar under vintern vad gäller värme och isoleringsförmåga.
I övrigt; starkt jobbat! Jag hade dock definitivt lämnat in stockarna till ett sågverk som barkat dem på ett par veckor och på så sätt sparat ett år.
Thx man... envis som gnu. Hellre göra rätt från början än att göra om. Fler projekt... maila SVT och tjata.! Dick Bewarp alias radman.R robba5 skrev:Hej Dick!
jag började söka en avbarkningsmaskin men hittade inte.R radman skrev:
nu hittade jag på logosol. och för dom som är sugna på en.
http://www.logosol.se/store/catalogsearch/result/?q=Log+wizard
Riktigt kul att titta på, även jag la dock märke till lite halvtaskigt säkerhetstänk ibland. Men det stämmer väl in på stilen du bygger. I vissa moment var det dock mest dumt 
Men kul att få följa, grymt jobbat!
Men kul att få följa, grymt jobbat!
Tack för ett roligt och bra program. Du är händig och tjurig. Förmodligen något som krävs för att ro ett sådant projekt i hamn.
Självklart ska man vara försiktig och rädd om sig själv och de runt omkring men jag har full förståelse för att det inte går att jobba enligt arbetsmiljöverkets alla regler hemma. Prova att göra nåt själv ni som gnäller. Bygger du själv ska du betala för allt också och då får man ta vissa risker och kanske vara försiktig på andra sätt än med massa hjälpmedel. Sunt förnuft räcker långt också.
Självklart ska man vara försiktig och rädd om sig själv och de runt omkring men jag har full förståelse för att det inte går att jobba enligt arbetsmiljöverkets alla regler hemma. Prova att göra nåt själv ni som gnäller. Bygger du själv ska du betala för allt också och då får man ta vissa risker och kanske vara försiktig på andra sätt än med massa hjälpmedel. Sunt förnuft räcker långt också.
Inspirerande program! Jag ser alla bygg- och trädgårdsprogram och efter att ha sett tre av avsnitten kom jag på att jag vill knuttimra några odlingslådor. Mitt torp är ett timmerhus, men man ser ju inte timret för all panel är ivägen. Det skulle vara charmigt att se en och annan knut. Fuskknutarna borde jag väl klara av, fast jag förstår inte hur de låser ihop sig. Men på en odlingslåda spelar inte hållfastheten lika stor roll som på ett hus förstås.