Medlem
· Västra Götaland
· 232 inlägg
Sträcksåg alla avsnitt igår, grym du är! Du är min nya idol! Hade personligen gett upp vid dag 237 eller något. Grymt hus och kul att se hur du bara kastar dig in i något helt nytt och okänt.R radman skrev:
Stor eloge till dina grannar med. Utan dom lär du ha varit körd
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 880 inlägg
Det skulle vara intressant att få reda på kostnaderna för huset (gärna uppdelat i poster), och hur det presterar under vintern vad gäller värme och isoleringsförmåga.
I övrigt; starkt jobbat! Jag hade dock definitivt lämnat in stockarna till ett sågverk som barkat dem på ett par veckor och på så sätt sparat ett år.
I övrigt; starkt jobbat! Jag hade dock definitivt lämnat in stockarna till ett sågverk som barkat dem på ett par veckor och på så sätt sparat ett år.
Tittat klart nu! Kul och ambitiöst, och snyggt blev det! 
Kände igen sig när man vill ge upp vid sluttampen..., men även att när det är klart att man vill göra nått mer. Nästa som att man är menad att bygga / renovera hus konstant!
Men ta och njut och planera framtiden!
Kände igen sig när man vill ge upp vid sluttampen..., men även att när det är klart att man vill göra nått mer. Nästa som att man är menad att bygga / renovera hus konstant!
Men ta och njut och planera framtiden!
Dick Proenneke är fan min idol... Mycket inspiration kom från honom, äventyrslust.!Smeddie skrev:
Binge-tittade alla avsnitt inatt .. hade nog själv gett upp ett sånt projekt hundra gånger. Förmodligen innan stockarna ens var avbarkade. Samtidigt så verkade det så inihelsike kul bygge att det måste ha sporrat en hel del att fortsätta. Taket blev fruktansvärt snyggt! Saknade bara en rejäl öppen eldstad någonstans för den där ultimata westernkänslan, lite typ den Dick Proenneke byggde i sin log cabin.
Tack för uppskattning, det värmer en gammal cowboy... Dick Bewarp alias radman.
Japp och sorry man... jag slarva med både skyddskläder och svordommar. Men sommartid var det ett helvete att bära sågskyddsbyxor, hoppas ni har överseende med detta. Dick Bewarp alias radman.maah skrev:
Haha... SVT fick klagomål för T-shirten. En dam hade blivit arg för vad NO MAAM stod för. Att hon inte googla och fatta att det var från Al Bundy och våra värsta år. Dick Bewarp alias radman.engs skrev:
Ja jag skäms nu för alla svordommar, sorry man. Kostnaden blev bra mycket dyrare än vad jag trodde... vågar inte ens tänka på kostnaden om jag hade köpt allt. Dick Bewarp alias radman..Tokslut skrev: