Hej på er... för några år sedan när jag byggde mitt hus så fick jag mycket hjälp från användarna på byggahus.se, tack för det. Jag filmade hela mitt projekt och detta har nu resulterat i en TV-serie kallad Cowboykåken. Jag tänkte att några av er är kanske intresserade att kolla hur min kåk byggdes.
Ni får gärna dela och sprida så att många hemmapulare får se programmet, tack.
Cowboykåken är en svensk TV-serie i 8 avsnitt. Ett helt nytt byggprogram som slår allt. Dick Bewarp bygger en amerikansk timmerkåk, fast han inte har byggt ett skit i hela sitt liv. Premiär på SVT 1 + SVT Play Söndag den 25 Juni 21.50.
www.facebook.com/radikalfilm
Cowboykåken är en svensk TV-serie i 8 avsnitt. Ett helt nytt byggprogram som slår allt. Dick Bewarp bygger en amerikansk timmerkåk, fast han inte har byggt ett skit i hela sitt liv. Premiär på SVT 1 + SVT Play Söndag den 25 Juni 21.50.
Husägare
· Västerviks kommun
· 464 inlägg
Har precis sett första avsnittet och jag kommer att se resterande också. Imponerande projekt!
Binge-tittade alla avsnitt inatt .. hade nog själv gett upp ett sånt projekt hundra gånger. Förmodligen innan stockarna ens var avbarkade. Samtidigt så verkade det så inihelsike kul bygge att det måste ha sporrat en hel del att fortsätta. Taket blev fruktansvärt snyggt! Saknade bara en rejäl öppen eldstad någonstans för den där ultimata westernkänslan, lite typ den Dick Proenneke byggde i sin log cabin.
Jag är på 5e i rad nu och klockan är snart 23. Must....stop.....now.....Smeddie skrev:
Binge-tittade alla avsnitt inatt .. hade nog själv gett upp ett sånt projekt hundra gånger. Förmodligen innan stockarna ens var avbarkade. Samtidigt så verkade det så inihelsike kul bygge att det måste ha sporrat en hel del att fortsätta. Taket blev fruktansvärt snyggt! Saknade bara en rejäl öppen eldstad någonstans för den där ultimata westernkänslan, lite typ den Dick Proenneke byggde i sin log cabin.
Produkter som diskuteras: "hörselskydd"
Plastskylt hörselskydd Systemtext
Skylt i plast, 210 x 297 mm
101 kr inkl moms
Läs mer
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Vilken grym "projekttråd" du har gjort! Imponerande insats, speciellt alla långa och slitiga moment som staplades på varandra.
såg hela igår.R radman skrev:Hej på er... för några år sedan när jag byggde mitt hus så fick jag mycket hjälp från användarna på byggahus.se, tack för det. Jag filmade hela mitt projekt och detta har nu resulterat i en TV-serie kallad Cowboykåken. Jag tänkte att några av er är kanske intresserade att kolla hur min kåk byggdes.
[video]
hittade du den där "hyveln" till motorsågen i amerika?
Hemma med flunsa så har haft lite väl mycket skärmtid, hittade serien och plöjde igenom den sen igår eftermiddag och det underlättade lidandet några timmar. Intressant följa bygget och imponerande slutresultat.
(Garvade gott åt NO MA'AM tishan
, oväntat på en SVT-sändning).
(Garvade gott åt NO MA'AM tishan
Tack för trevliga program, men helvete va du svär 
Vad hade detta hus kostat mellan tån och tummen om man lät snickare bygga och färdiga stockar inhandlades tro?
hur klarar man att bygga ett hus i förortsbrallor
Jag hade saknat skruv och spikfickor mm.
Vad hade detta hus kostat mellan tån och tummen om man lät snickare bygga och färdiga stockar inhandlades tro?
hur klarar man att bygga ett hus i förortsbrallor