162 213 läst ·
3 131 svar
162k läst
3,1k svar
Covid-19, munskydd och smittspridning
Violina skrev:
Det vet redan iom den stora tyska studien på 401 städer där man såg vad som hände när man införde mask på allmänna plats.
Smittspirdninng sjunker markant.
Jag utgår ifrån att vi är lika bra eller dåliga som tyskarna på att hantera en mask.
BirgitS skrev:
Och vad skrev dom om den där staden (1 av 400) som hade ökad smittspridning?
Fanns det kanske någon förklaring som inte hade med munskydd att göra?
Det är därför man inte skall utgå ifrån en antisida utan man bör ha läst själv.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 201 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 201 inlägg
Ofattbart att maskförespråkarna i denna tråden lägger så mycket energi på något de inte tror på själva.optimum skrev:
Vem är det de försöker övertyga?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 201 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 201 inlägg
Jag är full övertygad om att munskydd ger ett visst skydd och kompletterar andra skydd.BirgitS skrev:
Myndigheterna vill vi ska använda munskydd vid vissa tillfällen och givetvis stöttar jag sådant.
Dessutom lägger du ofantligt mycket tid i dessa trådar.
Är du anställd av någon som vill du ska skriva här?
Eller så är hon pensionär som inte har något bättre för sig än att sitta och skriva på byggahus.se!optimum skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 201 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 201 inlägg
optimum skrev:
Har ni ont om argument när det gäller sakfrågan eftersom ni övergår till att diskutera mig som person?T tank77 skrev:
Nästa år kommer man åtminstone jubla rätt mycket på ett företag jag hört talas om. Kan vara att vi då kan glömma pandemin eller pga en ny pensionär som då kan lägga all sin tid i forum.BirgitS skrev:
Se, nu gjorde du det igen. Glömde källan. Varken länk eller namn.Ulltand skrev:
blackarrow skrev:
Men det är ju den stor tyska studien vi talar om som är länkad massor med gånger.
Kan inte tro att någon, förutom du då, inte vet vad vi talar om och behöver en länk igen.
Prova att fråga om du inte vet vad vi talar om istället för att spela Allan.
Redigerat:
Det är väl bara att bita ihop och inse att det inte fanns någon stad i studien där smittan ökade när man införde munskydd pga av munskydden.BirgitS skrev:
Men det fanns runt 99,9 % städer där den minskade.
Med upp till + 70%.
Många liv blir det....
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 201 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 201 inlägg
Och det du tycker du kan jämställas med att diskutera om jag får betalt för att skriva här eller är pensionär?Ulltand skrev:
Okej, jag lägger inget nedvärderande i ordet gissar så vad tycker du att jag ska skriva i stället när du inte baserar dig på någon vetenskaplig studie eller liknande utan bara tror etc.?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 201 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 201 inlägg
Har du fortfarande inte tagit fram studien och tittat i appendix C eller D?Ulltand skrev:
Du skriver ju själv att det finns en massa länkar till den.