Violina Violina skrev:
Hur mycket mindre/större är risken att smittas om man använder masken inkorrekt kontra inte har någon mask alls?

Det vet redan iom den stora tyska studien på 401 städer där man såg vad som hände när man införde mask på allmänna plats.

Smittspirdninng sjunker markant.

Jag utgår ifrån att vi är lika bra eller dåliga som tyskarna på att hantera en mask.

BirgitS BirgitS skrev:
Du verkar inte hänga med. Första gången jag klistrade in graferna var det från anti-sidan och andra gången var det från Jena-studien och då skrev jag i vilket appendix de fanns.

Och vad skrev dom om den där staden (1 av 400) som hade ökad smittspridning?

Fanns det kanske någon förklaring som inte hade med munskydd att göra?

Det är därför man inte skall utgå ifrån en antisida utan man bör ha läst själv.

BirgitS
optimum optimum skrev:
Ofattbart att maskmotståndarna i denna tråden läger så mycket energi vid något de inte tror på själva.

Vem är det de försöker övertyga?
Och vad uppnår man då mer än att motarbeta myndigheterna?
Ofattbart att maskförespråkarna i denna tråden lägger så mycket energi på något de inte tror på själva.

• Gilla
Edlunn och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Och vad skrev dom om den där staden (! av 400) som hade ökad smittspridning?

Fanns det kanske någon förklaring som inte hade med munskydd att göra?
Det är väl bättre att du läser det själv än får det genom mig som du väl tror filtrerar på ett felaktigt sätt.

optimum
BirgitS BirgitS skrev:
Ofattbart att maskförespråkarna i denna tråden lägger så mycket energi på något de inte tror på själva.
Jag är full övertygad om att munskydd ger ett visst skydd och kompletterar andra skydd.
Myndigheterna vill vi ska använda munskydd vid vissa tillfällen och givetvis stöttar jag sådant.

Dessutom lägger du ofantligt mycket tid i dessa trådar.
Är du anställd av någon som vill du ska skriva här?

• Älska
Staffans2000
  • Laddar…
T
optimum optimum skrev:
Jag är full övertygad om att munskydd ger ett visst skydd och kompletterar andra skydd.
Myndigheterna vill vi ska använda munskydd vid vissa tillfällen och givetvis stöttar jag sådant.

Eller så är hon pensionär som inte har något bättre för sig än att sitta och skriva på byggahus.se!

Fairlane
Det är väl många som lägger mycket tid här. Jag, optimum, Ulltand etc. Är vi alla betalda av någon för att skriva här?

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
optimum optimum skrev:
T tank77 skrev:
Eller så är hon pensionär som inte har något bättre för sig än att sitta och skriva på byggahus.se!
Har ni ont om argument när det gäller sakfrågan eftersom ni övergår till att diskutera mig som person?

• Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
J
BirgitS BirgitS skrev:
Har ni ont om argument när det gäller sakfrågan eftersom ni övergår till att diskutera mig som person?
Nästa år kommer man åtminstone jubla rätt mycket på ett företag jag hört talas om. Kan vara att vi då kan glömma pandemin eller pga en ny pensionär som då kan lägga all sin tid i forum.

Ulltand Ulltand skrev:
Det vet redan iom den stora tyska studien på 401 städer där man såg vad som hände när man införde mask på allmänna plats.

Smittspirdninng sjunker markant.

Jag utgår ifrån att vi är lika bra eller dåliga som tyskarna på att hantera en mask.
Se, nu gjorde du det igen. Glömde källan. Varken länk eller namn.

• Gilla
Violina
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Se, nu gjorde du det igen. Glömde källan. Varken länk eller namn.

Men det är ju den stor tyska studien vi talar om som är länkad massor med gånger. :)

Kan inte tro att någon, förutom du då, inte vet vad vi talar om och behöver en länk igen.

Prova att fråga om du inte vet vad vi talar om istället för att spela Allan.

Redigerat:
BirgitS BirgitS skrev:
Det är ju din specialité!

Tror det är minst 50 ggr du skrivit att jag "gissar" bara för att det låter bra i ett nedvärderande syfte.

• Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är väl bättre att du läser det själv än får det genom mig som du väl tror filtrerar på ett felaktigt sätt.
Det är väl bara att bita ihop och inse att det inte fanns någon stad i studien där smittan ökade när man införde munskydd pga av munskydden.

Men det fanns runt 99,9 % städer där den minskade.

Med upp till + 70%.

Många liv blir det....

• Gilla
optimum
  • Laddar…
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Det är ju din specialité!
Tror det är minst 50 ggr du skrivit att jag "gissar" bara för att det låter bra i ett nedvärderande syfte.
Och det du tycker du kan jämställas med att diskutera om jag får betalt för att skriva här eller är pensionär?

Okej, jag lägger inget nedvärderande i ordet gissar så vad tycker du att jag ska skriva i stället när du inte baserar dig på någon vetenskaplig studie eller liknande utan bara tror etc.?

BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Det är väl bara att bita ihop och inse att det inte fanns någon stad i studien där smittan ökade när man införde munskydd pga av munskydden.

Men det fanns runt 99,9 % städer där den minskade.

Med upp till + 70%.

Många liv blir det....
Har du fortfarande inte tagit fram studien och tittat i appendix C eller D?
Du skriver ju själv att det finns en massa länkar till den.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.