MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Jag hade covid i nov 2020 (alfa eller delta vet jag ju inte...) och förra veckan var vi alla sjuka, 4 av 5 testade positivt (jag vågade inte försöka mig på att testa tvååringen...)
Har sedan förra veckan haft huvudvärk i princip varje dag, av och till. Nån mer som upplever samma? Själva sjukperioden var mild, jag hade lite ont i halsen och snuva och var lite hängig ett par dagar men ingen feber.

Ni som nyligen haft omikron, har ni tagit dos 3 eller planerar att ta? Jag är bokad för dos 3 nästa vecka. Är det smart eller osmart så tätt inpå?
Jag har testats negativt men med exakt samma symptom och dom andra på jobbet har också haft det så. Jag räknar mig som smittad
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
harry73
Jag är som sagt innan inte jättesjuk. Hade lite halsont sen i torsdag förra veckan, när sonen fick 39 i feber, men först på måndag blev halsont värre och mot kvällen fick jag låg feber och lite huvudvärk.
Hade oturen att behöva följa med min dotter till akuten (av annan anledning) och vi båda testade positivt på pcr-test. Nu är vi tillsammans på ett isoleringsrum. Jag undrar om vi nu också blir en eller två av alla sjukhusinläggningar med covid.
 
  • Ledsen
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
Jag har inte haft en sjukdag på mer än tio år men nu åkte jag dit :(
Influensasymptom så det lutar väl åt covid.
Trodde jag skulle klara mig och ha massa antikroppar då jag blivit så otroligt dålig av vaccinationen.
Hatar att vara sjuk så ge mig gärna tips på era bästa och knasigaste huskurer :D
 
  • Ledsen
BirgitS
  • Laddar…
P
Lill72 Lill72 skrev:
Jag har inte haft en sjukdag på mer än tio år men nu åkte jag dit :(
Influensasymptom så det lutar väl åt covid.
Trodde jag skulle klara mig och ha massa antikroppar då jag blivit så otroligt dålig av vaccinationen.
Hatar att vara sjuk så ge mig gärna tips på era bästa och knasigaste huskurer :D
Men det var väl ganska tydligt att du kan bli sjukt trots du tagit alla tre sprutor?
Känner till två personer som fått för sig att de absolut inte kan bli sjuka och de kan absolut inte smitta folk. Så de som vurmade för detta vaccin är fullt respektlösa och går runt och nyser på folk istället.

Lägg dig i soffan, ha febernedsättande hemma och nässpray om du får snuva så räcker det gott. Ja febertermometer är väl rätt bra att ha nära dig så du har koll och inte skenar.
 
  • Gilla
Lill72
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
Men det var väl ganska tydligt att du kan bli sjukt trots du tagit alla tre sprutor?
Jo, jag vet att det inte skyddar mot smitta utan svår sjukdom och död.
Men hade väl en orealistisk och egen påhittad förhoppning om att jag skulle ha lite bättre skydd.
 
harry73
Tillåt dig själv att ha feber och ta bara febernedsättande när det behövs mot smärtan eller när febern är orimligt hög.
Feber är ett verktyg i immunförsvaret för att döda virus och bakterier. För mycket febernedsättande gör att sjukan håller i sig längre
 
  • Gilla
Lill72
  • Laddar…
P
Lill72 Lill72 skrev:
Jo, jag vet att det inte skyddar mot smitta utan svår sjukdom och död.
Men hade väl en orealistisk och egen påhittad förhoppning om att jag skulle ha lite bättre skydd.
Många tror nog det.
Jag är ovaccinerad, värsta som var var 41 grader feber men känslan var att jag skulle lätt kunna ut och cykla. (lite ironisk) Lite snuva, så använder nässpray men mest pga att mitt öra är totalförstört. Otur otur för de skulle skära upp de i måndes :D Så det blev framskjutet.

Kompis dubbelvaccinerad, totalt utslagen, feber, smak och doft är väck, utmattad, sov halva dygnet och nu när han är frisk håller han på att somna dagtid. Men inget i närheten av farligt. Mansförkylning lite hårdare :D

Det slår tydligen olika som tusan. Var preppad med det jag sa och filmer för tusan.
 
Rkarlsson skrev:
Många tror nog det.
Jag är ovaccinerad, värsta som var var 41 grader feber men känslan var att jag skulle lätt kunna ut och cykla. (lite ironisk) Lite snuva, så använder nässpray men mest pga att mitt öra är totalförstört. Otur otur för de skulle skära upp de i måndes :D Så det blev framskjutet.

Kompis dubbelvaccinerad, totalt utslagen, feber, smak och doft är väck, utmattad, sov halva dygnet och nu när han är frisk håller han på att somna dagtid. Men inget i närheten av farligt. Mansförkylning lite hårdare :D

Det slår tydligen olika som tusan. Var preppad med det jag sa och filmer för tusan.
Ja, det slår verkligen olika.
Är så ovan att vara sjuk och det är ju så mycket jag vill göra just nu. Eller jag vill alltid göra massa.saker så därför blir det väl extra tråkigt.
Det kanske är bättre om man är en sån som gillar att ligga i soffan och kolla på film men det är väl dags för mig att öva på det.
 
BirgitS
Lill72 Lill72 skrev:
Jag har inte haft en sjukdag på mer än tio år men nu åkte jag dit :(
Influensasymptom så det lutar väl åt covid.
Trodde jag skulle klara mig och ha massa antikroppar då jag blivit så otroligt dålig av vaccinationen.
Hatar att vara sjuk så ge mig gärna tips på era bästa och knasigaste huskurer :D
Influensan finns ju också så det går ju inte att vara helt säker på att det är covid, även om det är sannolikare med covid.
 
P
Lill72 Lill72 skrev:
Ja, det slår verkligen olika.
Är så ovan att vara sjuk och det är ju så mycket jag vill göra just nu. Eller jag vill alltid göra massa.saker så därför blir det väl extra tråkigt.
Det kanske är bättre om man är en sån som gillar att ligga i soffan och kolla på film men det är väl dags för mig att öva på det.
Det är skittråkigt att ligga i soffan. Så här har man städat en hel del och gjort småfix med huset. Börjar titta på serier jag aldrig skulle få för mig att titta på annars.

Har er region stängt cpr tester ? Skåne har fortfarande öppet så jag fick ju ett rätt svar. Engångstesterna kan de slänga, en rejäl kassako är vad de är bara. De funkade inte alls på mig =)
 
BirgitS BirgitS skrev:
Influensan finns ju också så det går ju inte att vara helt säker på att det är covid, även om det är sannolikare med covid.
Så är det nog. Ockhams rakkniv.
 
Rkarlsson skrev:
Det är skittråkigt att ligga i soffan. Så här har man städat en hel del och gjort småfix med huset. Börjar titta på serier jag aldrig skulle få för mig att titta på annars.

Har er region stängt cpr tester ? Skåne har fortfarande öppet så jag fick ju ett rätt svar. Engångstesterna kan de slänga, en rejäl kassako är vad de är bara. De funkade inte alls på mig =)
Japp, pcr bara för prioriterade grupper. Jag tillhör ingen av dessa grupper.
Litar inte heller på hemtest. Ska ändå vara hemma tills jag känner mig frisk.
 
  • Gilla
Anonymiserad 239657
  • Laddar…
Vi fick positiva svar på hemtester, alla vi 4 som testade. Skönt att slippa vänta på svar och stoppa ner pinne i både hals och näsa. Skulle vara intressant att veta vad som felat när så många fått falska negativa provsvar.
 
Jag hade en näve snabbtest här hemma som jag fått av jobbet, både saliv och näs-test, samtliga negativa, eller 2 av fem gav inte ens kontrollremsan som visning. Så verkar vara lite olika från batch till batch
 
P
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Vi fick positiva svar på hemtester, alla vi 4 som testade. Skönt att slippa vänta på svar och stoppa ner pinne i både hals och näsa. Skulle vara intressant att veta vad som felat när så många fått falska negativa provsvar.
Jag fick täppt näsa i söndags, sen dess har jag tagit 13 engångstester med 3 olika märken. I fredags testade ett positivt. Det jag tog torsdag kväll visade inget då, men hade ett svagt sträck när jag vaknade på morgonen.
Sjukhuset gjorde test med deras långa helvetespinne som de kör ner brutalt långt, negativt. Fick köra in och testa då jag skulle operera mig på måndagen. Det blev inställt för de vågade inte pga ungen hade blivit så hes att han inte kunde prata. Han var kärnfrisk på måndag kväll.
PCR i onsdes och de visade positivt.

Man kan ju undrar hur de kan tillåtas sälja tester överhuvudtaget som är så brutalt opålitliga, speciellt när de är så dyra.

Kan även säga det, köp inte Realy tech testet. har slängt 4 st som inte ens börjat "jobba" Även den man häller spott och vätska i är helt värdelös, har "sprängt" flertal när man ska droppa i testet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.