73 158 läst ·
646 svar
73k läst
646 svar
Covid-19 - hälsolägestråden
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
Tala om själsfränderträhandtag skrev:
Möjligen bara tillfällighet, men men.
Har tagit första sprutan för drygt 5 veckor sedan. Min sambo tog sin spruta en vecka senare. Jag blev sjuk ett dygn ca 12 timmar efter sambons spruta, med huvuvärk, lätt feber, tryck på bröstet, sov i omgångar. Sedan frisk. Sambon vart tvungen att byta ort och fick sin andra spruta i går. Idag är jag sjuk igen! Samma symptom. Har jobbat hemma och inte ens varit o handlat. Jag ska ta andra sprutan nästa vecka. Möjligen bara tillfällighet, men det känns lite för mycket tillfällighet.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
Vänta till i morgon. Jag har inte känt något för dagen därpå.B b8q skrev:
Men jag har ingen aning om man kan säga att det är ett bra eller dåligt tecken, bara att det är normalt att folk reagerar på olika sätt inkl. inte märker något alls.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 845 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 845 inlägg
Jag fick ordentliga reaktioner på båda Pfizer-sprutorna. En bula och varmt område på armen i en vecka vid första sprutan och 2 dagars hög feber som slog ut mig, vid den andra. Gjorde det i februari, så det är rätt många månader man känt sig lite mer avslappnad. Fortsätter dock med mina tidigare skyddsåtgärder eftersom risken att smitta andra inte kan uteslutas, särskilt med Delta-varianten.
Det var något liknande jag hade förväntat mig också, speciellt efter dos 2. Men blev endast som dos 1 med lite ömhet i armen. Våra kroppar reagera olika.MultiMan skrev:
Jag fick ordentliga reaktioner på båda Pfizer-sprutorna. En bula och varmt område på armen i en vecka vid första sprutan och 2 dagars hög feber som slog ut mig, vid den andra. Gjorde det i februari, så det är rätt många månader man känt sig lite mer avslappnad. Fortsätter dock med mina tidigare skyddsåtgärder eftersom risken att smitta andra inte kan uteslutas, särskilt med Delta-varianten.
Hade hört om att dos 2 ger feber mm men sedan har jag hört att det är inte är så många som får det så.
Gott att även du nu har fått båda doserna. 2 veckor efter dos 2 har man uppnått sitt skydd med Pfizer.
Jag blev yr och illamående 6h efter andra sprutan. Illamåendet höll i sig ett dygn.
I övrigt kändes det inte mycket. Vid dos 1 hade jag ont i armen 2 dagar efteråt.
I övrigt kändes det inte mycket. Vid dos 1 hade jag ont i armen 2 dagar efteråt.
Dagen efter andra dosen (fredag) var jag ovanligt positiv och glad, senare på dagen kände jag berusning.blackarrow skrev:
Vet inte om det var en effekt av vaccinet eller flaskan bubbel jag och frugan delade på för att fira att båda då var fullvaccinerade.
Jag var mest förvånad. Spy ligger tydligen på 9:e plats för Pfizer och är dubbelt så vanligt vid andra dosen, hela 2% får då denna biverkan.optimum skrev:
Att 16% blir illamående efter ett vektorvirusbaserat vaccin som J&Js hade jag heller ingen aning om. [enl FDA]
Det läskande exotisk öl blev det först på 3:e dagen.
Får se om vi firar mer när frun fått sin dos 2. Tiden är bokad.