P
nino nino skrev:
Jag har inga symtom

Vi båda har varit rätt noga att känna efter.
Sen jobbar vi ganska tätt så vi har samåkt då vi förmodat att om en blir smittad så kommer den andra också att bli det via jobbet.

Nu hade jag väl förmodligen tur eller att vaccinet skyddade bra.


Ja men hur ska man göra då, inga symtom 2 negativa tester ska jag stanna hemma iaf?
Rådfråga smittskydd, även din arbetsgivare. Om du är negativ är du negativ, vad mer ska du göra ? Som jag skrivit förr, det är inte ens säkert du blir smittad även om du skulle sovit med din kollega.
 
Staffans2000
Rkarlsson skrev:
det är inte ens säkert du blir smittad även om du skulle sovit med din kollega
Nu skall vi inte så ett frö här.:D

Sorry
 
  • Haha
  • Gilla
optimum och 3 till
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Nu skall vi inte så ett frö här.:D

Sorry
;) Jag tog det som exempel för det hände ju faktiskt min bror, hans sambo var ju sjuk men övriga i hushållet fick ingenting överhuvudtaget. Vilket ju är bra =)

Förlåt Nino om det kanske blev fel :D
 
  • Haha
nino
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
Rådfråga smittskydd, även din arbetsgivare. Om du är negativ är du negativ, vad mer ska du göra ? Som jag skrivit förr, det är inte ens säkert du blir smittad även om du skulle sovit med din kollega.
Jodå jag har läst och kollegan har pratat med smittskyddsläkare, kan inte göra nåt mer än det vi gjort...
Ja det är väl att stanna hemma för gott :)
 
Staffans2000
Rkarlsson skrev:
;) Jag tog det som exempel för det hände ju faktiskt min bror, hans sambo var ju sjuk men övriga i hushållet fick ingenting överhuvudtaget. Vilket ju är bra =)

Förlåt Nino om det kanske blev fel :D
Jaha. Kallar du det en överslätning?

Så när sambon är sjuk, låter den pilske brodern bli de övriga i hushållet. Så de får inget.
Lite kinky. Hur går det till där när sambon är frisk, kan man undra.:D

Staffans
 
  • Haha
Anonymiserad 239657
  • Laddar…
Då har man fått sin första vaccindos. :D
Hittills bara lite öm/domnad i överarmen, inte värre än vilken spruta som helst.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Såg ett blåmärke stort som en 10öring på ena armen igår, på insidan av överarmen.
Ev en propp efter sprutan förstår inte hur kan ska ha slagit mig där...
 
Satsuki
Väldigt mycket mer sannolikt med blåmärke än propp. Dessutom syns inte proppar som blålila fläckar. De märken man ska vara observant på efter AZ vaccination beror på bristfällig koagulation.
Men som sagt, oändligt mycket större risk att det är ett blåmärke än vaccinbiverkan.
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
E
nino nino skrev:
Såg ett blåmärke stort som en 10öring på ena armen igår, på insidan av överarmen.
Ev en propp efter sprutan förstår inte hur kan ska ha slagit mig där...
Har du tagit Astra, Jensen, Sputnik eller kinesiskt/indiskt vaccin?

Jag uppfattar det som att minsta lilla misstag med sprutsättningen kan bli ödesdigert.

Men är det en propp på gång får du väl skynda till Bolaget och inhandla ett flak Explorer så blodet kan rinna genom?
 
  • Gilla
  • Haha
nino och 1 till
  • Laddar…
Pfizer fick jag

Ja jag vet inte men det verkar svårt att slå sig där
 
Jag ska få min första dos på tisdag, hoppas det ska hjälpa mot min långtidscovid (trötthet, huvudvärk osv).

Någon som känt av att det hjälpt?
 
Staffans2000
Min amatörmässiga gissning är att om något händer, är det en försämring, eftersom du utsätter kroppen för ännu ett krig, om än med lösa skott.
Varför vaccinera sig, när man redan är immun.

Staffans, hållandes i hatten.:D
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Min amatörmässiga gissning är att om något händer, är det en försämring, eftersom du utsätter kroppen för ännu ett krig, om än med lösa skott.
Varför vaccinera sig, när man redan är immun.

Staffans, hållandes i hatten.:D
Kanske för att det finns studier som visar på att vaccination har i vissa fall löst upp visa av postcovid problem?
Men just ja att sitta på ett forum och bara haspla ur sig en massa gissningar går utmärkt. Vore det inte så att jag är en snål typ och vill vårdinrättningarna väl skulle jag hoppas på att alla som tror att de klarar sig bra vid sjukdom åker på att ligga inne och få en massa följdsjukdomar.
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000
Hela forumet är fullt av gissningar.
Skillnaden är, att när jag inte vet, skriver jag det. Medans andra kallar sina gissningar för fakta!
Har man blivit överkörd av en bil kan jag inte se hur man kan må bättre efter att även blivit påkörd av en cykel.

Din och sannolikt kommande repliker lär inte överraska någon.

Staffans
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Varför vaccinera sig, när man redan är immun.
För att man vet att om man har varit sjuk förra året så kan man nu insjukna på nytt i åtminstone varianterna beta och gamma. De fick ju spridning just för att de upptäcktes dåligt av immunsystemet hos de som redan hade varit sjuka. Däremot vet man att två doser Pfizers eller Modernas vaccin skyddar mycket bra.

Sen rent allmänt så vet man ju inte hur länge som antikroppar etc. håller i sig efter att man har varit sjuk, och en del utvecklade inga antikroppar, och därför är det bra att utsätta kroppen igen för att få upp nivåerna. Ungefär samma anledning som till att man behöver två doser vaccin.
 
  • Gilla
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.