2 356 896 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Anna_H skrev:
Du är då sannerligen ödmjuk.. morfin är förvisso hostdämpande men att det skulle öka CO2-eliminationen är förvisso en nyhet av rang, jag ska genast informera kollegiet! Du kanske vill komma och föreläsa?Anna_H skrev:
Anna_H skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 193 inlägg
Vi får väl se om WHO ändrar i sin information kring detta:Ulltand skrev:
https://www.who.int/news-room/q-a-detail/coronavirus-disease-covid-19-schools
Senaste uppdateringen ser ut att vara 18 September 2020
Medlem
· Halland
· 4 500 inlägg
Nja, duger du drinkar med sugrör går det utmärkt att bära mask hela festen. Ära kan man göra innan festen.Anna_H skrev:
Jag vet inte vilkas procentsatser som gäller, men FoHM och andra aktörer har ju gått ut med att huvuddelen av smittspridningen verkar ske:
1. I familjen.
Där använder man självklart inte mask. Tvättar händerna så fort man kommer hem givetvis, men maskfritt. Om någon visar några symptom försöker man kanske hålla lite mer avstånd till den personen, men samtidigt delar man ju hem, så+ det är svårt.
2. På jobbet.
Där är det ju främst lunch, fika och möten man träffas. Vid lunch och fika kan man INTE ha mask. Hålla avstånd är det som gäller då. Förskjuta raster, ta med mat/fika till rummet osv. Möten, och även passager i trapphus och korridorer, där kan mask fungera. Men samtidigt har vi problematiken med hygienen, du ska tvätta/desinficera händerna innan du rör masken, och du vill knappast ha masken på dig på rummet. Du ska inte heller återanvända samma mask flera gånger. För den som inte arbetar i vården och redan är van vid mask är det alltså väldigt svårt att hantera på ett bra sätt. Visir och sprit kan kanske fungera.
3. På fester/krogen.
Återigen: När man äter eller dricker kan man inte ha mask. Återstår när man går in/ut/på toa. Samma problem som på jobbet med hygienen.
Undrar om den nya raggrepliken blir "-Bruden, skall du hänga med hem och kolla på mina masker?"
Vet inte vad du pratar om. Att masker inte är effektiva i praktiken är ju belagt. Kollar du spridning av virus så utmärker sig inte länder med masktvång.optimum skrev:
Alltså är det andra skäl som gör att vissaväljer att införa masktvång. Har du några teorier om vilka de kan vara?
Enbart dina gissningar som saknar trovärdig fakta.Nissens skrev:
Om jag skulle göra samma gissningar som dig skulle detta kunna vara beviset för att masker fungerar men jag ger mig inte in i sådant trams
Påhittat.
Belgiens brutna trend på antalet smittade är bevis för att deras användning av masker fungerar.
Nej jag gör inte så.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 099 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län