Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Nissens
optimum optimum skrev:
Har du något vetenskapligt bevis för det påståendet som är kopplat till trådens ämne?
Annars är ditt inlägg nog att klassa som OT.

Svårt?
Det är bara att läsa texten så ser man att hon har rätt. Pröva så får du se. :)

• Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
optimum
Nissens Nissens skrev:
Vad har ledningen för utbildning inom området då?
Det låter som en billig investering för att invagga personalen i en falsk trygghet, precis som politiker gjort i ett antal länder...
Ren konspirationsteori som du inte har belägg för.

optimum
Går åt fel håll och vi får hoppas det vänder snart-

Skärmdump av en nyhetsrubrik som säger "JUST NU: Ny toppnivå för smittan i världen" under ordet "CORONAVIRUSET".

Anna_H Anna_H skrev:
Och ändå känner du inte till en så central detalj? Mycket märkligt.
Anna_H Anna_H skrev:
Och ändå känner du inte till en så central detalj? Mycket märkligt.
Du är då sannerligen ödmjuk.. morfin är förvisso hostdämpande men att det skulle öka CO2-eliminationen är förvisso en nyhet av rang, jag ska genast informera kollegiet! Du kanske vill komma och föreläsa?

Anna_H Anna_H skrev:
Och ändå känner du inte till en så central detalj? Mycket märkligt.[

• Haha
El-Löken66
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Finns det något land i Europa som håller skolorna stängda nu under hösten?
Skulle inte tro det utan alla har landat i att det är viktigare för barnen att gå i skolan.
Ja, Sverige! Eller, de kör iaf distansundervisning istället för att samlas i skolans lokaler.

Skärmklipp av en nyhetsartikel om distansundervisning i skolor i Norrköping på grund av smittläget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

optimum optimum skrev:

[bild]
Det märks faktiskt här i Stockholm, från att ingen man känner till massor man känner inkl än själv har blivit smittad

• Wow
El-Löken66
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Jag vet inte vilkas procentsatser som gäller, men FoHM och andra aktörer har ju gått ut med att huvuddelen av smittspridningen verkar ske:

1. I familjen.
Där använder man självklart inte mask. Tvättar händerna så fort man kommer hem givetvis, men maskfritt. Om någon visar några symptom försöker man kanske hålla lite mer avstånd till den personen, men samtidigt delar man ju hem, så+ det är svårt.

2. På jobbet.
Där är det ju främst lunch, fika och möten man träffas. Vid lunch och fika kan man INTE ha mask. Hålla avstånd är det som gäller då. Förskjuta raster, ta med mat/fika till rummet osv. Möten, och även passager i trapphus och korridorer, där kan mask fungera. Men samtidigt har vi problematiken med hygienen, du ska tvätta/desinficera händerna innan du rör masken, och du vill knappast ha masken på dig på rummet. Du ska inte heller återanvända samma mask flera gånger. För den som inte arbetar i vården och redan är van vid mask är det alltså väldigt svårt att hantera på ett bra sätt. Visir och sprit kan kanske fungera.

3. På fester/krogen.
Återigen: När man äter eller dricker kan man inte ha mask. Återstår när man går in/ut/på toa. Samma problem som på jobbet med hygienen.
Nja, duger du drinkar med sugrör går det utmärkt att bära mask hela festen. Ära kan man göra innan festen.

Undrar om den nya raggrepliken blir "-Bruden, skall du hänga med hem och kolla på mina masker?"

• Haha
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
Nissens
optimum optimum skrev:
Ren konspirationsteori som du inte har belägg för.
Vet inte vad du pratar om. Att masker inte är effektiva i praktiken är ju belagt. Kollar du spridning av virus så utmärker sig inte länder med masktvång.
Alltså är det andra skäl som gör att vissaväljer att införa masktvång. Har du några teorier om vilka de kan vara? :)

• Gilla
djac
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Vilken vuxen har lurat i dig det? Vem det än är. Lita inte på honom!
Haha, du vet bättre än alla andra förstås. Du vet förstås länder som effektivt hållit tillbaka viruset med masker. Nej, just det. Du hittar bara på att de funkar. :)

Nissens
optimum optimum skrev:

[bild]
Men du har ju redan lösningen på detta!
Inför masktvång så är pandemin över på några veckor! :)

Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Haha, du vet bättre än alla andra förstås. Du vet förstås länder som effektivt hållit tillbaka viruset med masker. Nej, just det. Du hittar bara på att de funkar. :)
Kan du svara på frågan istället?

Staffan

Nissens
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Kan du svara på frågan istället?

Staffan
Det var ju det jag gjorde. Om du går på fakta i stället så ser du det.

optimum
Nissens Nissens skrev:
Vet inte vad du pratar om. Att masker inte är effektiva i praktiken är ju belagt. Kollar du spridning av virus så utmärker sig inte länder med masktvång.
Alltså är det andra skäl som gör att vissaväljer att införa masktvång. Har du några teorier om vilka de kan vara? :)
Enbart dina gissningar som saknar trovärdig fakta.

Om jag skulle göra samma gissningar som dig skulle detta kunna vara beviset för att masker fungerar men jag ger mig inte in i sådant trams

Påhittat.
Belgiens brutna trend på antalet smittade är bevis för att deras användning av masker fungerar.
Nej jag gör inte så.

Stapeldiagram och linjediagram över dagliga nya COVID-19 fall i Belgien per dag med rörliga medelvärden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

BirgitS
B b8q skrev:
Ja, Sverige! Eller, de kör iaf distansundervisning istället för att samlas i skolans lokaler.

[bild]
Okej, enstaka under kortare tid. I det här fallet tänkte jag mer en jämförelse med våren när många länder stängde alla skolor under lång tid.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.