997 227 läst ·
19 546 svar
997k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 194 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 194 inlägg
Tidigare har Sverige skickat material dit, t.ex. mer än 100 respiratorer.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset
Kryp du tillbaka under den sten du legat under.Mikael_L skrev:
Detta blev aktuellt när nyligen presenterade rapporten från Corona kommissionen som skrev om smittspridningen från skidorterna i Italien och Österrike som viktiga för smittspridningen till Sverige.
Detta har Anders Tegnell tidigare bortförklarat som orsak.
Men lampan under din sten lyste väl inte så du kunde ta del av detta. Synd.
Kanske dags att ringa efter en riktig elektriker.
Men se på din fanklubb har vaknat de också.
Jag vet att de inte gillar när man skriver något illa om erat helgon Anders Tegnell.
Stefan Löfven ser trött ut och tröttare lär han bli när han läser om sina kriser.
Här tas en av dem upp som handlar om hanteringen av coronan.
De andra handlar inte om coronan så de får ni läsa om på andra ställen om ni är intresserade.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/oW9dy7/lofvens-kriser-har-ar-de-sex-varsta
Här tas en av dem upp som handlar om hanteringen av coronan.
De andra handlar inte om coronan så de får ni läsa om på andra ställen om ni är intresserade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/oW9dy7/lofvens-kriser-har-ar-de-sex-varsta
Nya Karolinska var ju i högsta grad ett ideologiskt projekt som drevs fram av politiker. Jag ser inte direkt någon likhet med Coronakommissionen.D djac skrev:
Här spekulerar en krönikör i Sydsvenskan huruvida miljontals människor fråntagits sin frihet i onödan under pandemin:
https://www.sydsvenskan.se/2021-11-01/katastrofen-som-aldrig-kom
Intressant läsning, även om jag tror att det är på tok för tidigt att dra några säkra slutsatser än.
https://www.sydsvenskan.se/2021-11-01/katastrofen-som-aldrig-kom
Intressant läsning, även om jag tror att det är på tok för tidigt att dra några säkra slutsatser än.
Nu vrider och vänder du på sakerna igen, och hoppas att ingen ska märka.optimum skrev:
Kryp du tillbaka under den sten du legat under.
Detta blev aktuellt när nyligen presenterade rapporten från Corona kommissionen som skrev om smittspridningen från skidorterna i Italien och Österrike som viktiga för smittspridningen till Sverige.
Detta har Anders Tegnell tidigare bortförklarat som orsak.
Men lampan under din sten lyste väl inte så du kunde ta del av detta. Synd.
Kanske dags att ringa efter en riktig elektriker.
Men se på din fanklubb har vaknat de också.
Jag vet att de inte gillar när man skriver något illa om erat helgon Anders Tegnell.
Har du läst vad man skrev i rapporten från Coronakommissionen?Mikael_L skrev:
Eller är du immun mot fakta?
Det Anders Tegnell bortförklarat om att resande till skidorterna i Italien och Österrike inte påverkade smittspridningen men som faktiskt var en påtaglig orsak till smittspridning här i Sverige.
AT gissade som vanligt och när han gissar så lägger han in ord i sin text som gör det möjligt att krypa ur gissningarna.
Och det är sådant du helgonförklarar eller?
Så lägg ner din skit mot vad jag skriver och ta till dig av fakta eller håll käft.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
Om du inte har märkt det, så är det ingen forskare som kan uttala sig tvärsäkert om något nytt, det må vara virus eller en innovation. Forskarvärlden är full av 'det kan tyda på....' 'det skulle kunna vara si eller så....'optimum skrev:
Den enda som är så tvärsäker är du, fast ett antal månader senare när facit har kommit.
Du skrev att det var tokigt att man släppte iväg sportlovsresenärerna till Italien.optimum skrev:
Har du läst vad man skrev i rapporten från Coronakommissionen?
Eller är du immun mot fakta?
Det Anders Tegnell bortförklarat om att resande till skidorterna i Italien och Österrike inte påverkade smittspridningen men som faktiskt var en påtaglig orsak till smittspridning här i Sverige.
AT gissade som vanligt och när han gissar så lägger han in ord i sin text som gör det möjligt att krypa ur gissningarna.
Och det är sådant du helgonförklarar eller?
Så lägg ner din skit mot vad jag skriver och ta till dig av fakta eller håll käft.
Just den frågan blev grundligt avhandlad för 18-19 månader sen i den stängda tråden, och bl.a. jag själv la mycket tid på att ordentligt faktagranska det då.
Och det fanns faktiskt ingen tid att göra något mellan att rapporten om läget i Italien damp ner och att resenärerna åkte. De 12 timmarna där mellan räckte naturligtvis inte till.
Förutom det så finns det fler svårigheter ... vilket vi inte heller behöver tröska en gång till.
Jag förstår inte varför du fortfarande drar upp detta, du var ju i högsta grad med då vi klarlade läget förra gången. Har du fortsatt att tröska detta alltsedan dess? (Jag vet inte, då jag lämnade dessa trådar, fulla med troll).
Vi fick fakta nu i aktuella rapporten från Coronakommissionen.Mikael_L skrev:
Du skrev att det var tokigt att man släppte iväg sportlovsresenärerna till Italien.
Just den frågan blev grundligt avhandlad för 18-19 månader sen i den stängda tråden, och bl.a. jag själv la mycket tid på att ordentligt faktagranska det då.
Och det fanns faktiskt ingen tid att göra något mellan att rapporten om läget i Italien damp ner och att resenärerna åkte. De 12 timmarna där mellan räckte naturligtvis inte till.
Förutom det så finns det fler svårigheter ... vilket vi inte heller behöver tröska en gång till.
Jag förstår inte varför du fortfarande drar upp detta, du var ju i högsta grad med då vi klarlade läget förra gången. Har du fortsatt att tröska detta alltsedan dess? (Jag vet inte, då jag lämnade dessa trådar, fulla med troll).
Fattar du?
Nej du ogillar att jag fick rätt igen.
Jag misstänkte våren 2020 att vi fått in smitta från skidorterna av erfarenhet av kollega där alla 10 i sällskapet blev sjuka och hanteringen här hemma var bristfällig.[SKPG]Zamora skrev:
Om du inte har märkt det, så är det ingen forskare som kan uttala sig tvärsäkert om något nytt, det må vara virus eller en innovation. Forskarvärlden är full av 'det kan tyda på....' 'det skulle kunna vara si eller så....'
Den enda som är så tvärsäker är du, fast ett antal månader senare när facit har kommit.
Nu har det bekräftats via rapporten från Coronakommissionen.
Ja självklart tycker du det är jobbigt att mina antaganden stämde och din idol Anders Tegnell hade fel när han bortförklarade smittspridning från skidorterna i Italien och Österrike.
Att han bortförklarade dessa är ju uppenbart för de flesta då de var för sena med avrådan om resor dit.
Pusselbitarna börja komma på plats mer och mer.
Som tidigare, för lite och för sent.
Du får ogilla det hur mycket du vill.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
Inte ett dugg jobbigt när du med facit i hand kommer med de rätta svaren.optimum skrev:
Jag misstänkte våren 2020 att vi fått in smitta från skidorterna av erfarenhet av kollega där alla 10 i sällskapet blev sjuka och hanteringen här hemma var bristfällig.
Nu har det bekräftats via rapporten från Coronakommissionen.
Ja självklart tycker du det är jobbigt att mina antaganden stämde och din idol Anders Tegnell hade fel när han bortförklarade smittspridning från skidorterna i Italien och Österrike.
Att han bortförklarade dessa är ju uppenbart för de flesta då de var för sena med avrådan om resor dit.
Pusselbitarna börja komma på plats mer och mer.
Som tidigare, för lite och för sent.
Du får ogilla det hur mycket du vill.
Jag är mycket glad för att jag jobbar på ett ansvarstagande företag där vi lät de som kom hem från resor till vissa länder typ Kina, Italien och Österrike få arbeta hemifrån 14 dagar efter hemkomst.[SKPG]Zamora skrev:
På så sätt klarade vi oss fantastiskt bra från att få in smitta.
Ja företaget hade rätt i att det var en risk.
Företagsledningen bestämde redan i slutet av januari att alla som kom hem från utlandsresor skulle närmaste chef kontakta dem och förhöra sig om de hade förkylningssymptom innan de återvände till sin arbetsplats. Om så var fallet att de hade symptom så skulle de vara hemma 14 dagar.
När kom rådet från FHM om detta? Kanske mars 2020?
Detta var före rekommendationen om distansarbete mm.
Konstigt att företagsledningen fattade bättre än FHM eller om de fattade det så är det ofattbart att man inte gjorde något åt saken. Ville man inte stoppa smittspridningen, man kan ju undra.
Visst så här är det nog, som vanligt för lite och för sent.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
15:e gången du skriver om det där?optimum skrev:
Jag är mycket glad för att jag jobbar på ett ansvarstagande företag där vi lät de som kom hem från resor till vissa länder typ Kina, Italien och Österrike få arbeta hemifrån 14 dagar efter hemkomst.
På så sätt klarade vi oss fantastiskt bra från att få in smitta.
Ja företaget hade rätt i att det var en risk.
Företagsledningen bestämde redan i slutet av januari att alla som kom hem från utlandsresor skulle närmaste chef kontakta dem och förhöra sig om de hade förkylningssymptom innan de återvände till sin arbetsplats. Om så var fallet att de hade symptom så skulle de vara hemma 14 dagar.
När kom rådet från FHM om detta? Kanske mars 2020?
Detta var före rekommendationen om distansarbete mm.
Konstigt att företagsledningen fattade bättre än FHM eller om de fattade det så är det ofattbart att man inte gjorde något åt saken. Ville man inte stoppa smittspridningen, man kan ju undra.
Visst så här är det nog, som vanligt för lite och för sent.