BirgitS BirgitS skrev:
Jaha, och det tror du lärarna går med på bara så där :D

Ja självklart gör dom det. Det handlar om barnens framtid vilket ju är deras kärnverksamhet. Givetvis skall de bli väl kompenserade,

Du letar med ljus ock lykta efter alla argument att inget går.

BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Ja självklart gör dom det. Det handlar om barnen framtid vilket ju är deras kärnverksamhet. Givetvis skall de bli väl kompenserade,

Du letar med ljus ock lykta efter alla argument att inget går.
Lärare som är lärare just för det långa sommarlovets skull.

Än en gång valde du att negligera viktig information i inlägget som du citerade en liten del av så att du undvek att svara på frågan där som underminerade ditt förslag.

• Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Därför väntar tex region Stockholm på att FHM skall få tummen ur någon gång och börja vacciner med tredje dosen.
Regionerna behöver väl inte vänta på Fohm, det står väl dem fritt att börja vaccinera om de så vill? Det är DE som beslutar, inte Fohm.

optimum
Ulltand Ulltand skrev:
Tyvärr förmår inte FHM att fatta några beslut övht tillräckligt snabbt, Alla vet att det kommer och vaccin finns men vi ska vänta lite först av oklar anledning.

[länk]
Vem är förvånad.
Samma mönster som tidigare.
För lite och för sent.

• Haha
  • Gilla
Ulltand och 3 till
  • Laddar…
J
Ulltand Ulltand skrev:
...Att nästan inget av barnen hade haft ett positivt PCR-test förväntade sig teamet – länge testades knappt några barn för covid-19. Vad som förvånade dem var att det också var få som hade mätbara antikroppar...
Det sår ju en del tvivel...

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Pfizer har just inlett en studie med 2660 personer om en förebyggande behandling mot covid, den kan t.ex. användas när en i ett hushåll har insjuknat för att förhindra att de andra insjuknar. Det är en kombination med HIV-medicinen rotonavir enligt Reuters.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset kl. 18.00

P
Ulltand Ulltand skrev:
Långtidscovid tycks bli den katastrof vi varande för och som kunde ha mildrats genom en smartare och försiktigare strategi och försiktighetsprincipen.
Vilka är "vi" och vilken evidens hade ni när ni varnade? När varnade ni?

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P
Ulltand Ulltand skrev:
Men det finns en mycket enkelt och effektiv lösning. Ge en tredje spruta och immunitet ökar med ca 10 ggr.
Var kan jag läsa om studier som visar det?

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
P
Ulltand Ulltand skrev:
Jaså du vill jämföra med omvärlden?

Då ligger Sverige på 37 sämsta plats av +100 länder.
37:a från botten alltså?
Var finns den statistiken att läsa?

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
[länk]

(y)
@optimum Nu är det ju inte Fohm utan regioner, men är dessa förslag också ”för lite och för sent”?

Bara nyfiken hur du resonerar, hur mycket borde samhället få bestämma över individer för att rädda liv?

Redigerat:
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
P
Frågan som ska ställas är väl snarare: hur mycket ska individer ha rätt att äventyra andras liv?
Speciellt när det gäller personer som är allmänt svaga och som är beroende av dessa individer.

• Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
optimum
B b8q skrev:
@optimum Nu är det ju inte Fohm utan regioner, men är dessa förslag också ”för lite och för sent”?

Bara nyfiken hur du resonerar, hur mycket borde samhället få bestämma över individer för att rädda liv?
Det finns mycket man kan göra utan att styra fysiskt över folk.

Bara att informera hade troligen gjort mycket bra resultat i början av pandemin men man häll fast i sina tidigare uttalanden.

Exempelvis att informera om att med stor sannolikhet smittar viruset FÖRE man uppvisar symptom. Precis som SARS; MERS; influensa och förkylningar.
Men man höll länge fast vid att det var enbart de med symptom som smittade.
Senare har vi lärt oss att man smittar 1-2 dygn före symptom.

Helt felaktiga signaler och det är en av orsakerna till min inställning "För lite och för sent"
Det finns mer men räcker som bevis till min inställning till dessa amatörer på FHM.

Jag fick upplysningen om detta via länkar på FB och har hjälpt mig och min familj att hålla oss friska.

Nu var väl FHM byxis i att tro att det skulle bli panik bland befolkningen om man gått ut med detta men rätt presenterat hade det fått effekten att social distans är mycket viktigt och fler hade tagit distans som medel att minska smittspridningen.

Ok vi tar en till.
Social distans enligt FHM våren 2020, en armslängds avstånd. :crysmile::crysmile::crysmile:
Tillåt mig att asgarva åt sådan skit. Sedan tog de bort avståndet när de insett att det räcker inte.
För lite och för sent.

SÅ varför gjorde man inget mer?
Ville man verkligen låta viruset bränna igenom befolkningen?
Nej sådant är helt otroligt och kan väll aldrig vara sant, eller?
Nej jag tror de är slappa och kommer med allt, för lite och för sent.
Ungefär som de för sent skyddade FHM som domän och nu blev det FoHM, hahahaha

Och det är dessa du ser upp till, eller?

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Går bra för våra grannar i väster nu då USA uppgraderar deras risk.
https://us.cnn.com/travel/article/cdc-very-high-risk-travel-destinations-september-27/index.html

"Norway on Monday moved into the highest-risk category on the US Centers for Disease Control and Prevention's list of travel advisories for destinations around the world.
The Scandinavian country moved up to "Level 4: Covid-19 Very High" just as the country relaxed most of its domestic Covid-related restrictions over the weekend. Neighbors Sweden and Denmark are currently listed in the CDC's Level 3 category".

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Och ang allt tjafs om att det görs för lite och för sent av svenska myndigheter. Släpp detta nu då ni i nästa läge skriver att vi ska följa försiktighetsprincipen vilket gör att man väntar på att besluta om vaccineringar men då gör man ju för lite.

• Gilla
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.