BirgitS
B b8q skrev:
Lite förvånande att Finland inte tagit beslut om att skapa ett "Covidpass" än, vi har ju haft EUs Covidbevis på plats i Sverige sedan 1 juli. Eller är detta något annat?
[länk]

Edit: EUs Covidbevis i Sverige:
[länk]
Det verkar åtminstone gälla inrikes användning:
– Företagen kommer själva att kunna bestämma om coronaintygen behövs för kunder och personal. Till exempel kan en stadsteater välja att använda coronaintyg om verksamheten annars skulle drabbas av restriktioner, säger Liisa Huhtala, regeringsråd vid Arbets- och näringsministeriet.
https://www.hbl.fi/artikel/regering...-anvandas-i-oktober-inreseregler-slopas-inte/
Hur det är vid resor framgår inte klart av den artikeln tycker jag.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
BirgitS
Världsekonomin återhämtar sig snabbt tack stödpaket och en vaccination mot covid-19 som blir allt mer utbredd. Det slår Organisationen för ekonomiskt samarbete och utveckling (OECD) fest i en ny rapport, som Yle rapporterar om.
Oroande är dock att tillväxten mellan länderna blir allt mer ojämlik. U-länder kämpar kämpar både med höga arbetslöshetssiffror och en låg vaccinationstäckning, skriver OECD.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset kl. 14.58

Korrekturläsning tycks vara en bortglömd konst ;)

• Haha
pmd
  • Laddar…
Staffans2000
Jag anmäler aldrig andras inlägg eftersom vi ... nåja, de flesta är vuxna personer som läser och behöver ingen sensurator.

Sion och tion?

Staffans

• Arg
  • Haha
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
T
SvenE55 SvenE55 skrev:
Dessa medlöpare till "vaccinindustrin" kommer få stå till svars när människor upptäcker sanningen. Läs denna artikel och begrunda.

[länk]
Seems legit.

Jobbigt med "dussintals" biverkningar.

BirgitS
SvenE55 SvenE55 skrev:
Dessa medlöpare till "vaccinindustrin" kommer få stå till svars när människor upptäcker sanningen. Läs denna artikel och begrunda.

[länk]
Du kanske ska skriva i https://www.byggahus.se/forum/threa...spikprotein-m-fl-konspirationsteorier.427234/ eftersom det här är tråden för nyheter om covid och coronaviruset. Det är ingen nyhet att hjärtmuskelinflammation är en sällsynt biverkan av vaccinerna samt att det är vanligare att få det av covid än av vaccinerna så vill man undvika hjärtmuskelinflammation bör man vaccinera sig så att risken blir mindre. I Sverige kan vem som helst rapportera in en biverkan så det är irrelevant vad någon tycker om biverkningsrapporteringen i USA.

• Gilla
  • Haha
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
SvenE55 SvenE55 skrev:
Är det ett hot?

Om Nya Dagbladet;

"Nya Dagbladet är en svensk nätbaserad dagstidning grundad 2012.[2] Tidningen är nationalistisk, vetenskapsskeptisk och partipolitiskt obunden. Den betecknar sig som humanistisk och etnopluralistisk med en antiglobalistisk hållning.[3]"

"Chefredaktör och ansvarig utgivare är Markus Andersson. Nyhetschef är Isac Boman. Bland återkommande krönikörer återfinnes Karl-Olov Arnstberg,[4] Lars Bern,[5] Dan Ahlmark[6] och Jan Westh.[7] Tidigare medarbetare är Alexander Almqvist-Paajanen.[8] Redaktionen driver också en poddradio kallad NyD-podden."

"Tidningen har en bevakning av in- och utrikesnyheter, IT och övervakning, miljö och hälsa. Tidningen skriver återkommande om alternativmedicin för att behandla cancer samt sprider vaccinationsmotstånd och uppgifter om risker med mobilstrålning, samt klimatskepticism och kritik av miljöpolitik. Andra återkommande teman är Syrienkonflikten, migrationsfrågor, yttrandefrihetsfrågor, kritik mot EU, Israel, övervakning, GMO, globalism, och Bonnierkoncernen."

"En av tidningens grundare har tidigare haft uppdrag i det nu nedlagda partiet Nationaldemokraternas styrelse.[9]

Nya Dagbladet (svensk tidning) – Wikipedia

- Idag kunde man läsa om en ung man som miste sin praktikplats pga att han valde att vaccinera sig, tillhörde en riskgrupp. Chefen ansåg att företaget utsetts för fara om de anställda vaccinerar sig.

-Från Tyskland rapporteras om en ung kvinna, anställd i en affär, som sköts ihjäl när hon bad en kund att sätta på sig masken.

Håller detta på att urarta?

• Ledsen
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
P
A Abies koreana skrev:
"Nya Dagbladet är en svensk nätbaserad dagstidning grundad 2012.[2] Tidningen är nationalistisk, vetenskapsskeptisk och partipolitiskt obunden. Den betecknar sig som humanistisk och etnopluralistisk med en antiglobalistisk hållning.[3]"
Vad innebär egentligen vetenskapsskeptisk? Betyder det att man bildar sig en uppfattning om omvärlden med hjälp av meditation eller böner? Något annat?

• Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
P
A Abies koreana skrev:
Är det ett hot?
Nya Dagbladet är nog ett hot mot samhället. Hur stort hot är en svår fråga. Jag tycker att SÄPO borde hålla lite koll på Sverigefientliga websajter som Nya Dagbladet.

• Gilla
  • Haha
Lilak och 4 till
  • Laddar…
P
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P pmd skrev:
The Atlantic har en intressant artikel om hur länge antikroppar finns kvar och hur många som kan tänkas behöva finnas kvar för att utgöra ett hyfsat bra skydd.
Samt: hur snart behövs en tredje dos, egentligen?
[länk]
Jag har haft Corona 2ggr.
Ca 8månader efter första insjukning fick jag det igen.

• Ledsen
BirgitS
  • Laddar…
D
  • Gilla
skogaliten och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
D djac skrev:
Precis, vaccin och penicillin är riktiga dräpare, när ska folk se igenom lögnerna, vakna Svärje!!

[länk]
Samma kvällstidningssnyfthistoria som Nissens är så barnsligt förtjust i.
Konstigt att Expressen missade det givna klimaxet: -"Kan ni inte ta ut penicillinet ur min kropp, bad Tim på sin dödsbädd"!

Staffans

D
Niss
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Samma kvällstidningssnyfthistoria som Nissens är så barnsligt förtjust i.
Konstigt att Expressen missade det givna klimaxet: -"Kan ni inte ta ut penicillinet ur min kropp, bad Tim på sin dödsbädd"!

Staffans
Nissens... ? Nja, knappast, men jag vet någon annan som helt saknar konkurrens i postning av kvällstidningsclickbait! :rofl:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.