1 016 680 läst ·
19 546 svar
1017k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Enda skälet till att du ägnar dig åt cherrypicking är att du drivs av att det absolut inte får synas att Sverige klarat sig relativt bra ur pandemin hittills.Ulltand skrev:
Precis det är ju mer rimligt att jämföra Sverige med Norden än något annat.
Oroväckande att dödstalen nu stiger mer i Sverige än våra grannländer.
Ser man till orsaken så har Danmark lyckats vaccinera betydligt större del av befolkningen. Norge och Finland har jag ingen uppenbart svar på varför.
Oaktat så är det dags att börja vaccinera de sk äldre-äldre då skyddet nu inte är något vidare. Vi får se när FHM kommer fram till samma sak och hur många som måste drabbas innan man fattar det självklara beslutet. Det finns noll anledningar att dra ut på tredje sprutan.
Det är det enda logiska argumentet att bara jämföra med ett fåtal udda länder. Och det är obegripligt att din värld inte är större än så faktiskt.
Sämst i norden med stor marginal är inget bra betyg. På 36:e sämsta plats i världen är skamligt dåligt.Nissens skrev:
För övrigt så började jag redovisa just den statistiken långt innan det skulle bli uppenbart för alla och envar hur dåligt vi hanterade detta.
Så den som ägnar sig åt cherry picking är väl snarast du som väljer jämförelsematerial som det passar.
Beligen kan man ju alltid plocka ut om man är förblindad av patriotism.
Jag har sagt sedan länge att du kan räkna in hela EU, och ta med ditt Norge också om du vill.Ulltand skrev:
Sämst i norden med stor marginal är inget bra betyg. På 36:e sämsta plats i världen är skamligt dåligt.
För övrigt så började jag redovisa just den statistiken långt innan det skulle bli uppenbart för alla och envar hur dåligt vi hanterade detta.
Så den som ägnar sig åt cherry picking är väl snarast du som väljer jämförelsematerial som det passar.
Beligen kan man ju alltid plocka ut om man är förblindad av patriotism.
Det är ingen cherrypicking.
Du kan kalla dina jämförelser precis vad du vill, det är ändå cherrypicking du ägnar dig åt, och du jämför med några av de mest avvikande länderna i hela världen.
Det kanske inte är tydligt för dig, men för 99% är det väldigt uppenbart. Och det är obegripligt.
Nissens skrev:
Jag har sagt sedan länge att du kan räkna in hela EU, och ta med ditt Norge också om du vill.
Det är ingen cherrypicking.
Du kan kalla dina jämförelser precis vad du vill, det är ändå cherrypicking du ägnar dig åt, och du jämför med några av de mest avvikande länderna i hela världen.
Det kanske inte är tydligt för dig, men för 99% är det väldigt uppenbart. Och det är obegripligt.
Varför Europa om du tror att Polen, Belgien och Sverige har samma förutsättningar?
Globalt är Sveriges misslyckande så mycket större men det saknar betydelse för olikheterna är för stora.
Svaret är så klart att vi inte "var på bollen" lika mycket som vår grannar och därför miste 15.000 människor livet.
100.000 kan ha fått långtidscovid.
Och ett stort antal barn har mist en förälder.
Vilken tråkigt sätt du har att bemöta andra, Staffans.Staffans2000 skrev:
Mercola, botasverige, swebbtv, italienska bekanta, läkarvänner (med felaktiga uppgifter), veterinärvänner.
Inte alls!BirgitS skrev:
Ulltand har har fallit i mammons och massvaccinationshysterins käftar. Så det enda vi har gemensamt, är att vi inte skolkade på geografilektionerna i lågstadiet.
Men det var kul att se dig, än en gång beskydda din gunstling.
Staffans
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 207 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 207 inlägg
Du försökte skydda Ulltand i alla fall, oavsett vad du skriver nu.Staffans2000 skrev:
Eller också får du pudla för alla tillfällen där du påstår att andra skyddar någon annan, Du betedde dig på exakt samma sätt som du anklagar andra för att göra.
Förklaringen är historisk och har föga med att "vara på bollen" att göra. Folkhälsomyndigheten har aldrig haft något operativt ansvar för äldrevården i Sverige.Ulltand skrev:
Men det är förhoppningsvis utrett för länge sen i den här tråden? (Jag har inte deltagit från början, tyvärr).