optimum
D djac skrev:
Vi kan inte göra mer för de som inte vill ta emot vård nu, vi säger lycka till och går vidare!
Äntligen.

Råden om att jobba på distans tas bort så då får man tillbaka forna jobbarkompisar igen.
Fullt vid fikabordet så kan man umgås igen.

Nissens
Ja, nu känns det verkligen bra att man har vaccinerat sig när de öppnar ”dammluckorna”.

Nu blir pandemin en pandemi för de ovaccinerade.

Tråkigt för de som av medicinska skäl inte kunnat vaccinera sig dock.

Nissens
optimum optimum skrev:
Äntligen.

Råden om att jobba på distans tas bort så då får man tillbaka forna jobbarkompisar igen.
Fullt vid fikabordet så kan man umgås igen.
Men du har ju gått till jobbet som vanligt under pandemin…

optimum
Nissens Nissens skrev:
Men du har ju gått till jobbet som vanligt under pandemin…
Jag svar dig för ovanlighetens skull så ingen mer tror på dina historier om mig.

Behöver vara på jobbet några dagar i veckan då arbetet kräver det. Resten hemifrån 2-3 dagar i veckan.
Och knappast som vanligt. Inga besök inne på mitt kontor utan de tar vi ute i större väl ventilerade utrymmen.
Inga konferensrum utan sådant har varit digitalt även dagar då jag varit på arbetsplatsen.
Inga externa besök fram till nu efter semestern och då enbart det som av företagsledningen klassat som företagskritiska och då med väl tilltagen social distans. Inte fikat eller ätit lunch med någon på jobbet sedan januari 2020. Då även senaste gången jag hälsat på någon i hand.

Knappast vanligt. Tycker du det är vanligt liv är du tokig.

Men så har vi klarat pandemin otroligt bra fram till nu med ingen hittills känd smittspridning på jobbet.

Nissens
optimum optimum skrev:
Jag svar dig för ovanlighetens skull så ingen mer tror på dina historier om mig.

Behöver vara på jobbet några dagar i veckan då arbetet kräver det. Resten hemifrån 2-3 dagar i veckan.
Och knappast som vanligt. Inga besök inne på mitt kontor utan de tar vi ute i större väl ventilerade utrymmen.
Inga konferensrum utan sådant har varit digitalt även dagar då jag varit på arbetsplatsen.
Inga externa besök fram till nu efter semestern och då enbart det som av företagsledningen klassat som företagskritiska och då med väl tilltagen social distans. Inte fikat eller ätit lunch med någon på jobbet sedan januari 2020. Då även senaste gången jag hälsat på någon i hand.

Knappast vanligt. Tycker du det är vanligt liv är du tokig.

Men så har vi klarat pandemin otroligt bra fram till nu med ingen hittills känd smittspridning på jobbet.
Ett påhopp igen?
Du har ju själv beskrivit under året hur du gått till jobbet och produktionen fick inte stoppas så ni satte munskydd på personalen… det har du ju själv berättat.
Det är ju bara bra om det inte stämde då.

• Haha
tobbbias
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Ja, nu känns det verkligen bra att man har vaccinerat sig när de öppnar ”dammluckorna”.

Nu blir pandemin en pandemi för de ovaccinerade.

Tråkigt för de som av medicinska skäl inte kunnat vaccinera sig dock.
Tack, än en gång!
Genom dessa trådar har du gång på gång skrivit gilla-dig-självinlägg över hur bra det känns och hur duktig du själv är.
Vad tynger dig?

Nu är israelerna på gång med spruta 4. -Funkade det inte tre gånger med samma sak. Ja, då försöker vi en fjärde. Inget fel på deras optimism, iallafall!

Staffans

Redigerat:
optimum
Nissens Nissens skrev:
Ett påhopp igen?
Du har ju själv beskrivit under året hur du gått till jobbet och produktionen fick inte stoppas så ni satte munskydd på personalen… det har du ju själv berättat.
Det är ju bara bra om det inte stämde då.
Nu hittar du på igen.

Munskyddskravet kommer från företagsledningen ihop med personalchef. Jo jag har några i min personal som fått sådana instruktioner från personalavdelningen. Även jag har behövt använda det vid några tillfällen.
Jag har gått till jobbet några dagar i veckan eftersom jag har ett jobb som kräver det, En del kan inte sköta allt på distans. Helt avstämt med min chef och i förhållande till aktuella arbetsuppgifter. Jo jag har varit på jobbet ca 2-3 dagar i veckan förutom några veckors semester.

Men lilla Nisse, detta har jag förklarat för dig tidigare. Flera gånger.

Du verkar bitter på att vi lyckats så otroligt bra. Det är nog där skon klämmer.
Kan berätta för dig att vi i år slår försäljningsrekord och det tack vara vi värnar om att personalen ska få vara friska så de kan vara med och producera sakerna som sedan till nästan 90% säljs på export över hela världen. Vi anställer också ny personal och en del som före sommaren slutat skolan och genom oss fått sitt första arbete med egen lön. Under pandemin har vi lyckats få igång flera fina affärer med riktigt stora kunder.
Så visst det är nog sådant som du stör dig på. Avundsjuka kallas det.

• Gilla
blackarrow
  • Laddar…
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Tack, än en gång!
Genom dessa trådar har du gång på gång skrivit gilla-dig-självinlägg över hur bra det känns och hur duktig du själv är.
Vad tynger dig?
Avundsjuk?

Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Avundsjuk?
Men Birgit!
Avundsjuk på Nissens?:sick:

Jag vet att du skyddar din protegé till varje pris. Men det här...?

Staffans

• Gilla
optimum
  • Laddar…
optimum
Men Birgit!

Staffans
Hon skojar nog.
Har en bild av henne som en rätt så klok kvinna och därför känns det som ironi.:rofl:

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
BirgitS
Men Birgit!

Staffans
Inte vet jag men det du skrev lät som avundsjuka. Det var ju trots allt ett svar på:
"Nu blir pandemin en pandemi för de ovaccinerade."

Jag och Nissens tycker verkligen inte lika om allt. Du verkar följa med dåligt i trådarna.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Inte vet jag men det du skrev lät som avundsjuka. Det var ju trots allt ett svar på:
"Nu blir pandemin en pandemi för de ovaccinerade."

Jag och Nissens tycker verkligen inte lika om allt. Du verkar följa med dåligt i trådarna.
Oj.
Då uttryckte jag mig dåligt.

Som jag skrivit, en och annan gång, är jag inte rädd för Coronan. Jag tror att jag kommer att få den, förr eller senare. Eller, kanske jag redan haft den? Vem vet?

Som du tydligen missat:D, oroar jag mig mer för vaccinet, än Coronan. Så enligt min tes, har de vaccinerade mer att frukta, än de ovaccinerade. Riskgrupperna undantagna.

Din fäbless för att skydda Nissens, är uppenbar, men glädjande nog, kom ni i polemik, ganska nyligen, när han klantade till sig, för mycket. Men det var tydligen en engångsupplevelse;).

Staffans

BirgitS
Som du tydligen missat:D, oroar jag mig mer för vaccinet, än Coronan. Så enligt min tes, har de vaccinerade mer att frukta, än de ovaccinerade. Riskgrupperna undantagna.
Ingen risk att missa det med tanke på att du har tjatat om det.

Din fäbless för att skydda Nissens, är uppenbar,
Du har fel ändå.

D
Oj.
Då uttryckte jag mig dåligt.

Som jag skrivit, en och annan gång, är jag inte rädd för Coronan. Jag tror att jag kommer att få den, förr eller senare. Eller, kanske jag redan haft den? Vem vet?

Din fäbless för att skydda Nissens, är uppenbar, men glädjande nog, kom ni i polemik, ganska nyligen, när han klantade till sig, för mycket. Men det var tydligen en engångsupplevelse;).

Staffans
Jag tycker du verkar helt övertygad, och redo att ta konsekvenserna av detta, det har jag på individnivå egentligen inget problem med, lika lite som de som tex har ett DNR-besked redo, om en sådan situation skulle uppstå. Det som är trist i detta fallet är att för många sådana individuella beslut dödar väldigt många oskyldiga, antingen med smitta eller genom att politiker tvingas hålla fast i restriktioner onödigt länge.

Därför är jag också mycket kritisk till de som aktivt rekryterar folk till detta, vare sig det gäller covid-vaccin eller andra förebyggande behandlingar, som då ofta drabbar barn som borde ha fått samma möjligheter som andra barn att leva och vara friska.

• Gilla
RoAd och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.