1 016 690 läst ·
19 546 svar
1017k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Jag tror att det blir sämre lönsamhet om den senare sortens rekommendationer blir vanliga.B b8q skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 220 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 220 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 220 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 220 inlägg
Angående vilka som dör av covid.
TT via t.ex. https://www.folkbladet.nu/2021-08-31/det-avgor-risken-att-do-av-covid-19
Dags att öppna upp.
Följ danskarnas linje.
De som vägrar vaccin får väl bli sjuka eller fortsätta hålla sig isolerade.
Nästan 100% av de som ligger på IVA är ovaccinerade.
Detta ger oss svaret att vaccinen fungerar fantastiskt bra mot allvarlig sjukdom.
(här instämmer jag med FHM:s uppgifter)
Men man kan bli smittad och sjuk, dock inte allvarligt.
Visst det kommer sätta fart på en del som inte bokat vaccin ännu och de bör skydda sig från smitta då de kan bli svårt sjuka.
Hoppas alla mina vänner valt vaccinen. På jobbet är det typ 99%
Följ danskarnas linje.
De som vägrar vaccin får väl bli sjuka eller fortsätta hålla sig isolerade.
Nästan 100% av de som ligger på IVA är ovaccinerade.
Detta ger oss svaret att vaccinen fungerar fantastiskt bra mot allvarlig sjukdom.
(här instämmer jag med FHM:s uppgifter)
Men man kan bli smittad och sjuk, dock inte allvarligt.
Visst det kommer sätta fart på en del som inte bokat vaccin ännu och de bör skydda sig från smitta då de kan bli svårt sjuka.
Hoppas alla mina vänner valt vaccinen. På jobbet är det typ 99%
Nu är det tydligt att folk är trötta på att hålla nedstängt, speciellt när det nu nästan bara är ovaccinerade som drabbas.
Oslo rapporterar nämligen flest smittade någonsin under pandemin, men tänker ändå inte stänga ner:
https://www.nrk.no/osloogviken/ikke-aktuelt-a-stenge-oslo-igjen--1.15631970
Oslo rapporterar nämligen flest smittade någonsin under pandemin, men tänker ändå inte stänga ner:
https://www.nrk.no/osloogviken/ikke-aktuelt-a-stenge-oslo-igjen--1.15631970
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 220 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 220 inlägg
Du vet väl om att i Danmark är drygt 70 % av befolkningen fullvaccinerad medan det i Sverige bara är drygt 60 %. Om Sverige skulle ta bort alla restriktioner om två veckor (som väl är vad som planeras i Danmark) så skulle nog sjukvården belastas hårt.optimum skrev:
Fast det finns ju massa studier som pekar på att ivermectin fungerar. Dessutom har Indien framgångsrikt använt just detta för att få ner döds/smittotalen.A Abies koreana skrev:Amerikanska myndigheter varnar för påstått covidläkemedel
"Uppemot 90 000 ivermectin-recept utfärdades per vecka under mitten av augusti jämfört med 3 600 i veckan innan pandemin, enligt USA:s folkhälsomyndighet CDC. Även samtal till giftinformationscentraler angående ivermectin i landet har ökat femfaldigt. Intresset för det påstådda covid-19-profylaxen fick bland annat det amerikanska livs- och läkemedelsverket, FDA, att under förra veckan gå ut med en varning om att ivermectin inte är godkänt för användning mot covid-19 och att stora doser av läkemedlet kan leda till allvarliga bieffekter, bland annat illamående, diarré och hallucinationer. Den europeiska läkemedelsmyndigheten EMA avrådde redan i mars från användning av ivermectin för att förebygga och behandla covid-19."
"Ivermectin är ett läkemedel som används mot bland annat huvudlöss, men vars användning är vanligast inom veterinärmedicin vid behandling mot parasiter. Men under 2021 har läkemedlet på sociala medier lyfts fram som en mirakelkur mot covid-19, inte minst inom antivaccinationsgrupper. Det finns dock inga bevis för att ivermectin skulle ha en sådan effekt, enligt New York Times, även om flera studier fortfarande pågår."
”Alla vill ha ett läkemedel mot covid-19 eftersom det är en sådan hemsk sjukdom. Men jag vädjar till människor att inte använda ivermectin utan i stället vaccinera sig eftersom det är det bästa skyddet vi har för tillfället.”, säger toxikologen Shawn Varney, medicinsk chef vid South Texas Poison Center, till New York Times."
"Tips om hur man enklast får tag på ivermectin och hur det kan intas sprids bland annat i en rad olika Facebookgrupper tillägnade ämnet. Detta har vid vissa fall lett till att personer i stället för att få läkemedlet utskrivet köpt ivermectin som tillverkats för att användas på stora djur som får, hästar och nötkreatur. Enligt myndigheten har användningen av denna form av ivermectin lett till en rad överdoser."
Amerikanska myndigheter varnar för påstått covid-motmedel - DN.SE
Detta är fullständigt obegripligt och går inte att förstå, tro mig jag har försökt. Ivermectin har basunerats ut av Tucker Carlson på Fox News, en välkänd förvillare, en mäktigare konspirationskälla än vår egen Swebb - tv.
Man är misstänksam mot vacciner men är villig att utsätta sig för en medicin avsedd för djur. Konspirationsteorier, oavsett ämne, har gemensamma nämnare. Politiska värderingar, en omvärldsbild som är genomsyrad av förakt för demokratiska institutioner och en avsaknad av tilltro till vetenskap.
Kunskap är i ständig förändring, vi lär oss mer hela tiden men det betyder inte att vetenskapen vilat på oklara grunder, bara att det är en ständig resa i sökandet efter ny kunskap. Kanske är det så att människor som inte förstår vetenskapliga resonemang inte heller låter sig övertygas av vetenskapen men från det är steget långt till att låta sig luras av influencers, privata bloggar och kända konspirationsteoretiker.
Förakt för politik och auktoriteter genomsyrar konspirationsteoretikernas världsbild. Självklart finns det olämpliga politiker, lögnaktiga och korrumperade individer men bland alla miljontals människor som åtar sig ett politiskt uppdrag säger sunda förnuftet att det finns människor som ärligt vill uträtta något för vår värld.
Misstron ligger i personligheten, inte hos en omvärld som inte är perfekt. På sikt är attackerna mot vetenskapen en fara för våra liv och våra institutioner, en större fara än vår nuvarande pandemi.
https://www.zerohedge.com/covid-19/...91lesLMF9PA4I-t_tLrcPBDk0DeZjMe5U7zbO9Q2-zMLI
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 220 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 220 inlägg
Och hur skiljer sig den vågen från alla andra vågor som har upphört utan användning av just det läkemedlet?S Surly skrev:
Är det inte så att det ligger i själva definitionen av våg att den går ned också?
Jag kan inte se något på din sida som hänvisar till en vetenskapligt gjord studie publicerad i ett betrott magasin.
Har för mig att det där ursprungligen kommer från gateway pundit. Det är en "nyhetssajt" som även hävdar att Trump vann valet 2020S Surly skrev:
Den sidan du länkar till verkar inte vara en bättre källa.
Här är en mer vetenskapligt underbyggd analys: https://healthfeedback.org/claimrev...he-use-of-ivermectin-jim-hoft-gateway-pundit/
Så vitt jag vet finns det inte en enda vetenskaplig studie som visar på att ivermectin är ett bra läkemedel i kampen mot corona. Det finns däremot mängder som visar på att vaccinen fungerar. Vill man ha en vetenskaplig grund till sitt agerande i frågan väljer man m.a.o. vaccin.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 220 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 220 inlägg