T
emmschen skrev:
Här är lite andra intressanta ”nyheter” i Coronahavet.
[länk]

Vill man veta mer kan man söka efter t.ex. Word Doctors Alliance.
Stiftung Corona Ausschuss är lite knepigare om man inte kan tyska. Ofta engelska också, men mycket mestadels tyska.
Var det inte du som påstod att du inte var konspirationsteoretiker utan bara lite lätt misstänksam mot just cornavaccin?

Det är nästan alltid så. Ni börjar lite försiktigt, doppar tårna i vattnet så att säga. Sen tar det inte lång tid innan ni går igång på alla åtta.

• Gilla
remrag och 6 till
  • Laddar…
T
emmschen skrev:
Jag förutsätter att det här är jättefejk. Men nu har jag sett det här dyka upp på flera ställen,
Så jag MÅSTE bara fråga! Ni som har tagit sprutan - är det någon som har testat detta?
Om inte, kan inte nån SNÄLLA prova, och rapportera tillbaka. Hur sjukt vore det?
Mitt chip är nog trasigt... testade med en neodyniummagnet jag plockat från en gammal hårddisk. Den trillade ner på bordet. Kanske måste byta batteri?

Neodyniummagnet från en gammal hårddisk ligger på ett vitt bord nära en persons arm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Posta inte mer sånt dravel. Tack.

• Gilla
  • Haha
remrag och 6 till
  • Laddar…
Fairlane
emmschen skrev:
Alltså haha!
Jag förutsätter att det här är jättefejk. Men nu har jag sett det här dyka upp på flera ställen,
Så jag MÅSTE bara fråga! Ni som har tagit sprutan - är det någon som har testat detta?
Om inte, kan inte nån SNÄLLA prova, och rapportera tillbaka. Hur sjukt vore det?

Jag måste få veta! Annars blir jag illa tvungen att magnetattackera min stackars 70-åriga farsa som kom undra om jag blivit spritt språngande haha!

[länk]
Det var inte snällt. Nu testade jag och magneten sitter fast så jag inte får loss den och måste åka till sjukhuset...

• Haha
Anonymiserad 141313 och 1 till
  • Laddar…
P
T tanaris skrev:
Var det inte du som påstod att du inte var konspirationsteoretiker utan bara lite lätt misstänksam mot just cornavaccin?

Det är nästan alltid så. Ni börjar lite försiktigt, doppar tårna i vattnet så att säga. Sen tar det inte lång tid innan ni går igång på alla åtta.
Jag följer nyheter på fler ställen än på SVT och expressen ja. Gör det mig till rasist, högerextremist och foliehatt också? Jag är inte lite lätt misstänksam mot coronavaccin. Jag är mycket skeptisk mot det. Jag är inte emot vaccin generellt. Men det här tänker jag inte ta. Inte nu iallafall. Jag väntar tills man vet mer om långtidsutsikterna. 2023 ska testerna vara klara. Är allt grönt då åskan jag fundera på saken. Men då är det här skräpet förhoppningsvis över.

Rätt konstigt ändå att man blir kallad konspirationsteoretiker för att man följer både fram- och ”baksidan” av ett högst infekterat ämne. Man kan ju inte bara kolla på ena sidan känner jag. Då blir det ju svårt att få en nyanserad bild av det hela.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
P
T tanaris skrev:
Mitt chip är nog trasigt... testade med en neodyniummagnet jag plockat från en gammal hårddisk. Den trillade ner på bordet. Kanske måste byta batteri?

[bild]

Posta inte mer sånt dravel. Tack.
Nu blev jag ändå lite besviken haha.
Tack att du tog dig tid :-)

emmschen skrev:
Jag följer nyheter på fler ställen än på SVT och expressen ja. Gör det mig till rasist, högerextremist och foliehatt också? Jag är inte lite lätt misstänksam mot coronavaccin. Jag är mycket skeptisk mot det. Jag är inte emot vaccin generellt. Men det här tänker jag inte ta. Inte nu iallafall. Jag väntar tills man vet mer om långtidsutsikterna. 2023 ska testerna vara klara. Är allt grönt då åskan jag fundera på saken. Men då är det här skräpet förhoppningsvis över.

Rätt konstigt ändå att man blir kallad konspirationsteoretiker för att man följer både fram- och ”baksidan” av ett högst infekterat ämne. Man kan ju inte bara kolla på ena sidan känner jag. Då blir det ju svårt att få en nyanserad bild av det hela.
Det är ju tur att inte alla resonerar som du, då skulle pandemin pågå i många år till..

• Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
emmschen skrev:
Jag följer nyheter på fler ställen än på SVT och expressen ja.
Jaha, men att länka till en två månader gammal debattartikel är ingen nyhet.

emmschen skrev:
2023 ska testerna vara klara. Är allt grönt då åskan jag fundera på saken. Men då är det här skräpet förhoppningsvis över.
Knappast, särskilt inte om det är många som inte vill vaccinera sig. Ju fler som inte vaccinerar sig desto mer långdraget blir det. T.ex. för att det då uppstår nya varianter som lyckas ta sig fram därför att de är mer smittsamma och kommer runt immunsystemet hos de som redan varit sjuka och/eller vaccinerade så att de blir sjuka igen och en del av dem avlider då.

• Gilla
remrag och 3 till
  • Laddar…
P
B b8q skrev:
Det är ju tur att inte alla resonerar som du, då skulle pandemin pågå i många år till..
Ja visst är det tur att det är så många som frivilligt ställer upp. Jag tycker det är superbra, för då slipper ju t.ex. jag :-) Det är ju helt ”frivilligt”, ändå får man skit från större delen av samhället för att man fritt väljer att inte vara med. Och snart får man väl inte resa alls utan att ha tagit det och registrerat sig med sitt vaccinpass. Men det är ju helt ”frivilligt”. Förutom att du plötsligt blir fånge i ditt eget land om du inte ”frivilligt” ställer upp. Nämnde jag att det är helt frivilligt förresten?

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
T
emmschen skrev:
Det är inte alls konstigt när man hänvisar till Newsvoice, World Doctors Alliance och "förutsätter att det är jättefejk" men ändå postar en artikel som handlar om vaccinchip.

Det är ingen skillnad mot att posta motsvarande länkar till att jorden är platt, chemtrails för mindcontrol är på riktigt och Lisbeth sköt Olof. Det är inte "baksidan" eller "andra sidan", det är en tredje sida där foliehattar och konspirationsteoretiker håller till.

• Gilla
  • Älska
remrag och 8 till
  • Laddar…
T
emmschen skrev:
Ja visst är det tur att det är så många som frivilligt ställer upp. Jag tycker det är superbra, för då slipper ju t.ex. jag :) Det är ju helt ”frivilligt”, ändå får man skit från större delen av samhället för att man fritt väljer att inte vara med. Och snart får man väl inte resa alls utan att ha tagit det och registrerat sig med sitt vaccinpass. Men det är ju helt ”frivilligt”. Förutom att du plötsligt blir fånge i ditt eget land om du inte ”frivilligt” ställer upp. Nämnde jag att det är helt frivilligt förresten?
Det är frivilligt att resa. Vill man ändå göra det finns det massor av regler man behöver förhålla sig till, och snart finns det förmodligen några till. Finns massor av regler jag inte gillar, men det är ju lite så det fungerar i ett demokratiskt samhälle. (Och i andra typer av samhällen också förstås, en del gillar ju att resa till militärdiktaturer.)

• Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
emmschen skrev:
2023 ska testerna vara klara. Är allt grönt då åskan jag fundera på saken. Men då är det här skräpet förhoppningsvis över.
[...]
Vi vet redan att det inte kommer att vara ”helt grönt” 2023 eftersom allting har bieffekter. Om coronan är över till dess har vi de som tagit fram, distribuerade och tagit vaccinet att tacka för det. Du å andra sidan, kommer att ha åkt snålskjuts hela vägen.

Men visst är det viktigt att du väger upp ditt informationsinsintag med en stor dos desinformation så att det inte blir för ensidigt.

• Gilla
  • Haha
remrag och 2 till
  • Laddar…
emmschen skrev:
Ja visst är det tur att det är så många som frivilligt ställer upp. Jag tycker det är superbra, för då slipper ju t.ex. jag :) Det är ju helt ”frivilligt”, ändå får man skit från större delen av samhället för att man fritt väljer att inte vara med. Och snart får man väl inte resa alls utan att ha tagit det och registrerat sig med sitt vaccinpass. Men det är ju helt ”frivilligt”. Förutom att du plötsligt blir fånge i ditt eget land om du inte ”frivilligt” ställer upp. Nämnde jag att det är helt frivilligt förresten?
Märkligt att du säger att du tycker att det är "superbra" att andra vaccinerar sig samtidigt som du så uppenbart försöker sprida oro och osäkerhet omkring vaccinerna. Det är knappast något som gör dig trovärdig i vad du säger.

Om andra länder inte vill ta emot dig utan vaccination är det knappast något du kan gnälla över, det är deras val precis som det är ditt val om du vill vaccinera dig eller inte.

• Gilla
remrag och 3 till
  • Laddar…
Början till slutet fortsätter, som förväntat.

""Antalet coronapatienter inom intensivvården har sjunkit med 24 procent på en vecka. Minskningen går just nu snabbare än efter de tidigare smittovågorna, men trycket på sjukvården är fortsatt mycket högt.""

""Med den nuvarande minskningstakten kommer antalet covidpatienter på iva att halveras om 20 dagar, visar SvD:s beräkning. Om hastigheten i nedgången håller i sig kommer vårdtrycket att sjunka snabbare nu än efter den första och den andra vågen.

https://www.svd.se/kraftig-minskning-pa-iva-forsta-gangen-pa-lange

• Gilla
remrag och 2 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Och jag kan tänka mig att personer med fetma ofta har diverse inflammationer i kroppen. Socker är t ex en av de stora faktorer i IBS.
Detta påverkar såklart patientens immunförsvar och covidsjukdomen blir allvarligare.
Det kan de ha, men inte nödvändigtvis (finns såklart några stereotypiska överviktiga människor som sitter vid tv dagarna i ända och äter praliner.., men många lever helt normala liv med motion/rörelse och vanlig mat). De finns också många hormonella problem som gör viktnedgången mycket svårare (men viktuppgång lättare! :oops:)

Det finns en del som fått sina extra kilon pga graviditeter, mediciner (i många fall mot inflammationer i kroppen), eller ”bara” för mycket öl i medelåldern (då bukfetman dyker upp)..

Jag känner många med IBS t ex men ingen av dem är överviktig (snarare åt andra hållet då de har problem med maten, de hittar ingen mat de tål/får behålla.. ).

Jag tror nämligen inte att de nödvändigtvis blir sjukare av själva covid utan.. påfrestningen runt blir högre.. tänk dig att ha fett/mage/bröst på 50 kg extra som ligger o trycker på lungorna.. som är problemet vid just covid.. de får högre belastning, svårare att dra andan.. svårare för lungorna att återhämta sig..

Varje ansträngning/rörelse.. ger dig det extra trycket på bröstet.. och du känner att du inte orkar.

Det är ju för paniken/obehaget de söver ner dig och lägger dig i respirator! Lungorna läker eg sämre i respiratorn (därför äldre nästan aldrig klarar den hjälpen).. för den tvingar in syre i så stor mängd att lungorna inte får vila/läka. Men när man är yngre har de iaf chansen.. (och det är ju inte direkt kul att ligga och känna att man kvävs hela tiden.. och få panik över det.. då blir allmänhälsan sämre!).

• Gilla
erik147 och 1 till
  • Laddar…
P
F fiskbuggaren skrev:
Men visst är det viktigt att du väger upp ditt informationsinsintag med en stor dos desinformation så att det inte blir för ensidigt.
Vilken desinformation menar du då?
Jag delade en länk där man kan läsa lite om ett gäng advokater som driver rättsliga processer rörande restriktioner som t.ex. har drivit massor av företagare i konkurs och tagit ifrån många anställda sin försörjning. DET kan man inte prata om utan att bli påhoppad? Varför är du så fientligt inställd? Jag personligen tycker att det är jättebra att någon orkar rota i och undersöka detta. Ju fler som gräver i ALLT desto bättre. Ju mer man undersöker vaccinerna, testerna, behandlingsmetoderna, egna vinstintressen o.s.v. desto bättre, och desto säkrare för alla. Eller?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.