Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Nä, men om man vänder på det så inser nog till och med kvällspressen(låter otroligt, jag vet) att det är en mindre bra idé att blåsa upp en obefogad rädsla för vaccineringen. Just för att det är väl känt att Covid-19 är låååångt farligare än vaccinet...

Eller vad tror du Staffans?
Bortsett ifrån din farlighetshypotes, som vi inget vet om ännu, håller jag med. Kan man kanske säga.
Om det är en mindre bra idé att blåsa upp en obefogad rädsla. Är det då inte en ännu bättre idé att dölja en befogad rädsla. För trots allt, är Coronan skadligare än vaccinet. Är det inte så du likaväl kunde sagt. Dvs. Så länge plus är större än minus, är alla medel tillåtna, i den allmänna hälsans namn.

Staffans

Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Nej
Källa på det:rofl:?

Staffans

BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Källa på det:rofl:?

Staffans
Du kan ju ge en källa till ditt påstående.

Annars kan du ju fundera på varför Läkemedelsverket skulle lista en massa biverkningar för alla läkemedel i stället för att hålla tyst om dem. Varför berätta att upp till 1 av 1000 får mycket allvarliga allergiska reaktioner av Alvedon och uppmuntra folk att berätta om de biverkningar de får?
Du kanske också kan svara på hur man får tusentals tidigare anställda att hålla tyst om fusket även efter några öl.

• Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
optimum
Inte att förglömma att vaccinen
är nödgodkända. Blandade eller inte, är det ett enda stort experiment.

Staffans
Benägen att hålla med.
Dock har tillverkarna av vaccinen kört de testplaner som man ska göra och vi är inte riktigt i mål och ändå godkänt att använda dem. Nödkodkännande och jag tycker man har gjort rätt. Lite 80/20 regeln. Men där man slagit till bromsen om man upptäcker något.

Men något mixtrande och blanda typer av vaccin har jag aldrig sett något om.
Inte heller förskjutna planer på dos 2 från tillverkarna.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
BirgitS
optimum optimum skrev:
Nödkodkännande och jag tycker man har gjort rätt.
Vaccinerna är inte nödgodkända i EU utan fullt godkända enligt normala procedurer, det är ju därför som EU började vaccinera senare än Storbritannien (som nödgodkände).

• Gilla
hapazard och 5 till
  • Laddar…
optimum
Nissens Nissens skrev:
Du verkar tro att de flesta sitter vid datorn när man skriver här. När jag inte jobbar så har jag sällan datorn igång.

Använder mobilen till nästan allt. Praktiskt för man kan ta fram den när det behagar, och behöver slå ihjäl lite tid. :)
Är väl ingen skillnad. Du är uppkopplad och köra på i detta forum.
Tycker faktiskt synd om dig. Ditt liv är på tok för mycket fokuserat på pandemin.

Jag har idag klippt gräset, fixat med utemöblerna som vi har vid sommarstugan och en del annat som behöver fixas. Samt en trevlig promenad med frugan och hunden mm.

Jag jobabr rätt sy mycket med datorn som verktyg men knappast när det är helg som idag.

Nisse, det finns ett liv utanför forumet. Rätt så trevligt sådant. Prova gärna och du kommer bli betydligt mer fridsam i själen. :heart:

Visst är Byggahus fantastiskt, där får vi vara OT i en tråd med nyheter bara man får mera "klick"
Du och jag är med och bidrager till deras omsättning. Fantastiskt fint.:cool:
Läs fort för jag kan bli anmäld av någon tråkmåns så raderas detta.

optimum
BirgitS BirgitS skrev:
Vaccinerna är inte nödgodkända i EU utan fullt godkända enligt normala procedurer, det är ju därför som EU började vaccinera senare än Storbritannien (som nödgodkände).
Jajajajajajajajajajaja
Du har rätt.
Men de är inte helt fullt testade

Vad är det som driver dig att hitta fel och hacka?

Har du inget liv?

Nissens
Bortsett ifrån din farlighetshypotes, som vi inget vet om ännu, håller jag med. Kan man kanske säga.
Om det är en mindre bra idé att blåsa upp en obefogad rädsla. Är det då inte en ännu bättre idé att dölja en befogad rädsla. För trots allt, är Coronan skadligare än vaccinet. Är det inte så du likaväl kunde sagt. Dvs. Så länge plus är större än minus, är alla medel tillåtna, i den allmänna hälsans namn.

Staffans
Jo, det var ju det jag skrev. Och det är många tiopotensers skillnad i risk, så valet är lätt.
Känns bra att ha fått den första sprutan, om jag förstått det rätt har kroppen efter tre veckor ett fullgott skydd mot allvarliga symtom. :)

BirgitS
optimum optimum skrev:
Jajajajajajajajajajaja
Du har rätt.
Men de är inte helt fullt testade

Vad är det som driver dig att hitta fel och hacka?

Har du inget liv?
De är minst lika mycket testade som andra vacciner. Sen får du kalla det halvt eller fullt eller vad du vill.

Att det står att vaccinerna är nödgodkända är ju sånt som får vaccinskeptiker att bli vaccinvägrare och det vill du väl inte.

Tack, jag har ett utmärkt liv som idag bland annat har omfattat 2 timmars cykling med fika. Dessutom ett liv som inte omfattar nödvändigt ont som gräsklippning, rensning av rabatter etc.

Nissens
optimum optimum skrev:
Är väl ingen skillnad. Du är uppkopplad och köra på i detta forum.
Tycker faktiskt synd om dig. Ditt liv är på tok för mycket fokuserat på pandemin.

Jag har idag klippt gräset, fixat med utemöblerna som vi har vid sommarstugan och en del annat som behöver fixas. Samt en trevlig promenad med frugan och hunden mm.

Jag jobabr rätt sy mycket med datorn som verktyg men knappast när det är helg som idag.

Nisse, det finns ett liv utanför forumet. Rätt så trevligt sådant. Prova gärna och du kommer bli betydligt mer fridsam i själen. :heart:

Visst är Byggahus fantastiskt, där får vi vara OT i en tråd med nyheter bara man får mera "klick"
Du och jag är med och bidrager till deras omsättning. Fantastiskt fint.:cool:
Läs fort för jag kan bli anmäld av någon tråkmåns så raderas detta.
Jadu, ibland har jag suttit ute på pass i skogen, ibland latat mig på altanen, byggt i garaget, varit på långpromenad, suttit i bilkö eller något annat tillfälle när jag lätt kollar nyheter, forum o annat. Istället för att bara titta ut i tomma luften.
Jag har en robot som klipper gräset, det är en fröjd att se den jobba. Så kan jag göra något annat vettigare. :)

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
optimum
Nissens Nissens skrev:
Jadu, ibland har jag suttit ute på pass i skogen, ibland latat mig på altanen, byggt i garaget, varit på långpromenad, suttit i bilkö eller något annat tillfälle när jag lätt kollar nyheter, forum o annat. Istället för att bara titta ut i tomma luften.
Jag har en robot som klipper gräset, det är en fröjd att se den jobba. Så kan jag göra något annat vettigare. :)
Har funderat på robot men den motionen behåller jag nog.
Hemma helt hopplöst men vid stugan vore det lösbart. Har klippare med elkabel så miljön är ok.
Gillar att röra på mig och helt naturligt och givetvis en stund i motionsspåret.
Se upp bara så det verkliga livet inte försvinner till förmån för det digitala.:love:

BirgitS
Nissens Nissens skrev:
Känns bra att ha fått den första sprutan, om jag förstått det rätt har kroppen efter tre veckor ett fullgott skydd mot allvarliga symtom. :)
Det är ju individuellt hur kroppen svarar på vaccinet men man ska inte räkna med att alla har 0 % risk att få allvarliga symtom tre veckor efter en dos. Israel har väl rapporterat en skyddseffekt mot allvarlig sjukdom på typ 96 % en vecka efter andra dosen om jag inte kommer ihåg fel.

J
optimum optimum skrev:
Benägen att hålla med.
Dock har tillverkarna av vaccinen kört de testplaner som man ska göra och vi är inte riktigt i mål och ändå godkänt att använda dem. Nödkodkännande och jag tycker man har gjort rätt. Lite 80/20 regeln. Men där man slagit till bromsen om man upptäcker något.

Men något mixtrande och blanda typer av vaccin har jag aldrig sett något om.
Inte heller förskjutna planer på dos 2 från tillverkarna.
Än en gång så är varken förskjutande av doser eller blandning av vaccin knappast något stort experimenterande...

• Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
optimum
För mig och frugan är det motsvarande som Independence Day.
När dos 2 är klar samt den tid som den behöver till vi har fullgott skydd.

Då firar vi med bubbel.

Så jäkla gott.:heart::heart::heart:

Jag tror vi till hösten kommer se en enorm ökning av allt positivt, lägre arbetslöshet, mer glädje, mer framtidshopp, mer av allt.

Jag tillhör de som ser mot framtiden med stor förhoppning, snart är eländet över.
Bryr mig inte om de som negativt ser framtiden som ett mörker. Min framtid är mycket ljus.

optimum
J Jonobe skrev:
Än en gång så är varken förskjutande av doser eller blandning av vaccin knappast något stort experimenterande...
Jag hoppas du har rätt. Vore väl bra.
Dock inte sett så mycket forskning om att experimentera med dessa två typer av vaccin.

Hur ser du själv på det? Hade du accepterat att först få AZ och sedan Pfizer/Moderna?
Frugan var klart tveksam men nu nöjd med beskedet att det blir AZ igen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.