997 238 läst ·
19 546 svar
997k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 204 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 204 inlägg
Då brukar det framgå av hur jag skriver.Staffans2000 skrev:
Du får väl undersöka de register över dödsorsaker och se om något annat har blivit mycket vanligare. Eller brukar du tro på konspirationsteorier utan verklighetsbakgrund?
Som emmschen skrev det har rapporterats att många dödsfall har inträffat inom två veckor efter vaccination. Dock långt färre än antalet som är rapporterade som avlidna med covid under samma tid. Vem som helst kan rapportera in att en anhörig har avlidit efter vaccination så det krävs ju inte att något på äldreboendet gör det.
Tur för dig, det.[SKPG]Zamora skrev:
Här kommer en hemlis. Läkare är människor och som sådana, är de påverkade av alla de brister vi övriga nedtyngs av. Girighet, lojalitet, rädsla, makthunger, få beröm, göra det som förväntas av en. Läkare är lika svaga i såväl köttet som anden, som vi andra. Så varför skulle just den yrkesgruppen bete sig annorlunda?
Staffans
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
Varför skulle dom?Staffans2000 skrev:
Tur för dig, det.
Här kommer en hemlis. Läkare är människor och som sådana, är de påverkade av alla de brister vi övriga nedtyngs av. Girighet, lojalitet, rädsla, makthunger, få beröm, göra det som förväntas av en. Läkare är lika svaga i såväl köttet som anden, som vi andra. Så varför skulle just den yrkesgruppen bete sig annorlunda?
Staffans
Är det inte jobbigt att gå runt i livet och misstro alla?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 204 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 204 inlägg
Men nu behövs det ju att samtliga läkare som skriver ut dödsfallsintyg ljuger. Eftersom alla andra inte håller på med osant intygande för jämnan så varför skulle alla läkare göra det?Staffans2000 skrev:
Tur för dig, det.
Staffans
Nej. Det gör det inte! Så varför "samtliga"? Det räcker gott och väl med att flocken går åt samma håll. Något enstaka bångstyrigt får, som går sin egen väg, gör ingen skillnad.BirgitS skrev:
Staffans
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 204 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 204 inlägg
Så du anser att en majoritet av alla jämnt håller på med osant intygande?Staffans2000 skrev:
Är det så jag ska tolka vad du skriver?
Vad skulle läkaren vinna på att skriva att en person dog av hjärtinfarkt, cancer eller något annat när det inte är så?
Är det inte risk för att anhöriga reagerar och börjar undersöka saken så att avlidna blir obducerade? Då blir det ju flera personer som måste ljuga på samma sätt om läkaren ska komma undan. Läkaren har mycket att förlora om legitimationen försvinner.
Precis som andra konspirationsteorier håller inte ditt resonemang i längden.
För att det kan vara bra för karriären att göra en bedömning man tror att det förväntas av en. Eller att de är övertygade att vaccinet är en gudagåva, så när verkligheten inte verkar stämma med förkunnelsen är det inte konstigt om de i all välmening, omedvetet eller inte, hjälper till lite för att rätta till siffrorna. Ungefär som det görs i krig. Som: vår beredskap är god. Eller Palmes lögn -Snus är snus och lögn är lögn.[SKPG]Zamora skrev:
Det finns massvis med exempel på slirningar av sanningen för det allmännas "bästa".
Staffans
Staffans
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 204 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 204 inlägg
Men det räcker ju inte med att slira lite på sanningen för det räcker ju med att 90 % av eventuella dödsfall orsakade av vaccin blir registrerade som det för att det ska börja utredas. Att 90 % blir felregistrerade är inte en slirning.Staffans2000 skrev:
För att det kan vara bra för karriären att göra en bedömning man tror att det förväntas av en. Eller att de är övertygade att vaccinet är en gudagåva, så när verkligheten inte verkar stämma med förkunnelsen är det inte konstigt om de i all välmening, omedvetet eller inte, hjälper till lite för att rätta till siffrorna. Ungefär som det görs i krig. Som: vår beredskap är god. Eller Palmes lögn -Snus är snus och lögn är lögn.
Det finns massvis med exempel på slirningar av sanningen för det allmännas "bästa".
Staffans
Staffans
Vad tror du händer med läkarens karriär om hen blir påkommen med osant intygande?
Den lär vara över och det är en mycket värre förlust än att någon annan läkare är sur på en.
När det gäller att byta anställning (för det är väl det du menar med "karriär") är det ju läkarbristen stor och knappast att en personalavdelning sitter och granskar vad det står på 1000-tals dödsfallsintyg för de lär anse att det finns mycket annat som är bra mycket viktigare att ta hänsyn till.
Ok, och vad är budskapet du försöker förmedla?Ulltand skrev:
Vore fint om du slutade hitta på vad jag säger och komma med egna tolkningar.
Prova att läsa det som jag skriver istället.
När epidemin bröt ut i Wuhan och man stängde ner hela staden var första tillfället att förbereda sig på att detta kunde bli en pandemin. Alla signaler fanns för det.
Uppenbar att Sverige inte gjorde det men vilka länder som gjort det vet jag inte och har jag aldrig antydd något om.
Att Sverige inte är världsbäst?
Det har jag nog aldrig trott, möjligen när jag var barn och inte visste bättre.
Nä, men om man vänder på det så inser nog till och med kvällspressen(låter otroligt, jag vet) att det är en mindre bra idé att blåsa upp en obefogad rädsla för vaccineringen. Just för att det är väl känt att Covid-19 är låååångt farligare än vaccinet...Staffans2000 skrev:
Eller vad tror du Staffans?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
Jaja, tur att det bara är din åsikt, för du kan antagligen inte backa upp det påståendet.Staffans2000 skrev:
För att det kan vara bra för karriären att göra en bedömning man tror att det förväntas av en. Eller att de är övertygade att vaccinet är en gudagåva, så när verkligheten inte verkar stämma med förkunnelsen är det inte konstigt om de i all välmening, omedvetet eller inte, hjälper till lite för att rätta till siffrorna. Ungefär som det görs i krig. Som: vår beredskap är god. Eller Palmes lögn -Snus är snus och lögn är lögn.
Staffans
Staffans
Jag säger inget om läkarna i sig, men läkemedelsbolag vill tjäna pengar (se läkemedelsrättegångar i usa, de har ganska många fall - alltså allmänt, inte just Corona) .. det är inte så att jag tror de tänker dra i bromsen i onödan när deras guldkalv växer.. oavsett om det innebär att några människor får sätta livet till.
Alla vill ha mer, därför det lovades ”guld och gröna skogar” från alla håll från början av pandemin (därför jag tidigt också sa att vaccineringen inte alls skulle vara klar så snabbt som de sa på tv).. med tillverkning/produktion o leverans.
Alla ville vara först.. alla visste vilken guldgruva det skulle bli att vara den första att börja lev vaccin till världen! (Även om de så skulle ha skänkt bort dem i början,. värdet att vara först var enormt!)
Alla vill ha mer, därför det lovades ”guld och gröna skogar” från alla håll från början av pandemin (därför jag tidigt också sa att vaccineringen inte alls skulle vara klar så snabbt som de sa på tv).. med tillverkning/produktion o leverans.
Alla ville vara först.. alla visste vilken guldgruva det skulle bli att vara den första att börja lev vaccin till världen! (Även om de så skulle ha skänkt bort dem i början,. värdet att vara först var enormt!)
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 204 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 204 inlägg
Visst är det så och det är ju därför som granskande Läkemedelsverket och motsv. i andra länder finns som nog snarast får beröm när de hittar något som ett företag har försökt dölja.Snigla skrev:
Jag säger inget om läkarna i sig, men läkemedelsbolag vill tjäna pengar (se läkemedelsrättegångar i usa, de har ganska många fall - alltså allmänt, inte just Corona) .. det är inte så att jag tror de tänker dra i bromsen i onödan när deras guldkalv växer.. oavsett om det innebär att några människor får sätta livet till.