Byggahus.se

Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd

1. B
    Medlem · Stockholms län · 19 377 inlägg

BirgitS

Medlem
    Nyinskrivningarna på IVA uppdateras flera gånger per dygn så vad menar du med att det skulle vara 2 dygn gammalt?
    Jag kan inte heller se någon nämnvärd skillnad mot hur det ser ut just nu, mer än att det som alla dagar fylls på med nya patienter.

2. U
    Medlem · 4 486 inlägg
    Restprodukter från tillverkningen (celler) orsakar blodpoppar hos allergiska individer.

""Den tyske professorn Andreas Greinacher, som har forskat på biverkningarna med Astra Zenecas vaccin, menar att när vaccinet kommer in i kroppen lämnar det rester, skräp, som inte behövs, skriver VG. Och det är dessa rester som enligt Greinacher orsakar de ovanliga men allvarliga biverkningar som vissa personer har fått av Vaxzevria.

Immunologen Anne Spurkland har på sitt laboratorium Domus Medica på Rikshospitalet i Oslo de celler som Greinacher har studerat.

– Vår kollega sa förra veckan att när vi tar in vaccinet i kroppen får vi inte bara adenovirus utan också rester från odlingsmetoden, säger Anne Spurkland till VG.

Andreas Greinacher upptäckte att vaccinet innehåller restproteiner och att ovaccinerade personer har antikroppar mot dessa proteiner. Resterna från vaccinet ihop med antikropparna har sedan bildat blodproppar.""

3. Nissens
    Medlem · 2 582 inlägg

Nissens

Medlem
  4. B
    Medlem · stockholm · 356 inlägg

brfbo

Medlem
    Jag kan tyvärr inte låta bli att skämmas för sverige när jag gång på gång får se dessa färgade kartor:cry:

5. B
    Medlem · stockholm · 356 inlägg

brfbo

Medlem
    Intressant!
    och det vore också intressant att såsmåningom få veta vilka "restprodukter" de andra vaccinerna lämnar, för att kunna jämföra och visa på skillnader mellan vaccinerna ang detta.

• Laddar…
  6. optimum
    Medlem · 5 203 inlägg
    Man jämför med antalet i befolkningen.

Det är nog vi som ska ses som avvikande som endast rapporterar tisdag-fredag och de flesta 7 dagar i veckan.
    Dessutom testades det betydligt mer förra våren i många av EU-länderna och vi kom igång väldigt sent varför det inte går att jämföra förra vårens siffror med denna vårens.

Men menar du att myndigheterna visar uppgifter de inte själva tror på?

7. optimum
    Medlem · 5 203 inlägg
    Nej jag tror på vad våra myndigheter säger förutom en sak och den var när de för drygt ett år sedan påstod att Sveriges beredskap var bra.
    Det visste väldigt många att den inte var. Men den var sämre än jag någonsin kunnat tro.
    För övrigt litar jag till på vad våra myndigheter säger även om jag själv lagt till mer skydd än de har i sina råd.

Alltså en armlängds avstånd är bättre än inget avstånd alls men mina 3-4 meter är bättre men deras uppgift stämmer ändå.

8. optimum
    Medlem · 5 203 inlägg
    Ja och dessutom var det nu nyheter om att antalet som behöver vård i Stockholm har ökat.

Att det är så svårt att följa myndigheternas råd, ofattbart.
    Endast förnekare kan se något annat i dessa siffror.
    Ständigt bortförklaringar istället för att se fakta.
    Det är inte över ännu det håller på för fullt i Sverige.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    upload_2021-5-5_5-38-42.png

• Laddar…
  9. Nissens
    Medlem · 2 582 inlägg

Nissens

Medlem
    Så du sätter inte munskydd på dina medarbetare och låter dem sitta nära varann och arbeta längre?

Och om du läser din egna historik i trådarna här så upptäcker du snart att dina inlägg i stor utsträckning sågar FHM och regeringens arbete i att bekämpa pandemin.

Det är minst sagt mycket märkligt att du inte vill kännas vid det. Vad har hänt?

• Laddar…
  10. Nissens
    Medlem · 2 582 inlägg

Nissens

Medlem
    Ja, för det är ju inte så att nya mutationer kommit som smittar betydligt lättare kan påverka?

Upplysningsvis är pandemin på gång för fullt i hela världen, inte bara i Sverige. Du var ju nyss glad att folk börjat boka resor, så du är inte så vass själv....

11. Nissens
    Medlem · 2 582 inlägg

Nissens

Medlem
    Läste di inte länken om rapporteringen i Cambodia? Där kan du prata om avvikande.

Eftersom du nu säger att Sverige är avvikande i sin rapportering, så kanske du kan redovisa i detalj hur andra länder rapporterar, du kan börja med EU länderna.

12. Nissens
    Medlem · 2 582 inlägg

Nissens

Medlem
    Kolla på de mer säkra siffrorna, som de som visar överdödligget istället. Då får du anledning till att sträcka på dig.

Det finns ingen anledning att skämmas för något . I så fall har många andra länder betydligt mer att skämmas för.

För övrigt begriper jag inte vem du skall skämmas inför? Tror du att Sverige får speciellt stor uppmärksamhet i världen? De flesta i vet inte ens vad Sverige är för något. :)

• Laddar…
  13. Fairlane
    Medlem · Stockholms Län · 4 514 inlägg

Fairlane

Medlem
    Bra då tror du alltså på det som sades på presskonferensen, att olika länder testar olika och rapporterar olika så det är vanskligt att jämföra.
    Ändå fick jag intrycket att att du faktiskt gjorde en jämförelse mellan länderna och kallade mig konspiratorisk när jag undrade om inte testning skiljer mellan länderna?!

• Laddar…
  14. B
    Medlem · Stockholms län · 19 377 inlägg

BirgitS

Medlem
    Är det verkligen någon här i tråden som har förnekat att pandemin och smittspridningen pågår i Sverige?

• Laddar…
  15. D
    Medlem · M · 2 075 inlägg

djac

Medlem
    Eller så väntar vi 10-15 år så hinner datan analyseras också?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.