1 013 544 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Injicera desinfektionsmedel var det Trump föreslog inför ett pressuppbåd.Nissens skrev:
Det lär ha varit en briefing där han snappat upp att solljus och desinfektionsmedel lätt dödar coronaviruset.
Att injicera medlet var hans egen idé som han ville skulle studeras,
Det kanske inte är en fråga som jag legat sömnlös över,,men hur tog han sig ur denna situation?
””At an Oval Office event on Friday, Trump sought to walk back those comments while also seeming to continue to advance his theory that disinfectants and sunlight might ultimately help within the body.
"I was asking a question sarcastically to reporters like you just to see what would happen," he told journalists at an event in the Oval Office.””
Bortförklaringen är värd att se. Finns en video på länkade sidan.
https://www.reuters.com/article/bus...de-peoples-bodies-were-sarcast-idUSKCN2262UD/
Alla vet väl att man dricker alkohol, inte injicerar? 😉
Nja, man skulle spruta in det i lungorna…blackarrow skrev:
Injicera desinfektionsmedel var det Trump föreslog inför ett pressuppbåd.
Det lär ha varit en briefing där han snappat upp att solljus och desinfektionsmedel lätt dödar coronaviruset.
Att injicera medlet var hans egen idé som han ville skulle studeras,
Det kanske inte är en fråga som jag legat sömnlös över,,men hur tog han sig ur denna situation?
Vill minnas att han hade en läkare i rummet som han försökte få att hålla med om att vara en bra idé…
Jag tror att han kom ur det eftersom den drunknade i alla andra konstigheter som oavbrutet hoppar ur hans mun…
🙄blackarrow skrev:
””At an Oval Office event on Friday, Trump sought to walk back those comments while also seeming to continue to advance his theory that disinfectants and sunlight might ultimately help within the body.
"I was asking a question sarcastically to reporters like you just to see what would happen," he told journalists at an event in the Oval Office.””
Haha, än mindre häller ner det i lungorna…blackarrow skrev:
Jag är mer än mätt på den mannen…
Det är sorgligt och mycket farligt, ledande personer på våra viktigaste myndigheter har bytts ut från kompetenta till politiskt följsamma och lättstyrda, oftast klasskamrater och partifolk.blackarrow skrev:
Nu ska du inte driva med någon som aspirerar på Nobelpris och förhandlar fred.
Nåja, finns lite att läsa i DN.
Kanske dags att dela upp Folkhälsomyndigheten och starta en ny Smittskyddmyndighet?
Jag förstår att han inte kan vara kvar.
"Vägs ände är nådd – efter två år som Sveriges statsepidemiolog lämnar jag nu Folkhälsomyndigheten. Avsaknaden av medicinsk kompetens i ledningen blir allt tydligare, och det finns ingen vilja till att förändra allvarliga brister i både ledarskap och medicinsk expertis. Jag har förlorat mitt förtroende för myndigheten, skriver Magnus Gisslén."
[länk]
"I dag finns inte en enda läkare eller person med djupare medicinsk kompetens i myndighetens ledningsgrupp
Han gör väl rätt sak men det är vår förlust, antar att han kommer ersättas av någon utan civilkurage och med bevisat hög lydighet.
Det var ju inte längesedan politikerna stoppade nya kostråd, dvs man detaljstyrde sakkunniga.
Livsmedelsverket uppdaterade kostråden, baserat på vetenskap, gällande rött kött och chark men regeringen körde äver dem och stoppade publiceringen. Nu får man såklart följa nya rön i alla fall som individ men är man tjänsteman så är fakta inget man bör snegla åt idag, det är lydnad som gäller i alla lägen.P pmd skrev:
Du har ganska dåligt minne. Jag vill inte påstå att det inte var tydligt att Trump var ute och cyklade men han påstod inte det du påstår.Nissens skrev:
Nja, man skulle spruta in det i lungorna…
Vill minnas att han hade en läkare i rummet som han försökte få att hålla med om att vara en bra idé…
Jag tror att han kom ur det eftersom den drunknade i alla andra konstigheter som oavbrutet hoppar ur hans mun…
🙄
Haha, än mindre häller ner det i lungorna…
Jag är mer än mätt på den mannen…
Intressant, det är faktiskt en tolkningsfråga:T Texan skrev:
https://www.facebook.com/share/v/1BtuDQsnWF/?mibextid=wwXIfr
Råden ändrades alltså med ett regeringsbeslut?D djac skrev:Livsmedelsverket uppdaterade kostråden, baserat på vetenskap, gällande rött kött och chark men regeringen körde äver dem och stoppade publiceringen. Nu får man såklart följa nya rön i alla fall som individ men är man tjänsteman så är fakta inget man bör snegla åt idag, det är lydnad som gäller i alla lägen.
Borde inte konstitutionsutskottet ha reagerat?
De senaste kostråden från Livsmedelsverket som Google hittar åt mig är från 28/4 i år.
De råden ser ut som jag är van vid att alla som vet nåt brukar ge. Mer grönsaker, mindre sötsaker, inte så mycket kött.
Jag vet inte om det är i förhållande till tidigare råd eller i förhållande till genomsnittssvenskens matvaror.
https://www.livsmedelsverket.se/om-...strad-med-fokus-pa-mer-gront-och-mindre-sott/
Vad ville Livsmedelsverket ge för råd innan regeringen ingrep?