1 013 595 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Jomenvisst, den fick jag äran att testa här i juni. Att jag kan ringa in den som covid är nog för att jag upplevde precis samma bottenlösa trötthet som jag hade i januari när både jag och min fru låg här hemma i sängen och yrade tillsammans. Hon sa att sovrummet luktade som ett indiskt resturangkök och jag replikerade att jag varken kunde bekräfta eller dementera, eftersom jag saknade allt lukt- och smaksinne. Men tröttheten fanns där.blackarrow skrev:
Resan i juni hade inte alls samma dignitet men den tröttheten kändes igen. Nu, dryga månaden efteråt, kan jag vissa morgnar fortfarande vakna upp med ett bedråvligt halsont.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nån med intresse kan ju få debunka denna: https://journalofindependentmedicin...C8SaEbGN9j_ij_HjPI_aem_44WLCrFOA0m-3wwXc9FhNw
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 078 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 078 inlägg
Eftersom jag inte tänker registrera mig för att läsa mer än sammanfattningen så kan jag ju bara utgå från den.Jarlingar skrev:
1. Man kan verkligen inte använda sig av VAERS på det sättet. Bara för att någon tycker det är bekvämt att skylla sin cancer på vaccin så är det verkligen inte sant.
2. Det står så här:
"In addition, we propose that the SARS-CoV-2 spike protein directly interferes with the fundamental pathways causing carcinogenesis, namely metabolic reprogramming, cancer stem cell propagation, apoptosis resistance, metastatic potential, and altered immune surveillance."
Vilket då innebär att få covid är det som är cancerframkallande och inte vaccinet eftersom man har mycket mer spikprotein i kroppen när man är sjuk i covid än när man just har blivit vaccinerad.
Tillägg:
3. Paul Marik har fått sin läkarlegitimation indragen efter att ha spridit felaktig medicinsk information. Dessförinnan blev han varnad för att ha skrivit ut läkemedel, inkl. beroendeframkallande, till andra än sina egna patienter. Var intensivvårdsläkare och inte vare sig infektions- eller cancerläkare. Han har kallat sig för en som vill destabilisera.
Redigerat:
Det räcker kanske med att konstatera att Journal of Independent Medicine ges ut av Independent Medical Alliance, en grupp som förespråkar ivermektin och hydroklorokin som botemedel mot covid-19.Jarlingar skrev:
En av grundarna heter Paul E. Marik.
Nja, det var väl mest Ivermektin, inte klorokin de använde. Det var inte så att de bara använde Ivermektin utan även i kombination med tex C-vitamin och B1 vitamin för tidig behandling. 😳
För svårare fall, längre gångna, så användes intravenös C-vitamin, vitamin D3, prednisolon(inflammationsdämpande) och heparin (blodförtunnande) enligt FLCCCs behandlingsprotokoll. 😳 😳
”…Pierre Kory and Paul Marik, two physicians known for continuing to promote ivermectin, an anti-parasitic medication, as a treatment for covid long after the medical community found it to be ineffective. The two men co-founded the Front Line Covid-19 Critical Care Alliance,…”
https://www.unmc.edu/healthsecurity...spreading-misinformation-lose-certifications/
FLCCC blev sedan Independent Medical Alliance som bland annat kämpar mot cancer.
https://imahealth.org/
För svårare fall, längre gångna, så användes intravenös C-vitamin, vitamin D3, prednisolon(inflammationsdämpande) och heparin (blodförtunnande) enligt FLCCCs behandlingsprotokoll. 😳 😳
”…Pierre Kory and Paul Marik, two physicians known for continuing to promote ivermectin, an anti-parasitic medication, as a treatment for covid long after the medical community found it to be ineffective. The two men co-founded the Front Line Covid-19 Critical Care Alliance,…”
https://www.unmc.edu/healthsecurity...spreading-misinformation-lose-certifications/
FLCCC blev sedan Independent Medical Alliance som bland annat kämpar mot cancer.
https://imahealth.org/
Något speciellt du syftar på?kashieda skrev:
Nu är det inget jag följer, men å ena sidan är läkarvetenskapen väldigt konservativ med sina beprövade behandlingsmetoder och å andra sidan vill läkemedelsföretag gärna hitta nya användningsområden för säkra mediciner och introducerar dem för nya behandlingar.
Där i gränslandet av trög läkarvetenskap och läkemedelsbolag som vill ha en lönsamhetsplan för nyutveckling av mediciner uppstår nog både konspirationsteorier och behandlingsmetoder från initiativrika läkare medan vanliga läkare inte vet något och inte vågar göra något, nedan folk dör i en ny farsot.
Det blir problematiskt när läkare blandar obeprövade och beprövade mediciner och desutom ger vitaminer som en del av behandlingen. 😳
Intravenös C-vitamin vid svåra covid låter rätt galet 😳
Fast det argumentet biter nog inte speciellt bra på foliehattar då de redan är övertygade om ivermektinets överlägsenhet..P pmd skrev:
@BirgitS tog fram några riktigt bra argument 👍
Nu ska du inte driva med någon som aspirerar på Nobelpris och förhandlar fred.D djac skrev:
Nåja, finns lite att läsa i DN.
Kanske dags att dela upp Folkhälsomyndigheten och starta en ny Smittskyddmyndighet?
Jag förstår att han inte kan vara kvar.
"Vägs ände är nådd – efter två år som Sveriges statsepidemiolog lämnar jag nu Folkhälsomyndigheten. Avsaknaden av medicinsk kompetens i ledningen blir allt tydligare, och det finns ingen vilja till att förändra allvarliga brister i både ledarskap och medicinsk expertis. Jag har förlorat mitt förtroende för myndigheten, skriver Magnus Gisslén."
https://www.dn.se/debatt/darfor-slutar-jag-som-statsepidemiolog/
"I dag finns inte en enda läkare eller person med djupare medicinsk kompetens i myndighetens ledningsgrupp
Under pandemin hade statsepidemiologen en chefsroll och satt i myndighetens ledningsgrupp. Då fanns också flera läkare i ledningen och generaldirektör Johan Carlson var själv infektionsläkare. När Anders Tegnell fick lämna sitt uppdrag valde myndigheten att statsepidemiologen inte längre skulle ha någon chefsposition. Jag tillträdde i en rådgivande roll utan beslutsmandat. När Johan Carlsons efterträdare, Karin Tegmark Wisell, fick lämna för ett drygt år sedan och ersattes av Olivia Wigzell, försvann den sista personen med medicinsk expertis ur ledningen.
I dag finns inte en enda läkare eller person med djupare medicinsk kompetens i myndighetens ledningsgrupp. Det är uppseendeväckande. Det handlar om den myndighet som ansvarar för smittskyddsfrågor i vardag och kris.
Chefer utan medicinsk kompetens saknar förmåga att värdera komplexa medicinska frågor, vilket riskerar att leda till felprioriteringar och att viktiga smittskyddsaspekter förbises. Ett tydligt exempel är vårens avpublicering av rekommendationer för handläggning av streptokockorsakad halsfluss, trots att råden var väl förankrade i vetenskap och syftade till att minska smittspridning, ett av myndighetens kärnuppdrag"
"Jag har själv varit utsatt för sådant maktspel
Ett svagt ledarskap bäddar också för intriger och maktkamp. När ämneskunskap saknas försvåras möjligheten att genomskåda dolda agendor och personlig positionering. Jag har själv varit utsatt för sådant maktspel, något som försvårat mitt arbete som statsepidemiolog."