1 014 363 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Det är inte mycket till nyheter ni skriver om senaste dagarna i den här tråden.
Mest massa tjafs.
Har ni tråkigt på semestern eller vad har hänt?
Mod har troligen tagit semester för annars hade hon fått rensa en hel del här.
Mest massa tjafs.
Har ni tråkigt på semestern eller vad har hänt?
Mod har troligen tagit semester för annars hade hon fått rensa en hel del här.
Jo, det har vi ju alltid haft men har inte det varit en hrmm.. "speciell grupp" som gjorde detta utifrån ideologiska sympatier de hade. Idag har vi valda makthavare som säger -fakta och vetenskap hit och fakta och vetenskap dit, nu gör vi som folk vill att det ska vara istället, även om det såklart är helt tokiga saker!Nissens skrev:
Detta kommer ju någonstans ifrån och denna hållning upplever jag har ökat enormt. De låter sig ledas vart som helst i nosringen, drivna av rädsla och hat.
Tror det är samma grundmekanismer som förintelseförnekarna utnyttjas med, men det verkar användas i nya sammanhang.D djac skrev:Jo, det har vi ju alltid haft men har inte det varit en hrmm.. "speciell grupp" som gjorde detta utifrån ideologiska sympatier de hade. Idag har vi valda makthavare som säger -fakta och vetenskap hit och fakta och vetenskap dit, nu gör vi som folk vill att det ska vara istället, även om det såklart är helt tokiga saker!
Detta kommer ju någonstans ifrån och denna hållning upplever jag har ökat enormt. De låter sig ledas vart som helst i nosringen, drivna av rädsla och hat.
Obs! Amatarslutsats. 🙂
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 873 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 873 inlägg
Det går ju inte riktigt ihop med dina inlägg somC C.Ö skrev:
"Tyckte det var ett klokt inlägg, hänger inte upp mig så mycket på vad som var länkat."
"Skulle egentligen kunna gillar alla inlägg här som är kritiska till sprutorna"
Du är ju uppenbart inte intresserad av om det som publicerats stämmer eller inte, så undrar vem som då blir lurad.
"Det viktigaste är inte om det är sant, det viktigaste är att andra blir tveksamma om vad som kan vara sant."Fairlane skrev:
Det går ju inte riktigt ihop med dina inlägg som
"Tyckte det var ett klokt inlägg, hänger inte upp mig så mycket på vad som var länkat."
"Skulle egentligen kunna gillar alla inlägg här som är kritiska till sprutorna"
Du är ju uppenbart inte intresserad av om det som publicerats stämmer eller inte, så undrar vem som då blir lurad.
Har inte missat nåt. Klart den är mer dödlig innan mutering till andra varianter men fortfarande var den bara farlig för de som hade underliggande sjukdom samt något enstaka fall utöver. De allra flesta blev inte alls sjuka ens av den tidiga spridningen.Nissens skrev:
Det du verkar ha missat helt är att de första varianterna av Covid var betydligt farligare än de som florerar nu.
Sjukhussystemet höll på att kollapsa under 2020, vilket gjorde att människor med andra åkommor inte fick den vården de borde fått.
NU är covid som en influensa, det var den inte tidigare.
Dåvarande regeringen tyckte det var nog med sjukvård då de inte satt arbetslösa att hjälpa till och inte passade på att köpa medicinsk utrustning i tid.
Man lät bland annat amerikanarna hinna före med att köpa Getinges lager på respiratorer.
Vet inte om det var själva grejen eller avkastningen på aktien som var mest underhållande.
Som anekdot kan jag upplysa herrn om att bland de första jobben som egen företagare vid 19 års ålder bland annat byggde utrustning till respiratorer som levererades till Asien.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 873 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 873 inlägg
Varför skulle Sverige köpa respiratorer om det nu inte var något problem med Covid?P Pligg85 skrev:Har inte missat nåt. Klart den är mer dödlig innan mutering till andra varianter men fortfarande var den bara farlig för de som hade underliggande sjukdom samt något enstaka fall utöver. De allra flesta blev inte alls sjuka ens av den tidiga spridningen.
Dåvarande regeringen tyckte det var nog med sjukvård då de inte satt arbetslösa att hjälpa till och inte passade på att köpa medicinsk utrustning i tid.
Man lät bland annat amerikanarna hinna före med att köpa Getinges lager på respiratorer.
Vet inte om det var själva grejen eller avkastningen på aktien som var mest underhållande.
Som anekdot kan jag upplysa herrn om att bland de första jobben som egen företagare vid 19 års ålder bland annat byggde utrustning till respiratorer som levererades till Asien.
Någon form av logik borde det väl finnas?
Sen är det ju väl bekant att det är regionerna, inte regeringen som är de som håller i vården.
Oklart vad du tänkt att de arbetslösa skulle hjälpa till med.
Ja, ditt till exempel. Det handlar inte om någonting som diskuteras… och knappt något annat heller.. 😉optimum skrev:
Redigerat: