R
M mickef skrev:
Jag tackar för det men jag tror inte att syftet med det dokumentet ger mig nåt svar på frågan, varför jag inte orkar traggla mig genom det.
Just det ja. Glömde att jag hade att göra med "micke nyfiken". Mannen som ställer tusen vaga frågor men aldrig är intresserad av svaren.
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
optimum
Det är inte mycket till nyheter ni skriver om senaste dagarna i den här tråden.
Mest massa tjafs.

Har ni tråkigt på semestern eller vad har hänt?

Mod har troligen tagit semester för annars hade hon fått rensa en hel del här.
 
  • Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
D
Nissens Nissens skrev:
Det finns ju de som förnekar förintelsen, och det visar väl att det finns många märkliga människor bland oss.
Jo, det har vi ju alltid haft men har inte det varit en hrmm.. "speciell grupp" som gjorde detta utifrån ideologiska sympatier de hade. Idag har vi valda makthavare som säger -fakta och vetenskap hit och fakta och vetenskap dit, nu gör vi som folk vill att det ska vara istället, även om det såklart är helt tokiga saker!

Detta kommer ju någonstans ifrån och denna hållning upplever jag har ökat enormt. De låter sig ledas vart som helst i nosringen, drivna av rädsla och hat.
 
  • Gilla
Krille4 och 6 till
  • Laddar…
C
D djac skrev:
Detta kommer ju någonstans ifrån och denna hållning upplever jag har ökat enormt. De låter sig ledas vart som helst i nosringen, drivna av rädsla och hat.
Att det ökar kan ju vara för att folk upptäcker hur lurade dom varit.
 
  • Haha
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Att det ökar kan ju vara för att folk upptäcker hur lurade dom varit.
Knappast , blandning av dåliga gener eller dåligt sällskap är mer sannolikt.
 
  • Gilla
  • Haha
Krille4 och 4 till
  • Laddar…
Nissens
D djac skrev:
Jo, det har vi ju alltid haft men har inte det varit en hrmm.. "speciell grupp" som gjorde detta utifrån ideologiska sympatier de hade. Idag har vi valda makthavare som säger -fakta och vetenskap hit och fakta och vetenskap dit, nu gör vi som folk vill att det ska vara istället, även om det såklart är helt tokiga saker!

Detta kommer ju någonstans ifrån och denna hållning upplever jag har ökat enormt. De låter sig ledas vart som helst i nosringen, drivna av rädsla och hat.
Tror det är samma grundmekanismer som förintelseförnekarna utnyttjas med, men det verkar användas i nya sammanhang.
Obs! Amatarslutsats. 🙂
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
C
optimum optimum skrev:
Mod har troligen tagit semester för annars hade hon fått rensa en hel del här.
Nädå moderatorn jobbar. Jag fick en varning för jag varit otrevlig. Vilket jag inte håller med om. Men tycker hon det så får det vara så.
 
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Just det ja. Glömde att jag hade att göra med "micke nyfiken". Mannen som ställer tusen vaga frågor men aldrig är intresserad av svaren.
Förstod du ens frågan?
 
  • Haha
Klacken
  • Laddar…
BirgitS
C C.Ö skrev:
Att det ökar kan ju vara för att folk upptäcker hur lurade dom varit.
De upptäcker att de har varit lurade och då låter de sig ledas vart som helst?
Är inte det senare just att vara lurad?
 
  • Gilla
Krille4 och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
C C.Ö skrev:
Att det ökar kan ju vara för att folk upptäcker hur lurade dom varit.
Det går ju inte riktigt ihop med dina inlägg som
"Tyckte det var ett klokt inlägg, hänger inte upp mig så mycket på vad som var länkat."
"Skulle egentligen kunna gillar alla inlägg här som är kritiska till sprutorna"

Du är ju uppenbart inte intresserad av om det som publicerats stämmer eller inte, så undrar vem som då blir lurad.
 
  • Gilla
  • Haha
Krille4 och 8 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Det går ju inte riktigt ihop med dina inlägg som
"Tyckte det var ett klokt inlägg, hänger inte upp mig så mycket på vad som var länkat."
"Skulle egentligen kunna gillar alla inlägg här som är kritiska till sprutorna"

Du är ju uppenbart inte intresserad av om det som publicerats stämmer eller inte, så undrar vem som då blir lurad.
"Det viktigaste är inte om det är sant, det viktigaste är att andra blir tveksamma om vad som kan vara sant."
 
  • Gilla
  • Älska
Krille4 och 7 till
  • Laddar…
R
M mickef skrev:
Förstod du ens frågan?
Kanske inte, i vanlig ordning menade du väl något annat än du skrev. Men jag har inte lust att vada genom din lervälling så jag lägger ner.
 
  • Gilla
Abies koreana och 3 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det du verkar ha missat helt är att de första varianterna av Covid var betydligt farligare än de som florerar nu.
Sjukhussystemet höll på att kollapsa under 2020, vilket gjorde att människor med andra åkommor inte fick den vården de borde fått.

NU är covid som en influensa, det var den inte tidigare.
Har inte missat nåt. Klart den är mer dödlig innan mutering till andra varianter men fortfarande var den bara farlig för de som hade underliggande sjukdom samt något enstaka fall utöver. De allra flesta blev inte alls sjuka ens av den tidiga spridningen.

Dåvarande regeringen tyckte det var nog med sjukvård då de inte satt arbetslösa att hjälpa till och inte passade på att köpa medicinsk utrustning i tid.
Man lät bland annat amerikanarna hinna före med att köpa Getinges lager på respiratorer.
Vet inte om det var själva grejen eller avkastningen på aktien som var mest underhållande.

Som anekdot kan jag upplysa herrn om att bland de första jobben som egen företagare vid 19 års ålder bland annat byggde utrustning till respiratorer som levererades till Asien.
 
  • Gilla
C.Ö
  • Laddar…
Fairlane
P Pligg85 skrev:
Har inte missat nåt. Klart den är mer dödlig innan mutering till andra varianter men fortfarande var den bara farlig för de som hade underliggande sjukdom samt något enstaka fall utöver. De allra flesta blev inte alls sjuka ens av den tidiga spridningen.

Dåvarande regeringen tyckte det var nog med sjukvård då de inte satt arbetslösa att hjälpa till och inte passade på att köpa medicinsk utrustning i tid.
Man lät bland annat amerikanarna hinna före med att köpa Getinges lager på respiratorer.
Vet inte om det var själva grejen eller avkastningen på aktien som var mest underhållande.

Som anekdot kan jag upplysa herrn om att bland de första jobben som egen företagare vid 19 års ålder bland annat byggde utrustning till respiratorer som levererades till Asien.
Varför skulle Sverige köpa respiratorer om det nu inte var något problem med Covid?

Någon form av logik borde det väl finnas?

Sen är det ju väl bekant att det är regionerna, inte regeringen som är de som håller i vården.

Oklart vad du tänkt att de arbetslösa skulle hjälpa till med.
 
  • Gilla
pmd och 5 till
  • Laddar…
Nissens
optimum optimum skrev:
Det är inte mycket till nyheter ni skriver om senaste dagarna i den här tråden.
Mest massa tjafs.

Har ni tråkigt på semestern eller vad har hänt?

Mod har troligen tagit semester för annars hade hon fått rensa en hel del här.
Ja, ditt till exempel. Det handlar inte om någonting som diskuteras… och knappt något annat heller.. 😉
 
Redigerat:
  • Haha
  • Arg
optimum och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.