Fairlane
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Krille4 och 8 till
  • Laddar…
P
Nissens Nissens skrev:
Det var bluff i Italien också då, där de körde lik på lastbilar ett tag när de normala transportresurserna inte räckte till?
Ja, det var väl CGI man fick se på teve? :-)

P
Nissens Nissens skrev:
Den kopplingen har jag missat, men det är väl ett mönster i deras liv antar jag. Att vara motvalls har ett egenvärde på något mystiskt sätt.
Det kan vara så, men det kan också vara så att de har dessa båda uppdrag att utföra.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
C
Fairlane Fairlane skrev:
Inte särskilt svårfunnet. Du har väl tillgång till Google?

[länk]
[länk]

Där har du två, det finns hur mycket som helst. Jag glömde en detalj som ofta förenar dessa (ofta, inte alltid), "klimatbluffen".
Tyvärr, jag måste göra dig besviken. Det "pravda" och andra liknande medier skickar ut är inte alltid sant.

R
M mickef skrev:
Frågan är var, inte om, underlaget finns.
Och jag har svarat dig.

Nissens
C C.Ö skrev:
Tyvärr, jag måste göra dig besviken. Det "pravda" och andra liknande medier skickar ut är inte alltid sant.
Sanningen och fakta är ju inte din ledstjärna, det är tydligt. Kan upplysa dig om att det finns inte någon enstaka källa som alltid är helt sann. Men det finns de som är mer eller mindre pålitliga, och om man har många oberoende hyfsat pålitliga källor som säger samna sak så har man kommit en bra bit på väg.

Dina idéer lär ju inteha många pålitliga källor som stöd..

• Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
P
D Dilato skrev:
Jag vet detta av egen erfarenhet, jag bor i Afrika ofta, jag har hus där.
Nog för att södra Skåne ligger långt nere i mörka södern, men att kalla det för Afrika tycker jag är lite ofint.

• Haha
Dilato
  • Laddar…
P
BirgitS
C C.Ö skrev:
Samma här, jag har med haft samma åsikter sedan det började och Kina visade folk som trillade ihop och dog på gatorna. Förstod då att allt var en stor bluff. Och precis dom du haft rätt från början.
Första coronatråden i forumet hade en TS som var i Sydkorea i samband med första utbrottet där och han såg en människa just falla ihop på gatan. Han hade panikkänslor när det gällde covid så honom fick vi andra hålla på och lugna ner t.ex. genom att förklara varför Sverige inte skulle införa inlåsning och nolltolerans som Kina.

C
Nissens Nissens skrev:
Sanningen och fakta är ju inte din ledstjärna, det är tydligt. Kan upplysa dig om att det finns inte någon enstaka källa som alltid är helt sann. Men det finns de som är mer eller mindre pålitliga, och om man har många oberoende hyfsat pålitliga källor som säger samna sak så har man kommit en bra bit på väg.

Dina idéer lär ju inteha många pålitliga källor som stöd..
Du har helt rätt i att ingen källa är helt sann.
Men vissa ljuger och undanhåller sanningen mer än andra. Och dom tror dom gör det i ett gott syfte. För om Svensken skulle få reda på sanningen så kan han börja tänka själv och då blir det farligt.

• Haha
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Men vissa ljuger och undanhåller sanningen mer än andra. Och dom tror dom gör det i ett gott syfte. För om Svensken skulle få reda på sanningen så kan han börja tänka själv och då blir det farligt.
Jojo, he låt när katta skit som vi säg i norr. Du kommer inte kunna påverka någon på detta forum med dina teorier och spådomar, försök gärna då det är rätt underhållande…

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Och jag har svarat dig.
Jag tackar för det men jag tror inte att syftet med det dokumentet ger mig nåt svar på frågan, varför jag inte orkar traggla mig genom det.

• Wow
RoAd
  • Laddar…
P
C C.Ö skrev:
Med referens till inlägg 18 688 så vill jag tillägga att uttrycket "tänka själv" tycks förekomma mycket i konspirationsteoretiska kretsar. I själva verket är det just den typen av personer som tänker mindre själva än andra.

• Gilla
  • Älska
Krille4 och 10 till
  • Laddar…
P
P Pligg85 skrev:
När man till och med fortsätter klassa det som en samhällsfarlig pandemi inte på grund av att sjukdomen är särskilt farlig i sig utan att det innebär samhällsproblem och störningar för att rekommendationerna är så strikta mot sjukdomen.
Covid19 blev avklassad som samhällsfarlig sjukdom för över ett år sen. Nästan ett och ett halvt år sen.

• Gilla
Guzzi och 7 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Troligen hos SÄPO och/eller MSB, men antagligen inte i öppna dokument.

Om jag vore mer nyfiken så skulle jag använda dessa kontaktuppgifter:
sakerhetspolisen@sakerhetspolisen.se
registrator@msb.se
Jag är inte mer nyfiken än att jag nöjer mig med ett svar från Skandiamannen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.