997 247 läst ·
19 546 svar
997k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Det var bluff i Italien också då, där de körde lik på lastbilar ett tag när de normala transportresurserna inte räckte till?C C.Ö skrev:Samma här, jag har med haft samma åsikter sedan det började och Kina visade folk som trillade ihop och dog på gatorna. Förstod då att allt var en stor bluff. Och precis dom du haft rätt från början. Sen är jag inte så duktig att uttrycka mig i ord och skrift. Jag behöver inga fina diagram och tabeller. Eftersom jag genomskådade detta från början.
Ni konspirationsteoretiker är fascinerande… eller nåt…
Redigerat:
Jisses, som motargument till att någon gör kopplingar mellan konspirationsteorier som dina och ryska trollfabriker, så använder du MER rysk propaganda. Hur står det till?C ChristianSch skrev:
Att detta forumet fortfarande tillåter registrering för konton som enbart är ute efter att sprida konspirationsteorier förbryllar mig fortfarande. Vad tillför du byggahus.se egentligen? Du är otrevlig och har så vitt jag kan se inte gjort en enda post utanför denna tråden.
Det hon har som du verkar ha stor brist av är verklighetsförankring. Du verkar vara en riktig haverist. Det är tydligt att du jobbar hårt med argumentationen, men det finns bara luft och lösryckt information bakom..C ChristianSch skrev:
Tycker det är intressant att antivaxarna och konspirationsteoretikerna nästan alltid är samma personer som försvarar Rysslands anfallskrig och vidriga övergrepp mot civilbefolkningen i Ukraina
Den kopplingen har jag missat, men det är väl ett mönster i deras liv antar jag. Att vara motvalls har ett egenvärde på något mystiskt sätt.Skandiamannen skrev:
Det finns som sagt en koppling. Ursprunget till mycket av konspirationsteorier, inte minst inom vaccinationsområdet, har sitt ursprung därifrån. Ett billigt och effektivt sätt att skapa instabilitet i samhället och misstro mot myndigheter i "fiendeland".Skandiamannen skrev:
En del är betalda för att sprida skiten, men de flesta är nog sk. "nyttiga idioter" som tror att de sett ljuset när de hittat någon smaskig video med dramatisk bakgrundsmusik på youtube.
Denna tråden gick ju fullständigt bananas, en påminnelse om att mängden nyttiga idioter idag kanske har nått en kritisk gräns och är ett reelt hot, det är nog svårt att som politiker idag att bli vald om du inte får med dig dessa och det skrämmer på riktigt.
För att knyta an till tråden så skulle det nog vara riktigt farligt om Coronan hade kommit idag istället.
För att knyta an till tråden så skulle det nog vara riktigt farligt om Coronan hade kommit idag istället.
Oavsett om du har covid19 eller någon vanlig influensa (eller annan smittsam sjukdom) så ska du avhålla dig från att träffa folk tills du är symtomfri (minst). Att göra som du gjorde är ytterst otrevligt mot dina medmänniskor.P Pligg85 skrev:
Du själv tycks behöva lite mer tid för att fatta.P Pligg85 skrev:
Har hela tiden hävdat att det är en vanlig influensa eller förkylning som vi kommer leva med i olika former. Den kommer kortsiktigt ta de svagaste och vi kommer bli immun mer eller mindre.Nissens skrev:
När man till och med fortsätter klassa det som en samhällsfarlig pandemi inte på grund av att sjukdomen är särskilt farlig i sig utan att det innebär samhällsproblem och störningar för att rekommendationerna är så strikta mot sjukdomen. Att samhällskritiska verksamheter hotas eftersom sakkunniga hostar hemma och får inte jobba för 85+ åldringar på hem kan dö.
Det är väl klart att det sticker i ögonen hos många när man öppet säger att det är bättre att offra 0.1% (De fysiskt svaga och defekta) av samhället istället för att sätta 99.9% i skiten.
Och idag står vi med det faktum att det inte ens finns någon som testar sig eller bryr sig längre. Det ÄR en vanlig förkylning som kommer och går.
Det är vårt agerande som gjorde covid "farlig"
Det har ingenting med tillgången på malarimedicin (hydroxyklorokin) att göra.C ChristianSch skrev:Jag föredrar de lösningar som använts i Latinamerikanska-, Afrikanska- och centralasiatiska länder- där motsvarande 2/3 av jordens befolkning bor och där de möjliggjort för människor att att få tag på exemplevis hydroxyklorokin, klorokinfosfat, ivermectin och andra effektiva läkemedel som fungerar både för behandling och som profylax. Dvs de stora delar av världen, där de fortsatte leva sina liv i den vardag som de var vana vid, utan att oroa sig för att de skulle sitta för nära någon annan på bussen.
Det beror på att det i Afrika knappt finns några gamla och sköra som kan dö av Covid, befolkningen i stort är ung och vältränad, välfärdsjukdomar som fetma, högt blodtryck och diabetes finns nästan inte, och det är just gamla och sjuka som dör av Covid.
Cirka 45% av Afrikas invånare är under 15 år medan motsvarande andel för Europa är ca 25%
Afrika har i dag en medianålder på 19 år, jämfört med 44,1 år för EU:s befolkning.
År 2019 var 20,8 % av EU:s befolkning 65 år eller äldre.
Bara några få procent av Afrikas invånare är över 60 år.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
De flesta afrikaner käkar inte medicin i profylaktiskt syfte, det har dom inte råd med.
Många springer i stället till medicinmannen som skinnar dom på pengar och hittar på någon kur som dom ska skölja dig med mitt i natten medans dom rabblar en ramsa som ska skydda mot de onda andarna.
Detta är jättevanligt även bland så kallat kristna och muslimer!
Jag vet detta av egen erfarenhet, jag bor i Afrika ofta, jag har hus där.