1 016 680 läst ·
19 546 svar
1017k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Om det hade gått att svara på ditt inlägg hade jag gjort det.Nissens skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 918 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 918 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 918 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 918 inlägg
Så skrev jag iofs inte..M mickef skrev:
Det är rimligt att en ovaccinerade är försiktigare just eftersom de har ett sämre skydd.
Om det sen är sannolikt att de faktiskt är det vet vi inte. Dvs, vi säger inte att det ena eller andra i den frågan utan helt enkelt "man kan inte veta det utan att genomföra en undersökning".
Jämför med en cyklist utan hjälm. Denne borde vara försiktigare än en med hjälm. Att hen borde det innebär inte automatiskt att det är så.
Det är väl ok att spekulera?Fairlane skrev:
Så skrev jag iofs inte..
Det är rimligt att en ovaccinerade är försiktigare just eftersom de har ett sämre skydd.
Om det sen är sannolikt att de faktiskt är det vet vi inte. Dvs, vi säger inte att det ena eller andra i den frågan utan helt enkelt "man kan inte veta det utan att genomföra en undersökning".
Jämför med en cyklist utan hjälm. Denne borde vara försiktigare än en med hjälm. Att hen borde det innebär inte automatiskt att det är så.
Typ: Jag tror att cyklister bär hjälm för att de tror att det är lag på det eller för att skydda sig eller kanske tom för att inte bli en börda för vården om olyckan är framme .
Vården är dimensionerad för olyckor och annat som normalt finns i samhället. Till skillnad mot extrema fenomen som en pandemi…M mickef skrev:
Rimligt är det förstås, men som sagt inte alls sannolikt eftersom de är kraftigt överrepresenterade på sjukhusen.M mickef skrev:
Du måste ju ändå acceptera hur verkligheten ser ut…
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 918 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 918 inlägg
Ja att vaccin ger ett bra skydd mot svår sjukdom vet de flesta. Om sen vaccinerade och ovaccinerade lever olika generellt är däremot svårare att svara på och en annan fråga.M mickef skrev:
Det är inte bara de som förnekar Covid-19 som struntar i att skydda sig. Alla som kallar det en förkylning eller ser det som en förkylning skyddar sig troligen inte särskilt väl.
Spekulera på du, men det skadar ju inte att vara tydlig med att det är en personlig spekulation som helt saknar stödbevis. Att folk säger emot får man räkna med när man spekulerar. Om jag spekulerar i att det är 50% sannolikhet i att nästa veckas lottorad är 1,2,3,4,5,6,7 så tror jag folk kommer säga emot, även om det säkert finns någon som tar det för en sanning också.