1 014 057 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Jo men redan nu ser man ju att de flesta inte ens märker av att de är sjuka.BirgitS skrev:
Har man några hjärnceller kvar om man sätter sig i en tunnelbanevagn om man tror man är smittad?BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Den som hade symtom var naturligtvis hemma. Enligt reglerna får symtomfria hämta ut covidtestet på apotek (personen hade också munskydd under hela resan). Vid det andra tillfället hämtade jag ut det.H hydrolift skrev:
Jag trodde det var så självklart att den som var sjuk var hemma att jag inte tänkte på att formuleringen kunde missförstås.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 872 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 872 inlägg
Jag tror få köper att allt var perfekt innan och att det är Covid-19 som är orsaken till alla problem inom vården och andra delar av samhället.D djac skrev:
För mig är det glasklart att det fanns problem innan, några väldigt tydliga och några, som tydliggjorts av pandemin. Jag anser att det är mycket viktigt att alla restriktioner försvinner, men jag tycker inte de vi har nu är så inskränkande att de inte kan ligga kvar tills vi åtminstone passerat peaken. Detta trots att en mindre andel nu blir svårt sjuka. Anledningen till att behålla restriktionerna är snarare att sprida ut sjukdomen lite över tid så att inte alltför många är sjuka samtidigt. Sen tycker jag väl att vissa av restriktionerna är rätt meningslösa. Att en nattklubb måste stänga klockan 23 känns lite meningslöst. Det kvittar lite om de har öppet några timmar till, de som gått dit har redan hunnit bli smittade klockan 23. Möjligen stannar några hemma om de inte får festa till klockan 3 eller 5, men det är så få så det spelar ingen praktiskt roll.
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Eftersom taxi testerna inte längre finns så blir det ju svårt för de som inte har närstående att inte åka själv och hämta.
Jo jag var in en sväng på Apoteket och det var en stor veritabel smitthärd med hostande och snörvlande folk som skulle hämta/lämna sin provkit. (plus att en kassa bröt ihop så det blandades folk ännu mer)AndersMalmgren skrev:
Men vad gör det? En Omikron-infektion är en medicinskt lindrig infektion! Äntligen ser vi ett slut!
Ok.BirgitS skrev:
Den som hade symtom var naturligtvis hemma. Enligt reglerna får symtomfria hämta ut covidtestet på apotek (personen hade också munskydd under hela resan). Vid det andra tillfället hämtade jag ut det.
Jag trodde det var så självklart att den som var sjuk var hemma att jag inte tänkte på att formuleringen kunde missförstås.
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Så länge vi har hysteriskt folk som tex Birgit här i tråden så tror jag tyvärr inte vi kommer se slutet. Hur lindring covid än blirP paralun skrev:Jo jag var in en sväng på Apoteket och det var en stor veritabel smitthärd med hostande och snörvlande folk som skulle hämta/lämna sin provkit. (plus att en kassa bröt ihop så det blandades folk ännu mer)
Men vad gör det? En Omikron-infektion är en medicinskt lindrig infektion! Äntligen ser vi ett slut!
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
En annan grej som är irreterande är hur jävla kasst vaccinationsbokningen fungerar. Systemet fungerade sämnre med Dos 3 än med 1 och 2 också. De borde hyra in SFs utvecklare. DE kan det här med slottar vid bokning.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Det finns fortfarande hemtest men de tar fort slut så det gäller att vara på hugget på morgonen för att få ett.AndersMalmgren skrev:
Men annars finns ju grannar och vänner också. Samt för de som har bil finns drive-in och så drop-in för de som bor nära ett sånt ställe.
Hemtest med taxibud finns inte alls i de flesta regioner utan där har man alltid fått klara sig med andra sätt.
Jodå....AndersMalmgren skrev:
Se det här reportaget, hela och noggrannt lyssna, det är värt det!!
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/vaxande-kritik-mot-regeringens-nya-restriktioner
Han borde få en staty på Avenyn för att han ifrågasätter Fohm och Stockholmsfolket!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg