E erikus skrev:
Håller med.
Från att ha varit mitt husorgan som liten grabb med en fantastik postorderkatalog,her det bara gått utför.
Ett riktigt skitföretag med husgeråd.
Det som är obegripligt att företaget går bra.Men det säger väl bara vilka deras kunder är
Tack!
Jag handlar där! Man får vad man betalar för! Övervägande nöjd. Det är klart jag inte köper det jag inte vill ha! Gäller överallt och alltid.

• Gilla
elle10
  • Laddar…
T toolman77 skrev:
Den här är grym till schraderventiler och funderar ok till presta
[länk]
Är det inte samma de har på Harald Nyborg som kostar hälften av den på Jula?

Jag är i Finland så jag får väl kolla om jag hittar något liknande. Men hur funkar den där ventilen så den blir universiell i funktionen, nån som har närbild?

Mikael_L
D Daos69 skrev:
osäker om du menar presta eller schrader ventiler, men båda är ganska vanliga. en bra pump som klarar båda två är värt att ha. denna rekommenderar jag, har haft min i 10 år, utan problem:
Då han skrev "vanliga cykelventiler" tror du inte det menades dunlop-ventilen då?
Det brukar jag mena som vanlig cykel-ventil.
Schrader kallar jag bilventil. Och allt annat är otillåtet i min värld.

• Gilla
Fario
  • Laddar…
Jag vet det finns stora, som passar med samma påfyllare som till bilen, och det finns mindre, som inte passar. Men har inte lyckats med konststycket att komma ihåg vilken som är vilken. Dunlop, presta och schlager eller vad de nu heter

Redigerat:
H heimlaga skrev:
Ett femte exempel är en spade. Letar sedan två år efter en spade av fungewrande kvalitet. Hittade i höstas en snöskyffel efter ett och ett halvt års sökande.
Kolla efter redskap från Bjärnums Redskapsfabrik. Mitt första redskap därifrån var en skyffel för över 30 år sedan och den håller fint ännu. Sedan har det fyllts på med fler grejor därifrån. Att de tillverkas i en liten trevlig verkstad i grannbyn gör grejorna bara bättre.

MultiMan
J Johan_F skrev:
Kolla efter redskap från Bjärnums Redskapsfabrik. Mitt första redskap därifrån var en skyffel för över 30 år sedan och den håller fint ännu. Sedan har det fyllts på med fler grejor därifrån. Att de tillverkas i en liten trevlig verkstad i grannbyn gör grejorna bara bättre.
Växte upp i närheten av Bjärnum men helt missat detta. Jag tackar så mycket för tipset! Nu gäller det bara att hitta någon där jag bor nu som säljer eftersom de inte verkar sälja direkt till kund.

S Sven Thomas Jansson skrev:
Jag var leverantör till Clas Ohlson under hela 1990-talet och vet att man satsat medvetet på att öka andelen kvinnliga kunder i butiken - jag har t ex köpt en rosa tumstock åt min sambo på CO. Som en kul grej,,,,

Biltema, Jula och CO har nischat in sig på lite olika kunder men jag handlar hos alla 3.

COTECH är jag nöjd med och de har 5 års garanti, skruv köper jag på Biltema och så vidare.
Biltemas skruv är ju helkass

• Gilla
etompau
  • Laddar…
J Johan_F skrev:
Den senaste gången jag var på CO gick jag närmaste vägen och tog två kartonger med A4-papper till firman. Förväntade mig tyvärr inget annat jag behövde så jag tittade inte ens på några av de övriga varorna. Sortimentet har blivit alltmer ointressant trots att jag har en hyfsad verkstad i huset, bygger elektronik och sköter mycket utrustning.

Annat var det på 70-talet när jag som grabb omedelbart kunde hitta nästan allt i den vältummade CO-katalogen!

Få se nu, tror ni det går att köpa reservdelar till den gröna bandsågen 40-4142 från CO från 1990-talet?
Även om det mesta till den bandsågen verkar ha utgått så finns iaf iläggsbrickan att köpa som reservdel fortfarande. Du hittar här om du skulle behöva en sådan: https://www.clasohlson.com/se/Iläggsbricka/p/Pr501978000

• Gilla
Johan_F
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo fast inget slår ju en butik i närheten :)
Du bor för off ;)

• Gilla
cope
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Du bor för off ;)
Om jag måste välja mellan o-ringar eller avsmakningsmenyer vet jag vad jag väljer! ;)

Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag var tvungen att googla. :)
[länk]
[bild]
Det är pump för Dunlop ventiler som är problemet.

H heimlaga skrev:
pump med adapter för presta funkar fint för dunlop

Mikael_L
H heimlaga skrev:
Som jag skrev i inlägg 217, hitta en klassisk pieper pump. Den borde finnas i Finland också.
Prova google.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.