Z Zodde skrev:
Du försöker bevisa nåt som gällt sen mid 2021, dvs Tyskland orsak tillvolatila elpriser å kommer med ett citat som säger det är vindstilla i Tyskland. Var det verkligen det bästa du hade?

Tror vi alla mår bäst av att vi helt enkelt glömmer din hemmasnickrade teori.
Forumet känner till den så du behöver inte upprepa den likt en papegoja in absurdum

Då slipper den också bli ifrågasatt, når du uppenbarligen inte behärskar då du ständigt kommer med annat än det du blir ifrågasatt på.
Men lägg ner!

Sen angående baltländerna så påskyndar det nog Estlands beslut om SMR reaktorer.

https://www.world-nuclear-news.org/articles/fermi-energia-kicks-off-smr-site-selection-process

P paralun skrev:
Men lägg ner!
Moget, konstaterar som väntat att du hade noll uppbackning för din hemmasnickrade teori. Håll den för dig själv framöver så gör du forumet en stor tjänst.

Z Zodde skrev:
Moget, konstaterar som väntat att du hade noll uppbackning för din hemmasnickrade teori. Håll den för dig själv framöver så gör du forumet en stor tjänst.
Jo men har du har ju absolut inget att komma med förutom en massa skällande.... Magda/Störe-taktik? 😉

P paralun skrev:
Jo men har du har ju absolut inget att komma med förutom en massa skällande.... Magda/Störe-taktik? 😉
Helt rätt, jag har inga hemmasnickrade teorier jag behöver försvara. Jag slänger inte ur mig lögner. Jag har öht inga åsikter som avviker från proffsens. (Det har jag som lekman, likt dig, noll förutsättningar att underbygga)

Däremot ifrågasätter jag dina underliga påståenden som du till leda matar forumet med.

Noterar att du vägrar å verifiera nåt som helst, då föreslår jag du besparar forumet dessa ständiga upprepningar som bara skapar irritation.

Z Zodde skrev:
Helt rätt, jag har inga hemmasnickrade teorier jag behöver försvara. Jag slänger inte ur mig lögner. Jag har öht inga åsikter som avviker från proffsens. (Det har jag som lekman, likt dig, noll förutsättningar att underbygga)

Däremot ifrågasätter jag dina underliga påståenden som du till leda matar forumet med.

Noterar att du vägrar å verifiera nåt som helst, då föreslår jag du besparar forumet dessa ständiga upprepningar som bara skapar irritation.
Lögner?

Jo ser man det från ovan så fick storsossen Scholz på nöten igår och det är nya tider.
Hoppas det sprider sig till elmarknaden och Norge har tagit ett bra initiativ för att röra om i grytan

https://www.dn.se/varlden/anna-lena...arhagor-har-besannats-om-relationen-till-usa/

P paralun skrev:
Lögner?
Ja, dina!
Inte nån politikers (finns lögnare där också)

Hade du nåt konkret å svara med?

Z Zodde skrev:
Ja, dina!
Inte nån politikers (finns lögnare där också)

Hade du nåt konkret å svara med?
Nej jag frågade dig om vilka lögner du avser?

Du klarar ju inte av att argumentera! För att återgå till sossar så verkar de bli rasande och bara skälla precis som Scholz i DN-artikeln.

P paralun skrev:
Nej jag frågade du dig om vilka lögner du avser?

Du klarar ju inte av att argumentera! För att återgå till sossar så verkar de bli rasande och bara skälla precis som Scholz i DN-artikeln.
Vilka lögner jag avser?
Jag har upprepat dom så många gånger så du kan inte ha missat dem.

Men du får lite konkret här.

Varför påstod du (när nån frågade) att Vattenfall inte redovisade sina prishedgar när VF tvärtom är mest transparenta bolaget på marknaden?

Varför påstod du att VF anser elmarknaden söder om Skandinavien dysfunktionell?

Phuu skaffa ett liv du paralun o zodde, ni borde bli politiker.. men det är kanske så att du, ni är redan
, avrreagera på er bara ..... ???

• Haha
jawen
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Vilka lögner jag avser?
Jag har upprepat dom så många gånger så du kan inte ha missat dem.

Men du får lite konkret här.

Varför påstod du (när nån frågade) att Vattenfall inte redovisade sina prishedgar när VF tvärtom är mest transparenta bolaget på marknaden?

Varför påstod du att VF anser elmarknaden söder om Skandinavien dysfunktionell?
Nej du har aldrig kommit med något konkret angënde huvudproblemet med elmarknaden.
Bara en massa bjäbbande.

Favorit i repris som förklarar det här sedan länge.

Verdens dummeste energipolitikk har gitt resultater​

https://www.finansavisen.no/nyheter...tikk-har-gitt-resultater?zephr_sso_ott=PtrhNB

P paralun skrev:
Nej du har aldrig kommit med något konkret angënde huvudproblemet med elmarknaden.
Bara en massa bjäbbande.

Favorit i repris som förklarar det här sedan länge.

Verdens dummeste energipolitikk har gitt resultater​

[länk]
Du fick just 2 av dina lögner serverade.
Kan du inte bemöta/förklara?

Z Zodde skrev:
Du fick just 2 av dina lögner serverade.
Kan du inte bemöta/förklara?
Nej jag nöjer mig med att du nu klarsynt insett att en volatil elmarknad inte är bra.

Sen kommer du nog fram till grundorsaken till varför elmarknaden är volatil.

G goerana skrev:
Phuu skaffa ett liv du paralun o zodde, ni borde bli politiker.. men det är kanske så att du, ni är redan
, avrreagera på er bara ..... ???
Det handlar inte om åsikter. Det handlar om direkta lögner som om de får stå oemotsagda blir trådsanningar.
P paralun skrev:
Nej jag nöjer mig med att du nu klarsynt insett att en volatil elmarknad inte är bra.

Sen kommer du nog fram till grundorsaken till varför elmarknaden är volatil.
Fegar ur när du blir synad alltså.
Sluta sprid lögner då slipper du stå till svars.

Fairlane
P paralun skrev:
Lögner?

Jo ser man det från ovan så fick storsossen Scholz på nöten igår och det är nya tider.
Hoppas det sprider sig till elmarknaden och Norge har tagit ett bra initiativ för att röra om i grytan

[länk]
Storsossen Schools och hela Europa, inklusive Ukraina. Det där har inte ett dugg med elenergi att göra. Det är en typisk Trump (och medarbetare)-grej, som bara har med makt att göra. Du vet han som skulle fixa fred i Ukraina inom 24h, han som du utgått ifrån har haft en plan. Planen verkar vara enkel, ge Ryssland vad de behöver, bråka med vänner etc. Trumps sändebud pratar alltså inte med Tysklands förbundskansler utan med ledaren för AfD, som ligger nära Ryssland och vill splittra EU. Ett splittrat EU skulle nog vare sig Trump eller Musk ogilla. Trump skiter fullständigt i Ukraina, han skiter fullständigt i Europa och han skiter fullständigt i tysk energipolitik. Hur kan du koppla den artikeln till elenergi? Eller vill du vara ge dig på tyska S (och S i andra länder) så att valfri artikel om hur någon där behandlas illa är bra?

• Gilla
Lullejulle och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Storsossen Schools och hela Europa, inklusive Ukraina. Det där har inte ett dugg med elenergi att göra. Det är en typisk Trump (och medarbetare)-grej, som bara har med makt att göra. Du vet han som skulle fixa fred i Ukraina inom 24h, han som du utgått ifrån har haft en plan. Planen verkar vara enkel, ge Ryssland vad de behöver, bråka med vänner etc. Trumps sändebud pratar alltså inte med Tysklands förbundskansler utan med ledaren för AfD, som ligger nära Ryssland och vill splittra EU. Ett splittrat EU skulle nog vare sig Trump eller Musk ogilla. Trump skiter fullständigt i Ukraina, han skiter fullständigt i Europa och han skiter fullständigt i tysk energipolitik. Hur kan du koppla den artikeln till elenergi? Eller vill du vara ge dig på tyska S (och S i andra länder) så att valfri artikel om hur någon där behandlas illa är bra?
Jo det har det nog.... från början så pratade ju Magda, Mette, Störe samt Scholz ihop sig om elen och speciellt Scholz är nog tvungen att se över allt han gör. Oavsett Trumpen så är det ju samma raseri över att någon går emot en "storsosse" som han. Sen förefaller Vance ha använt precis samma taktik som Musken.
Men det vankas ju nyval snart i Tyskland!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.