Var och tittade på ett bygge där man gjutit in 50mm rör för centraldammsugare i betong sulan. Är det så smart ?
Vi bygger sutteräng med ytong i sluttningsplanen så det vore ju bra att ha dom rören i sulan så jag slipper "fräsa" in dom i ytong blocken. Men var gör man när det blir "stopp" i röret ?

Draven skrev:
Var och tittade på ett bygge där man gjutit in 50mm rör för centraldammsugare i betong sulan. Är det så smart ?
Vi bygger sutteräng med ytong i sluttningsplanen så det vore ju bra att ha dom rören i sulan så jag slipper "fräsa" in dom i ytong blocken. Men var gör man när det blir "stopp" i röret ?
Kan inte vara några problem med tanke på att man gjuter in avloppsrören i plattan. Om dammsugarinstallationen är rätt gjord skall de krökar som sitter i uttagen var betydligt skarpare än de som sitter i "stammen". På så sätt fastnar saker och ting direkt i uttaget om det är för stort.

Bob_the_builder
Jag tror att man måste vara VÄLDIGT försiktig när man gör jobbet med grunden om man vill gjuta in dammsugarrören. De är avsevärt tunnare än avloppsrör. Förmodligen skulle de spricka om man klev på dem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.