Fokusera inte så mycket på vad man får och inte får, utan försök ta reda på orsaken, vad som kan vara ett problem med att lägga utgående N och PE under samma klämma. Antag att man missar något så att anslutningen glappar från plinten, men N och PE i kabeln har fortfarande kontakt med varandra. Det blir då i praktiken ett PEN-brott och man tappar helt vitsen med att försöka komma bort från PEN-problemen genom att gå ut med TN-S. Med separata klämmor finns inte den risken.
Så, som med de flesta frågor, se till att göra ett bra jobb med anslutningen. Då det bara handlar om en kort stump till utsidan skåpet har man inte mycket nytta av TN-S. Så välj efter vad som fungerar bäst på plinten ihop med de andra ledarna och dess typ (EK, FK) så att alla hamnar under tryck från mantelskruven.