Har skaffat mig benders justerbara nockbrädshållare och enligt monteringsanvisningen ska man ska cc600vid råspont och dubbla 25x38mm som nockbräda. Varför det? Man kan väl sätta cc1200 och ha en 45x45 nockregel som vid lätt underlagstak?
Frågade Benders och fick ingen förklaring som svar utan bara att ”det stämmer”.

Kanske beror det på hur man satt ströläkten. Jag har cc1200 mellan takstolarna och har sett till att fästa ströläkt över takstolarna. Har typ cc380 mellan ströläkten.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.