9 939 läst ·
41 svar
10k läst
41 svar
Canaldigital Blackfriday 2016
Nu fick jag en likadan avisering per epost, så då är den väl på gång äntligen.ClasseClas skrev:Jag fick idag en skitskum avisering från Elgiganten om leverans. Problemet är att jag inte har beställt ngt från dem och det står ingenting om vad det är. Efter mkt funderande så misstänker jag att det är AppleTVn som är på gång nu. Jag får se, annars är det väl någon som försöker finta mig trots leverans till hemadressen eller till utlämningsstället.
Kollade just, har en administrationsavgift på 99kr som jag inte längre minns om vi avtalade. Får kanske göra mig besväret att leta upp mitt inspelade samtal med kundtjänst...
Ibland är det bra att vara lite paranoid och spela in allt...
"Nej, det är ingen startavgift och inga andra extra kostnader"
Ibland är det bra att vara lite paranoid och spela in allt...
"Nej, det är ingen startavgift och inga andra extra kostnader"
Redigerat:
...och nu när man aviserade autogirodragningen för April så hade man förstås fortsatt debitera för C-more-paketet a 500kr ungefär. Istället för att vara på 170kr så var fakturan på 629kr.
Kundtjänst försökte hävda att jag behöver säga upp C-more delen vilket förstås är helt fel och lögn. Det har inte skrivits något om att detta var en tillsvidaretjänst utan bara "tre månader gratis C-more ingår". Att jag inte behöver säga upp något har jag förövrigt inspelat från mitt första samtal med kundtjänst när jag beställde.
Nu tog man bort denna autogirodragning och föreslog att jag skulle betala manuellt vilket jag tackade nej till eftersom dom gjort fel, så nu kommer två månadsavgifter på nästa faktura istället.
Hur många av er tror att Canaldigital lyckas låta bli att debitera en förseningsavgift på denna fakturar? Det blir spännande att se....
Kundtjänst försökte hävda att jag behöver säga upp C-more delen vilket förstås är helt fel och lögn. Det har inte skrivits något om att detta var en tillsvidaretjänst utan bara "tre månader gratis C-more ingår". Att jag inte behöver säga upp något har jag förövrigt inspelat från mitt första samtal med kundtjänst när jag beställde.
Nu tog man bort denna autogirodragning och föreslog att jag skulle betala manuellt vilket jag tackade nej till eftersom dom gjort fel, så nu kommer två månadsavgifter på nästa faktura istället.
Hur många av er tror att Canaldigital lyckas låta bli att debitera en förseningsavgift på denna fakturar? Det blir spännande att se....
Ingen faktura kom till oss heller. Däremot fanns den på mina sidor att ladda ner.
Det hade dom ingen förklaring på hos kundtjänst.
Däremot var det samma som du skriver ovan @MathiasS.
C-More var debiterat från 1e april och svaret blev att man måste säga upp det manuellt.
Dock löste han på kundtjänst det direkt och bad oss betala "den vanliga summan" istället för den som stod på fakturan.
Enligt han var summan 289,00 men tidigare fakturor brukar vara 289,50. Frågade då vilket belopp han menade och fick svaret "äh, betala in 290,00 så blir det nog bra..."
Vi får nog se hur det blev på nästa faktura...
Det hade dom ingen förklaring på hos kundtjänst.
Däremot var det samma som du skriver ovan @MathiasS.
C-More var debiterat från 1e april och svaret blev att man måste säga upp det manuellt.
Dock löste han på kundtjänst det direkt och bad oss betala "den vanliga summan" istället för den som stod på fakturan.
Enligt han var summan 289,00 men tidigare fakturor brukar vara 289,50. Frågade då vilket belopp han menade och fick svaret "äh, betala in 290,00 så blir det nog bra..."
Vi får nog se hur det blev på nästa faktura...
Klicka här för att svara