.....CanalDigital har ett rätt ok erbjudande denna vecka.

Eftersom vi redan har och ska fortsätta att ha deras Familjepaket passade deras erbjudande oss rätt bra:

1. Halva priset första 12 månaderna.
2. En Apple TV, gen 4.
3. En HD mottagare (som jag iofs inte använder, kör VU+)
4. Ett antennpaket.

Min kostnad är att jag blir låst i 24 månader, men det känns inte som någon stor uppoffring eftersom vi inte har några andra planer i närtid.
 
  • Gilla
kysan
  • Laddar…
Jag var mycket nöjd med Canal Digital under de fem år jag hade dem. Däremot var det otroligt svårt att avsluta abonnemanget; det tog närmare elva månader med massor av skriftväxling trots att jag inte var bunden av något avtal. Räkningarna fortsatte att ramla in.

Har de bättrat sig och vågar man igen ... ?
 
Tack för tipset, tror jag ska haka på då jag får en Apple TV och halva kostnaden i ett år och 3 månader CMore.
Vi är redan kunder och jag har inte hittat ett bättre eller billigare alternativ via Fiber.'

Ringde in till kundtjänst och det var pinsamt när killen låtsades prata med sin chef för att se om jag kunde få en AppleTV. Det gick de så klart med på.
 
yonna skrev:
Jag var mycket nöjd med Canal Digital under de fem år jag hade dem. Däremot var det otroligt svårt att avsluta abonnemanget; det tog närmare elva månader med massor av skriftväxling trots att jag inte var bunden av något avtal. Räkningarna fortsatte att ramla in.

Har de bättrat sig och vågar man igen ... ?
Vet ej, har hört flera som har sådana problem, men jag har aldrig ens försökt att avsluta så jag vet inte....:) Men, det är inte utan anledning som jag spelar in alla samtal till/från min mobil.
 
Drosen skrev:
Ringde in till kundtjänst och det var pinsamt när killen låtsades prata med sin chef för att se om jag kunde få en AppleTV. Det gick de så klart med på.
Haha, den jag pratade med behövde prata med chefen tre gånger innan det var klart. Först skulle jag bara få sänkt pris i 12 månader, men efter kontroll så ingick även AppleTV, CMore, Antennpaket och HDmottagare.
 
Tack för tipset :thumbup:
Apple TV togs aldrig upp till diskussion så återstår att se om det kommer någon.
 
Tack för tipset, efter sedvanligt dansande så gick hela dealen igenom. Mitt förra går ut 161231.
 
@MathiasS Hur ställer sig CD till sådana mottagare som inte är deras officiella?
 
Det är inte förbjudet att använda dom.
CD lämnar förstås ingen support på andra mottagare.
Några kanaler (och det lär bli fler) använder sk pairing, där kort och mottagare är sammankopplade. Det hindrar ju vissa funktioner i linuxmottagare att fungera som vi tänkt.... jag vet inte om det öht går att para ihop kort och tex en dreambox eller Vu+, antagligen inte.
 
Kör ju själv ingen officiell box (kör Tvheadend) och "livrädd" för sådana här deals att de skickar hem ett nytt kort som är parat med boxen ifråga och jag fårt skrota Tvheadend.
 
  • Gilla
fsn
  • Laddar…
kuse skrev:
Kör ju själv ingen officiell box (kör Tvheadend) och "livrädd" för sådana här deals att de skickar hem ett nytt kort som är parat med boxen ifråga och jag fårt skrota Tvheadend.
Senaste boxen jag köpte hade inget separat kort utan satt någon sorts simkort i
som aktiverades...
 
kysan skrev:
Senaste boxen jag köpte hade inget separat kort utan satt någon sorts simkort i
som aktiverades...
Se där ... :(
 
ClasseClas
Tack MathiasS för tipset! Har funderat på att skrota CD eftersom vi har det enbart på hemmabion. Netflix o annat har tagit över mkt av tillgänglig tid. Samtidigt är det en höjdare att kolla på Natgeo o BBC i HD med storbild. Det blir 2 år till m CD.
 
kuse skrev:
Kör ju själv ingen officiell box (kör Tvheadend) och "livrädd" för sådana här deals att de skickar hem ett nytt kort som är parat med boxen ifråga och jag fårt skrota Tvheadend.
Ja detta bekymrar även mig en smula eftersom jag har två VU+ och bara ett kort. Jag såg dock till att spela in mitt samtal och fråga 23 gånger för att få bekräftat att jag kan fortsätta använda mitt befintliga programkort och box.

Svaret var ja på den fråga alla 23 gånger och dom säger att den nya HD boxen som kommer (med "inbyggt" kort) behöver aktiveras separat om jag vill använda den => kan kan välja att använda mitt programkort ELLER min nya HDbox.
 
MathiasS skrev:
Ja detta bekymrar även mig en smula eftersom jag har två VU+ och bara ett kort. Jag såg dock till att spela in mitt samtal och fråga 23 gånger för att få bekräftat att jag kan fortsätta använda mitt befintliga programkort och box.

Svaret var ja på den fråga alla 23 gånger och dom säger att den nya HD boxen som kommer (med "inbyggt" kort) behöver aktiveras separat om jag vill använda den => kan kan välja att använda mitt programkort ELLER min nya HDbox.
Ett tips kan vara att kolla upp om det går köra med en CI+ modul på din vu+ detta är något som Canal digital stödjer fullt ut med pairing detta använder en bekant till mig i sin tv som har inbyggd Sat mottagare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.