9 939 läst ·
41 svar
10k läst
41 svar
Canaldigital Blackfriday 2016
Sida 1 av 3
.....CanalDigital har ett rätt ok erbjudande denna vecka.
Eftersom vi redan har och ska fortsätta att ha deras Familjepaket passade deras erbjudande oss rätt bra:
1. Halva priset första 12 månaderna.
2. En Apple TV, gen 4.
3. En HD mottagare (som jag iofs inte använder, kör VU+)
4. Ett antennpaket.
Min kostnad är att jag blir låst i 24 månader, men det känns inte som någon stor uppoffring eftersom vi inte har några andra planer i närtid.
Eftersom vi redan har och ska fortsätta att ha deras Familjepaket passade deras erbjudande oss rätt bra:
1. Halva priset första 12 månaderna.
2. En Apple TV, gen 4.
3. En HD mottagare (som jag iofs inte använder, kör VU+)
4. Ett antennpaket.
Min kostnad är att jag blir låst i 24 månader, men det känns inte som någon stor uppoffring eftersom vi inte har några andra planer i närtid.
Jag var mycket nöjd med Canal Digital under de fem år jag hade dem. Däremot var det otroligt svårt att avsluta abonnemanget; det tog närmare elva månader med massor av skriftväxling trots att jag inte var bunden av något avtal. Räkningarna fortsatte att ramla in.
Har de bättrat sig och vågar man igen ... ?
Har de bättrat sig och vågar man igen ... ?
Tack för tipset, tror jag ska haka på då jag får en Apple TV och halva kostnaden i ett år och 3 månader CMore.
Vi är redan kunder och jag har inte hittat ett bättre eller billigare alternativ via Fiber.'
Ringde in till kundtjänst och det var pinsamt när killen låtsades prata med sin chef för att se om jag kunde få en AppleTV. Det gick de så klart med på.
Vi är redan kunder och jag har inte hittat ett bättre eller billigare alternativ via Fiber.'
Ringde in till kundtjänst och det var pinsamt när killen låtsades prata med sin chef för att se om jag kunde få en AppleTV. Det gick de så klart med på.
Vet ej, har hört flera som har sådana problem, men jag har aldrig ens försökt att avsluta så jag vet inte....yonna skrev:Jag var mycket nöjd med Canal Digital under de fem år jag hade dem. Däremot var det otroligt svårt att avsluta abonnemanget; det tog närmare elva månader med massor av skriftväxling trots att jag inte var bunden av något avtal. Räkningarna fortsatte att ramla in.
Har de bättrat sig och vågar man igen ... ?
Haha, den jag pratade med behövde prata med chefen tre gånger innan det var klart. Först skulle jag bara få sänkt pris i 12 månader, men efter kontroll så ingick även AppleTV, CMore, Antennpaket och HDmottagare.Drosen skrev:
Det är inte förbjudet att använda dom.
CD lämnar förstås ingen support på andra mottagare.
Några kanaler (och det lär bli fler) använder sk pairing, där kort och mottagare är sammankopplade. Det hindrar ju vissa funktioner i linuxmottagare att fungera som vi tänkt.... jag vet inte om det öht går att para ihop kort och tex en dreambox eller Vu+, antagligen inte.
CD lämnar förstås ingen support på andra mottagare.
Några kanaler (och det lär bli fler) använder sk pairing, där kort och mottagare är sammankopplade. Det hindrar ju vissa funktioner i linuxmottagare att fungera som vi tänkt.... jag vet inte om det öht går att para ihop kort och tex en dreambox eller Vu+, antagligen inte.
Tack MathiasS för tipset! Har funderat på att skrota CD eftersom vi har det enbart på hemmabion. Netflix o annat har tagit över mkt av tillgänglig tid. Samtidigt är det en höjdare att kolla på Natgeo o BBC i HD med storbild. Det blir 2 år till m CD.
Ja detta bekymrar även mig en smula eftersom jag har två VU+ och bara ett kort. Jag såg dock till att spela in mitt samtal och fråga 23 gånger för att få bekräftat att jag kan fortsätta använda mitt befintliga programkort och box.kuse skrev:
Svaret var ja på den fråga alla 23 gånger och dom säger att den nya HD boxen som kommer (med "inbyggt" kort) behöver aktiveras separat om jag vill använda den => kan kan välja att använda mitt programkort ELLER min nya HDbox.
Medlem
· Västerbotten
· 306 inlägg
Ett tips kan vara att kolla upp om det går köra med en CI+ modul på din vu+ detta är något som Canal digital stödjer fullt ut med pairing detta använder en bekant till mig i sin tv som har inbyggd Sat mottagare.MathiasS skrev:Ja detta bekymrar även mig en smula eftersom jag har två VU+ och bara ett kort. Jag såg dock till att spela in mitt samtal och fråga 23 gånger för att få bekräftat att jag kan fortsätta använda mitt befintliga programkort och box.
Svaret var ja på den fråga alla 23 gånger och dom säger att den nya HD boxen som kommer (med "inbyggt" kort) behöver aktiveras separat om jag vill använda den => kan kan välja att använda mitt programkort ELLER min nya HDbox.