9 939 läst ·
41 svar
10k läst
41 svar
Canaldigital Blackfriday 2016
Detta paket fick mig att börja fundera va jag eg. betalar för Boxer.. och såg att dom hade liknande erbjudande (dock utan ÄppelTV). 
Trodde jag skulle få hota med att bli kopplad till uppsägning men han jag talade med förlängde glatt och lovade samma villkor som för "nya kunder" (som erbj. enbart skulle gälla enligt webben).
Trodde jag skulle få hota med att bli kopplad till uppsägning men han jag talade med förlängde glatt och lovade samma villkor som för "nya kunder" (som erbj. enbart skulle gälla enligt webben).
Du får gärna meddela utfall på CD - Jag skiftade från Felia till Viasat här nyligen och måste säga att jag inte direkt är nöjd gällande följande punkter:
- Uppgett pris vid tecknande av internet högre på faktura (29Sek)
- Två olika fakturor på bredband och kanalutbud (Mail idag bekräftar att det slås ihop i framtiden)
- Tröööög digitalbox, tar lätt 45 sekunder innan den ens startar upp
- Bindningstid 30 månader som definitivt undanhölls vid tecknande, minns att han sa 24 och har en notis i kanten på avtalet "24".
- 6 månaders guldutbud på kanaler - Kommer inte att förlängas men måste avslutas annars löper det vidare.
- Säljaren ljög eller undanhöll information om vilka kanaler som ingick i paketet, specifik fråga fick ett svar att det ingick vilket det inte gör.
- Säljaren uppgav att Telia automatiskt kopplas ur och avslutas vid inkopplande av VS men så var inte fallet, fick själv avsluta och betala en extra månad till Telia.
- Anser att kanalutbudet var bättre med Telia (noterade då att jag är helt ointresserad av sportkanaler)
Enda positiva är att jag nu slipper de "lagg" problem jag haft med Telia där bilden fryser eller blir svart sporadiskt, alla kanaler. Kanalbyte löser problemet, ny hårdvara testades utan förbättring.
I övrigt - Det blir ingen fortsättning av VS och således skall något nytt hittas inom 2 år....
Hoppas att det löser sig till det bästa med CD!
- Uppgett pris vid tecknande av internet högre på faktura (29Sek)
- Två olika fakturor på bredband och kanalutbud (Mail idag bekräftar att det slås ihop i framtiden)
- Tröööög digitalbox, tar lätt 45 sekunder innan den ens startar upp
- Bindningstid 30 månader som definitivt undanhölls vid tecknande, minns att han sa 24 och har en notis i kanten på avtalet "24".
- 6 månaders guldutbud på kanaler - Kommer inte att förlängas men måste avslutas annars löper det vidare.
- Säljaren ljög eller undanhöll information om vilka kanaler som ingick i paketet, specifik fråga fick ett svar att det ingick vilket det inte gör.
- Säljaren uppgav att Telia automatiskt kopplas ur och avslutas vid inkopplande av VS men så var inte fallet, fick själv avsluta och betala en extra månad till Telia.
- Anser att kanalutbudet var bättre med Telia (noterade då att jag är helt ointresserad av sportkanaler)
Enda positiva är att jag nu slipper de "lagg" problem jag haft med Telia där bilden fryser eller blir svart sporadiskt, alla kanaler. Kanalbyte löser problemet, ny hårdvara testades utan förbättring.
I övrigt - Det blir ingen fortsättning av VS och således skall något nytt hittas inom 2 år....
Hoppas att det löser sig till det bästa med CD!
Redigerat:
Var det ett erbjudande med sex månader fritt? Och med 24 månader betalningsbindningstid? Då blir det automatiskt 30 månaders total bindningstid.slacker skrev:
Så har iaf dom typ ca tio senaste erbjuderna som vi har fått från Viasat sett ut. Kan hålla med om att det inte har varit helt tydligt att det har förhållit sig på det sättet.
Det måste vara något sådant, det hävdas att det är 24 månaders bindningstid men det talas inte om att de 6 månader där man får det så kallade guldpaketet under 6 månader kommer utöver de 24. I mitt fall är det endast paketet gratis, grundutbudet skall dock betalas i 30 månader. Förhandlade bort anslutningsavgiften men fick självklart betala för boxarna. (WiFi/Digitalbox).Demmpa skrev:Var det ett erbjudande med sex månader fritt? Och med 24 månader betalningsbindningstid? Då blir det automatiskt 30 månaders total bindningstid.
Så har iaf dom typ ca tio senaste erbjuderna som vi har fått från Viasat sett ut. Kan hålla med om att det inte har varit helt tydligt att det har förhållit sig på det sättet.
VS är något som jag lägger i facket - "Glöm bort att du gick på den nöten - Men gör för f*n inte om det!"
Jag har ju haft CD i över 8 år nu så jag vet att det funkar stabilt. Men det är ju vid förändringar som det visar sig hur det funkar antar jag.slacker skrev:
Någon apple TV har jag inte sett ännu och på måndag är det två veckor. Aktiveringen det lägre priset gäller från 1 januari så ingen frivisning av Cmore under julhelgen. Skitsamma.
Det nya antennpaketet är iaf monterat hos föräldrarna och min gamla linuxmottagare är åter i drift.
Jag fick idag en skitskum avisering från Elgiganten om leverans. Problemet är att jag inte har beställt ngt från dem och det står ingenting om vad det är. Efter mkt funderande så misstänker jag att det är AppleTVn som är på gång nu. Jag får se, annars är det väl någon som försöker finta mig trots leverans till hemadressen eller till utlämningsstället.