Hej har kommer en dum fråga som visar min okunskap. Och hoppas någon kunig har kan hjälpa mig.

Om jag skall lägga golvspån på golvbjälklag med c50, hur hanterar jag att det som säljs är för c60? För det något att skarvar hamnar mellan bjälkar? Skall man säga spånet eller Kotla?

All hjälp uppskattas enormt!

Tack

Du kan nog välja både och...
Kapa är kanske lättast om du inte behöver kortlingar pga andra behov ?

Skarvar mellan bjälkar är inte att rekommendera -sponten kan lätt gå sönder med tid även om det känns stabilt när man lägger det...

/K

Byggmax golvspån (Novopan) går oxå att att skarva mellan reglarna. Det fick jag bekräftat av
tillverkaren då byggmax själva inte kunde svara på det.

laufera skrev:
Byggmax golvspån (Novopan) går oxå att att skarva mellan reglarna. Det fick jag bekräftat av
tillverkaren då byggmax själva inte kunde svara på det.
Har du provat i praktiken också ?

Jag lade golvspån från byggmax som verkade ha stabil spont, men det kändes ändå sådär att skarva frihängande så jag gjorde kortlingar för säkerhets skull i det fallet, behövde ändå lägga några sådana ute i kanterna så det blev inte så mkt merjobb (kommer dock inte ihåg märket)

Men går det så vore det bra att veta tills nästa projekt så spar man lite arbete :)

/K

Sådan super lyx med alll hjälp på forumet här! sådan sjuk kompetens, man bugar och bockar för hjälpen!!!

Vad lyxigt med fog i mellan bjälkarna!

Jag har lagt golv och det är inget som har sjunkit ihop.:)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.