Renoveringsnovis
· Järpen
· 5 inlägg
Jeg har en gammel vedpanna på min fritidsbolig, som jeg kunne tenkt meg å bytte ut med en moderne vedfyrt sentralfyr.
Noen som har erfaring med å montere ny panna på et eksisterende system med radiatorer og vannrør?
Det er ikke så viktig å varme opp rommet kaminen står i, bedre med mye effekt rundt i radiatorene.
Det finnes en ackumulatortank, men akkurat nå finnes ikke vannforsyning inn til huset. Tank må kanskje byttes.
Det finns ingen EL i huset, bare solcelle 12v
Det finnes heller ingen vei, bare skoter eller båt, så pannan får ikke være for stor.
Noen som har erfaring med å montere ny panna på et eksisterende system med radiatorer og vannrør?
Det er ikke så viktig å varme opp rommet kaminen står i, bedre med mye effekt rundt i radiatorene.
Det finnes en ackumulatortank, men akkurat nå finnes ikke vannforsyning inn til huset. Tank må kanskje byttes.
Det finns ingen EL i huset, bare solcelle 12v
Det finnes heller ingen vei, bare skoter eller båt, så pannan får ikke være for stor.
Renoveringsnovis
· Järpen
· 5 inlägg
Eller… renovering?
Går det att köra över sjön på vintern. Det går att hitta bra begagnade vedanläggningar för tämligen små pengar. Men de är ju inte särskilt små att transportera.
Renoveringsnovis
· Järpen
· 5 inlägg
Hei, ja, det går greit å kjøre skoter og slede på is, og med bra snø og en spade kommer vi fint fram til døra.D Daniel 109 skrev:
Er det en grei sak å koble til ny ovn på gamle rør? Mangler oppskrift og erfaring på sånt
Liknande trådar
-
Elda rätt i gammal vedpanna?
Ved, Pellets, Flis -
Dåligt drag i vedpanna Trebema 30
Ved, Pellets, Flis -
Vedpanna - automatiska temperaturgivaren fungerar inte
Ved, Pellets, Flis -
Hej! Jag varmavatten med vedpanna men det finns automatic temperature för att flytta värmvatten till andra tankar o det fungerade inte?
Värme allmänt -
Vedpanna blir för varm och stänger ner
Ved, Pellets, Flis